Hond alleen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:42

Onze hond is wel vaak alleen van 9 tot 6 ofzo hoor. Geen probleem. Uitlaten wordt natuurlijk wel gedaan dan.
Soms doordeweeks gaat ze pas in de ochtend om 11 uur uit ofzo, vind ze helemaal niet erg!
We hebben een newfoundlander die van slapen houdt en niet nerveus is.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:43

Nee maar hier wordt een houding aangemeten die buiten proportie is. Je weet niet hoeveel kunde de ouders hebben wel? Nee ze moet maar een fur real friend nemen, een hond verpesten is ook niet zó makkelijk.
Ipv iemand an te moedigen open te staan voor advies wordt er zo bereikt dat mensen maar doormodderen. Dat vind ik net zo erg.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:45

Pauline schreef:
Ik word er moedeloos van dat anderen zo neerbuigend doen als iemand een vraag stelt.

Wat moeten we dan zeggen? "Ja hartstikke leuk TS, neem een hond die lekker de hele dag alleen zit, dat hij barst van de enrgie, dat maakt helemaal niks uit joh" :D

Ja sorry hoor, maar ik snap sommige mensen gewoon niet.

pinto_1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:45

Hhilde schreef:
Pauline schreef:
Ik word er moedeloos van dat anderen zo neerbuigend doen als iemand een vraag stelt.

We hebben het over levende dieren, die je niet zo maar kunt weggooien als je ze verpest hebt door onkunde.


Dan zou ik nog steeds iemand niet belachelijk maken, je kunt het ook serieus uitleggen...

@TS: ik zou niet 1 pup in een kennel stoppen, ben bang dat die heel ongelukkig wordt. Wij hebben ook een kennel, maar bewust 2 pups genomen. Kost wel meer tijd met opvoeden, maar het is wel fijn dat ze overdag met elkaar kunnen spelen.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:47

Idd Pinto. :)

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:50

Miracle_ schreef:
Pauline schreef:
Ik word er moedeloos van dat anderen zo neerbuigend doen als iemand een vraag stelt.

Wat moeten we dan zeggen? "Ja hartstikke leuk TS, neem een hond die lekker de hele dag alleen zit, dat hij barst van de enrgie, dat maakt helemaal niks uit joh" :D

Ja sorry hoor, maar ik snap sommige mensen gewoon niet.


En dat is op pag 1 t/m 3 niet gebeurd? TS wil alleen maar horen hoe leuk en schattig *\o/* Voor de verandering.

Hhilde

Berichten: 7501
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:03

Pauline schreef:
Nee maar hier wordt een houding aangemeten die buiten proportie is. Je weet niet hoeveel kunde de ouders hebben wel? Nee ze moet maar een fur real friend nemen, een hond verpesten is ook niet zó makkelijk.
Ipv iemand an te moedigen open te staan voor advies wordt er zo bereikt dat mensen maar doormodderen. Dat vind ik net zo erg.

Ouders houden niet van lang wandelen maar denken er toch overna een hond te nemen. Een heuse collie. Zegt me genoeg over de kunde van de ouders.
Edit: Een hond verpest je makkelijker dan je denkt. Zeker een gevoelige Schot.
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 09-06-11 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:04

Lassies worden toch opgevoed en braaf geboren! Wist je dat niet?

Hhilde

Berichten: 7501
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:04

pinto_1 schreef:
Dan zou ik nog steeds iemand niet belachelijk maken, je kunt het ook serieus uitleggen...

Ik was de eerste die postte in dit topic. Met allemaal bloedserieuse vragen. Werd totáál niet op geantwoord.
Heb het later nog geprobeerd, andere vragen, minder vragen. Werd weer niet op geantwoord.
Dan geef ik het op hoor.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:05

Ik heb precies hetzelfde als jij TS, ik wil dolgraag een pup en mijn moeder vind het ook goed. Alleen heb ik ingezien dat ik er geen tijd voor heb, school is heel erg belangrijk en daar zul je ook veel tijd in moeten steken. Misschien kun je je droom beter bewaren, wachten tot je helemaal klaar bent met school en een baan hebt zodat je tijd kunt maken voor een hond en hij niet zolang alleen hoeft te zitten.

Hhilde

Berichten: 7501
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:06

Lisa_H schreef:
Ik heb precies hetzelfde als jij TS, ik wil dolgraag een pup en mijn moeder vind het ook goed. Alleen heb ik ingezien dat ik er geen tijd voor heb, school is heel erg belangrijk en daar zul je ook veel tijd in moeten steken. Misschien kun je je droom beter bewaren, wachten tot je helemaal klaar bent met school en een baan hebt zodat je tijd kunt maken voor een hond en hij niet zolang alleen hoeft te zitten.

