Hond alleen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:21

Een Schotse Collie.

NZ92

Berichten: 3176
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:22

Oh meisje, dat zijn echt honden die 24 uur perdag iets te doen moeten hebben anders worden ze helemaal stapel gek! Zo'n hond kun je echt niet 6 uur per dag in een kennel opsluiten. Geen een hond maar dit ras al helemaal niet!!

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:22

En waar haal je de tijd vandaan om hem te trainen, en ook nog eens shows te lopen dan?
Vergis je niet, als die hond 1 uur alleen zit, barst hij al van de energie. Collie's zijn echte werk honden. Als mijn hond een uur alleen is geweest, dan kan ik een uur balletje gooien met d'r en dan is ze nog niet moe.. (Ik heb een kruising Collie x Lab)

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:24

Ik ken meerdere mensen met zo'n hond en vooral Happy die zit 9 uur per dag alleen en dan is ie ook niet echt druk ;) en die is maar 6 maanden :P

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:25

Ach meissie. Dat zijn werkhonden. Die kan je niet zo lang alleen laten.
Wat zegt je moeder hiervan?

NZ92

Berichten: 3176
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:26

Je kan alle adviezen hier wel in de wind gaan slaan maar je maakt die hond er echt niet gelukkig mee en daarbij betwijfel ik of een 13 jarige een schotse collie kan opvoeden die waarschijnlijk probleemgedrag gaat vertonen omdattie barst van de energie en niks te doen heeft.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:27

Een hond moet je niet kopen als hij de hele dag alleen moet zitten. Zeker geen schotse collie, dat zijn honden die behoorlijk wat beweging en mentale bezigheid nodig hebben

NZ92

Berichten: 3176
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:28

En ook vetel je dat jullie geen geld hebben voor 5 keer per week hondenuitlaatservice? maar weet je dan een goede rashond van een goede erkende fokker ook wel 800 euro kost? en shows en cursussen volgen is ook niet gratis..

Sorry maar hebben we hier niet gewoon met een meisje te maken die een grote droom heeft? maar helaas niet uitkomt?

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:34

We hebben er het geld wel voor, meer dan genoeg, maar het is toch behoorlijk duur ;)
En mijn moeder gaat met de SHV praten voor wat er moet gebeuren, het was gewoon een vraag ;) net alsof je een hond mee krijgt als hij/zij niet goed terecht komt, dus dat hoef ik van jullie niet te horen hoor :)

Hhilde

Berichten: 7502
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:34

Je moet niet eens willen dat deze droom uitkomt. Ik zie dat je 13 bent, vaak mag je dan nog niet eens een normale show lopen. Waarom wil je shows lopen? Voor de leuk? En waarom een Schotse collie? Welke lijnen heb je uitgezocht? Welke reu en welke teef heb je op het oog? Voor welke kleur wil je gaan? Je weet dat er ook een paar SC fokkers tussen zitten waar je niet mee te maken wilt hebben? Je weet dat er veel tijd gaat zitten in de vachtverzorging?

Hhilde

Berichten: 7502
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:35

Loolotte schreef:
net alsof je een hond mee krijgt als hij/zij niet goed terecht komt

Genoeg vermeerderaars die dat doen hoor.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:37


Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:40

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1459324&
Lees dit topic maar eens, gelukkig liep het voor deze hond goed af. Je vroeg ons om advies, wij geven dat, maar het bevalt jou niet. Dan moet je ons niet aanvallen, maar eens goed nadenken. Een hond wil het liefst van al de hele dag bij je zijn, spelen, rondrennen. Wil je zo'n beestje echt 6u per dag opsluiten? Straks begint hij te blaffen of huilen, en krijg je klachten van de buren. Dan moet hij alsnog weg. Kan je niet beter wachten tot je tijd hebt voor een hond, zodat je hem 100% goed kan opvoeden en er jaaaaren plezier mee kan hebben?
Edit: ik zie dat boven mij net een link naar mijn topic is geplaatst :)
Laatst bijgewerkt door Miekemuis_ op 09-06-11 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:41

Wilde precies dezelfde link neerzetten ;)

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:45

Loolotte schreef:
Een Schotse Collie.


