Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hhilde schreef:![]()
![]()
Een boerenfox IS niet eens een rashond. En daarbij 'rashonden' worden niet per definitie jonger of ouder dan kruisingen of raslozen.
En als ik ook kijk hoe ze vliegen vangt etc geloof ik niet echt dat er iets met haar zicht mis is.stef schreef:Ok, zullen we die discussie hier lekker buiten houden?
Anyway, ze heeft in oktober met de enting nog een jaarlijkse checkup gehad en toen zei de DA (as usual) mooie, gezonde hondEn als ik ook kijk hoe ze vliegen vangt etc geloof ik niet echt dat er iets met haar zicht mis is.
Dementie hmmz, Geloof ik persoonlijk ook niet zo in. In heel dr doen en laten is ze een gezellige jonge hond (deze blijft volgens mij dr hele leven pup)
Trainen tja... maar hoe dan? Ik heb het niet voor het zeggen wanneer de maaier langs komt (2x per jaar) of wanneer het gaat onweren, of wanneer mijn buurjongetje langs komt (keihard met de fiets remmen op het grind)
Jenny21 schreef:Hier precies hetzelfde. Onze Beagle is 9 jaar en het wordt alleen maar erger.
Eerst was er en lichte angst voor vuurwerk en onweer. Nu is er al echte paniek als er een grasmaaier door de straat rijdt, de vuilniswagen komt of een autodeur dichtslaat...
Ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Negeren, is moeilijk. Vooral omdat ze meteen dicht tegen je aankruipt als ze bang is, rillend als een rietje.
Als ze trillend en bevend bij je komt zitten, en je gaat haar (in jou beleving) gerust stellen, of tegen haar praten, zit je haar angst te bevestigen, en word het alleen maar erger.
Bijleren kan altijd he
Wel raar dan, want al zolang als ik cursussen en trainingen doe, en ook nu weer met mijn nieuwe pup, word mij hetzelfde verteld, door verscheidene hondenscholen en instructeurs... Heb ik toch even wat gemist. Elma_ schreef:en wat houd die zekere hoogte voor jou dan in? Mij is namelijk met de paplepel ingegoten dat je angst, onder geen enkele voorwaarde moet bevestigen. of dat nou buitens, of binnenshuis is.