_/-\o_ Jij hebt duidelijk verstand in je bovenkamer +:)+ Complimenten, ik weet hoe moeilijk het is iets af te slaan als je het erg graag wilt.

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:08

Nou schijnt dat de ts het allemaal wel goed heeft doordacht..

Ik moet zelf bekennen (we hebben altijd honden gehad). Ik heb me flink verkeken toen ik door gezet had dat ik persé een cattle dog wou.. Ik heb me toch af en toe met de handen in het haar gezeten. Ik had het me helemaal doordacht van hoe ik het zou gaan doen. Jammer genoeg kan je geen schema maken hoe je de hond gaat opvoeden. Want die van mij was me toch een partijtje druk! (gelukkig wel allemaal goed gekomen!)

De tijd dat ik op school was, zat zij dus alleen thuis. Kom je thuis, Kussen kapot gebeten, en een mooie plas op de grond of een hoopje bruine drap hmmm lekker!
Nou etens tijd. Hup hond erop uit half uur later terug. anderhalf uur later, kwispel kwispel ik wil er uit! Nou nog maar een keer.
Ik moet zeggen nu dat ze 13 maanden is mag ik meer met haar doen, maar soms op bepaalde dagen is het nog te weinig. Dat ze me echt droevig aan zit te kijken van kunnen we asjeblief!?

Dus ts. Denk erover na wat je wil.. Een collie die zijn druk vaak nog hyperactief. Je kan wel zeggen dat die "happy" gemaaaakkelijk 9 uur alleen kan zijn. Leuk voor de mensen van happy, maar dat wil niet zeggen dat die van jou dat ook ze gemakkelijk kan. En voor een veedrijver... is 's morgens wandelen ff kort. En 's avonds lang, al helemaal niet genoeg! Ik wandel 4/5 x per dag met die van mij, is nog niet genoeg. Dan nog oefeningen doornemen en bal spelletjes.. En raad eens? Ze is nog niet moe!

Begin anders inderdaad met een herplaatser, of een ander ras. Want bij een collie kom je jezelf tegen..

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:09

Hhilde schreef:
pinto_1 schreef:
Dan zou ik nog steeds iemand niet belachelijk maken, je kunt het ook serieus uitleggen...

Ik was de eerste die postte in dit topic. Met allemaal bloedserieuse vragen. Werd totáál niet op geantwoord.
Heb het later nog geprobeerd, andere vragen, minder vragen. Werd weer niet op geantwoord.
Dan geef ik het op hoor.



Denk zowiezo, dat de ts nu in de 'gemoedsstand' zit van ik mag een hond, en ik krijg een hond. en wapperd alle vragen en adviezen weg..

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:12

typisch bokt weer :Z

wat is er zo verschikkelijk aan om een hond 6 uur alleen te houden ?
en als er dan ook nog eens 2 keer per week mee gewandeld wordt tussendoor .
waakhonden zitten hele dagen alleen op hun terrein .
en s,nachts ligt je hond toch ook alleen beneden ?(nouja de mijne niet die ligt bij mij in bed )
als TS een hond wil nemen moet ze dat gewoon doen
ze heeft er goed over nagedacht en ik zie ook geen punten waarom ze het niet moet doen .
alleen ben ik niet voor voorstander van buitenkennels maar goed dat is ieder zijn ding .

TS laat je niet vban de wijs brengen hoor .

Hhilde

Berichten: 7501
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:16

wopkelover schreef:
typisch bokt weer :Z

wat is er zo verschikkelijk aan om een hond 6 uur alleen te houden ?
en als er dan ook nog eens 2 keer per week mee gewandeld wordt tussendoor .
waakhonden zitten hele dagen alleen op hun terrein .
en s,nachts ligt je hond toch ook alleen beneden ?(nouja de mijne niet die ligt bij mij in bed )
als TS een hond wil nemen moet ze dat gewoon doen
ze heeft er goed over nagedacht en ik zie ook geen punten waarom ze het niet moet doen .
alleen ben ik niet voor voorstander van buitenkennels maar goed dat is ieder zijn ding .

TS laat je niet vban de wijs brengen hoor .

Deze hond gaat dus EN 's nachts alleen beneden liggen EN daarna 6 uur alleen zijn. Collie's kunnen sowieso niet in kennels gehouden worden, daar hebben ze de vacht en het karakter niet voor. Waakhonden hebben daarbij een groot terrein voor zich allen.

Als TS een hond wil nemen moet ze dat vooral doen inderdaad. Wel zielig voor die hond dat hij zo vaak alleen moet zitten.

Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:17

TS, hoewel ik het niet aanbeveel een hond alleen te laten zitten..wil ik je toch de tip meegeven dat ALS je het doet je je goed moet verdiepen in het ras.
Een energie-rijk ras is geen goed idee, te veel energie lijd tot negatief gedrag.
Hou dat in je achterhoofd (vragen over hondenrassen mag je altijd stellen, evt. via pb)

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:17

Wij hebben nu weer een pup in huis en ik zou zeggen; denk er nog eens goed over na of je een pup wilt. Genoeg honden die een eigenaar zoeken in het asiel. Een pup is gewoon veel werk; ongeveer vergelijkbaar met een kind als je het goed wilt doen. En als ik hoor dat de hond in 6 weken klaar moet zijn om gemiddeld 6 u per dag alleen thuis te zijn en zijn behoeften te doen op een bepaalde plek etc.. dan heb je best heel wat eisen. Trek daar maar rustig wat meer tijd voor uit dan 6 weken.

De eerste weken bestaat je dag uit: vroeg opstaan, hond uitlaten, hond eten geven, met de hond spelen (zodat hij zichzelf geen onzin aanleert) en hond laten slapen (ook als hij geen zin heeft). Dat doe je dan vijf keer per dag aangezien hij vijf keer kleine beetje moet eten en nog niet zo'n beste blaascontrole heeft.... en dan zelf laat naar bed. Dagjes Efteling of zwembad zijn er dus niet meer bij, tenzij je de taken verdeelt met je gezin en om en om waakt bij de hond.

Wij hebben de onze nu bijna drie weken in huis. Hij is de grootste, stoerste en flinkste pup die ik ooit gehad heb (we hebben franse bulldoggen en dit is mijn vijfde pup). Wat hij kan? Zitten en soms gaat hij al afliggen op commando. Hij is al een paar keer een nacht helemaal droog geweest in zijn bench! Dus écht betrouwbaar zindelijk is hij nog lang niet (nou moet ik wel toegeven dat veel rassen sneller zindelijk zijn dan de fb) laat staan dat hij dan op een aangewezen plek zijn behoeftes doet; ik ben allang dolblij als het buiten is. Gelukkig is hij zo stoer dat hij het hondenluik snapt daardoor heb ik gisteren maar één 'ongelukje' moeten opruimen.

Als je dat allemaal kunt opbrengen met je gezin wens ik jullie er heel veel plezier mee. Het is namelijk heerlijk zo'n kleine gup in huis! Anders zou ik het lekker bij een asielhond houden!

Hhilde

Berichten: 7501
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:18

AniiQue schreef:
Denk zowiezo, dat de ts nu in de 'gemoedsstand' zit van ik mag een hond, en ik krijg een hond. en wapperd alle vragen en adviezen weg..

Ja, had ik ook hoor, met m'n beagletje. Veel te snelle keuze gemaakt omdat ik zo enthousiast was. We hebben werkelijk een verschrikkelijke hond gekocht :') die na héél veel werk en energie dan eindelijk m'n droomhondje is geworden. Jij bent trouwens ook pittig begonnen met een ACD! :oo

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:20

Ik ben benieuwd of de hond er nu gaat komen ja of nee. Ik kan me wel voorstellen dat TS nu de droom dichtbij komt het moeilijk vindt om te zeggen, nee ik wacht nog een paar jaartjes.

Mij kost het al veel moeite om met een herderpup te wachten tot de winter totdat ik er echt tijd voor heb, en ik ben 46, dus laat staan een kind van 13 :+

Mijn tip zou zijn: staar je niet blind op een collie omdat je bij andere mensen een lieve collie gezien hebt, bekijk ook andere rassen ;)

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:22

Hhilde schreef:
Miracle_ schreef:
Of een tamagotchi :')

Nee, die kunnen doodgaan :+


Beetje kinderachtig vind je ook niet?
Als je het niet eens bent met de topicstarter kan het topic toch ook verlaten!

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:23

Sancha schreef:
Lassies worden toch opgevoed en braaf geboren! Wist je dat niet?

Serieus? :D Dan ga ik er nu nog een halen! 8-)

@Lisa_H: _/-\o_ Heel verstandig!!

wopkelover schreef:
typisch bokt weer :Z

wat is er zo verschikkelijk aan om een hond 6 uur alleen te houden ?
en als er dan ook nog eens 2 keer per week mee gewandeld wordt tussendoor .
waakhonden zitten hele dagen alleen op hun terrein .
en s,nachts ligt je hond toch ook alleen beneden ?(nouja de mijne niet die ligt bij mij in bed )
als TS een hond wil nemen moet ze dat gewoon doen
ze heeft er goed over nagedacht en ik zie ook geen punten waarom ze het niet moet doen .
alleen ben ik niet voor voorstander van buitenkennels maar goed dat is ieder zijn ding .