Oef! Dat lijkt me een ras dat zich gruwelijk gaat vervelen als je ze 6 uur lang alleen laat en niet veel beweging geeft...
Die gaan dan zelf wel wat 'leuks' verzinnen.. de bank opeten, een mooie kuil graven etc.. en als ie dan eindelijk uit mag.. kanonskogel? (hoeft natuurlijk niet, maar ik zie het al helemaal voor me).

Als je dan toch een hond wil, waarom zou je er niet een uit het asiel nemen die al gewend is om overdag alleen te zijn?
Je zou ook kunnen kijken of er bij jullie in de buurt niet iemand is die overdag de hond mee uit zou willen nemen. Aardige buurman/vrouw. Of iemand die al een hond heeft en het leuk vind er eentje extra mee uit te nemen? Je zou ook iets kunnen regelen dat jij dan weer hun hond meeneemt op een dag dat je vroeg uit bent ofzoiets?

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:48

NienkeNiels schreef:
En ook vetel je dat jullie geen geld hebben voor 5 keer per week hondenuitlaatservice?

Dat de hondenuitlaatservice wat duur is snap ik, en zegt nog niet gelijk dat er voor andere dingen geen geld is, maar het wordt dan een beetje en en.

Belanrijkste is een hond met een lage energiegehalte.
En al wat ouder (vanaf 2 ofzo) die ook al getraind is in alleen zijn.
Dagen van 4 tot 6u is niet zo'n ramp, mits uitlaten ervoor en erna.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-06-11 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37296
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:48

Ik raad je ook af om voor een schotse collie te gaan. Maar je wilt dus shows lopen? dan moet die dus bij een erkende fokker vandaan komen, aan het rassenstandaart voldoen en weet ik veel wat allemaal. Een schotse collie (langhaar dan) eist ook nog eens een hoop vachtverzorging op, vooral met shows, want ze moeten er echt tiptop uit zien. Daarbij is zo'n echte schotse collie ook niet goedkoop met papieren :)

Waarom idd niet een hond uit het asiel ofzo?

Hhilde

Berichten: 7502
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:49

Ik vraag me vooral af waarom precies een Schotse Collie en waarom shows?

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:50

Er zijn meer rassen waarmee je shows kan lopen.

Rennie89
Berichten: 37296
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:51

ja maar waarom zou je shows willen lopen? Wilt ze er mee gaan fokken later?
en waarom een schotse collie?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-06-11 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:51

Er zijn best honden die wel overdag alleen thuis kunnen zijn. :) Als je verder maar voldoende tijd aan ze besteed, lekker wandelen, spelen, enz.
Een collie is een hond die dat niet kan. Maar een volwassen hond is misschien wat voor je? Kijk eens bij de asiels, er zit er vast wel een leuke voor je bij.

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:57

Mijn hond zit ook tot ongeveer 7 uurtjes per dag alleen. Gaat prima hoor. We zijn na het werk wel veel met haar bezig (fietsen, boswandelingen, s'avonds/weekenden mee naar de paarden, mee op visite etc etc), máár dan is dit een hond die op haar tijd ook lekker lui kan zijn en dan ook voor vloerkleed speelt :) Collie's zijn nogal energieke honden die van werken houden. Die moet je wel bezig houden. Misschien is een wat "luiere" hond een optie?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:03

Wat is de reden dat je een hond wilt hebben TS?

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:08

Omdat ik van lange wandelingen hou, maar verder niemand van mijn familie ofzo. Omdat ik het erg leuk vind om met honden te spelen en knuffelen en afwisselende dingen te doen (behendigheid, leuke trucjes, veedrijven wil ik ook een keer gaan doen enz) met honden, omdat ik shows lopen erg leuk vind en het graag zelf ook zou gaan doen (ben vaker mee geweest met mensen). Omdat ik graag tijd besteed aan de vachtverzorging, vind ik erg leuk om te doen (kammen, borstelen, controleren op teken enzo). Om het prachtige karakter van een Schotse Collie. Om de band die je met een hond krijgt in de loop der tijd. Vergeet ik iets..? :P

Rennie89
Berichten: 37296
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:10

je vergeet dat je de tijd niet hebt, jij alleen kan niet alleen voor de hond zorgen. Een hond gaat jaren mee, laten we zeggen 10 jaar, jij zal ook gaan studeren, verder leren en het heel druk krijgen... En je zegt net dat je ouders niet van lange wandelingen houden... dat is niet echt realistisch...