TS laat je niet vban de wijs brengen hoor .


Nee, niet typisch bokt weer. Wat een onzin. Dit is gewoon waar het op slaat.
Dus iedereen die een hond wil nemen, moet dat maar gewoon doen? Wat een geweldig inzicht +:)+
Ze vraagt om advies, dan kan ze die krijgen.

Die hond is dan 6 (soms 7!) uur alleen, en dan wordt er een wandelingetje met hem gemaakt, en dan?? Dan is ie snachts weel de hele nacht alleen. En waar laat dat beest zijn energie?
Dat kan nog wel eens vervelend worden, overal in bijten, overal tegen op springen..
En zindelijk maken? Dan heb je echt niet genoeg aan je zomervakantie, Mijn pup is nu 4,5 maand, en plast eindelijk niet meer binnen.
Maar die heeft zeker tot de 4 maanden wel eens een plasje binnen gedaan hoor. Wie leert hem dat af, als er niemand thuis is?
En dan vervolgens thuis komen, en boos worden op je pup, want dat mag niet. Alsof dat beest dan enig idee heeft waar je het over hebt.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:26

Steffie89 schreef:
Beetje kinderachtig vind je ook niet?
Als je het niet eens bent met de topicstarter kan het topic toch ook verlaten!

Achja, want dan valt het niet in TS haar straatje. :(:)
Het moet gewoon eens een keer duidelijk zijn, hoeveel tijd er in een pup gaat zitten.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:29

maar om de ts nou volledig afte kraken vind ik ook weer nie nodig hoor
heb net gelezen dat ze een schotse collie wil .
nou dat lijkt me niet zo,n goed idee ,
mij vader wil ook zo,n hond en die heeft uitgerekent dat hij gemiddel 5 A 6 uur kwijt is aan de verzorging en wandelen .
ik ging mij eigenlijk alleen maart over het feit van het 6 uur alleen zitten.
nou ik de rest doorgesprit heb snap ik jullie wel .

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:34

Hhilde schreef:
AniiQue schreef:
Denk zowiezo, dat de ts nu in de 'gemoedsstand' zit van ik mag een hond, en ik krijg een hond. en wapperd alle vragen en adviezen weg..

Ja, had ik ook hoor, met m'n beagletje. Veel te snelle keuze gemaakt omdat ik zo enthousiast was. We hebben werkelijk een verschrikkelijke hond gekocht :') die na héél veel werk en energie dan eindelijk m'n droomhondje is geworden. Jij bent trouwens ook pittig begonnen met een ACD! :oo


Ja ACD was inderdaad heeel pittig. Moet wel zeggen. Sinds ik me herinner hebben we al honden. Eerst golden retriever. Toen Jack russel en toen kwam ik met mijn ACD. Zij is mijn eerste hond die ik helemaal in mijn eentje heb op moeten voeden, en als ik eerlijk moet zijn.. was ik toch maar voor een goldenretriever gegaan :=

Nu is alles gelukkig rechtgetrokken qua gedrag van mijn acd. Maar god wat heb ik vaak op het punt gestaan om ja tegen mijn moeder te zeggen als ze weer eens schreeuwde dat Djenna weg moest (tuin was een ravage... :+ )


TS moet zich als ze zich toch een puppy haalt goed inzien, dat hoe perfect een hond opgevoed word bij een ander en luisterd en alleen is dat het niet zomaar is dat dat bij haar ook zo gaat worden.

Ik had echt zon beeld van dan leer ik haar dit en dit en dan neem ik haar mee daarheen en daarheen.. Nou uit eindelijk dacht ik: hond stop nu eens met binnen zeiken.
(ze kwam van een stal af. en had altijd in de stal gezeten die 9 weken.. Dus mevrouw vond het normaal om te plassen en te poepen waar ze sliep.. heeft me 8! weken geduurt tot ze eindelijk 100% zindelijk was. )

Mijn ervaring: Een veedrijver als je aller eerste hond? Grote fout (mits puppy cursussen en de hele reeks er achter aan) Ik heb niks van cursussen gedaan, grote fout! :o

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:39

Eens met: geen collie, en een puppie mwah :n
Maar ze kan zich rustig orienteren op wat er allemaal is. Een pup is een te grote verwantwoordelijkheid voor een kind imo. Maar ik ben haar moeder niet :D