Hond alleen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:45

AniiQue schreef:
. heeft me 8! weken geduurt tot ze eindelijk 100% zindelijk was. )

Dat is nog niks; ik had een keer een 'bedplasser' en die was met anderhalf jaar pas zindelijk!!! Geen deskundige die het kon verklaren "ze bevuilen hun eigen bed niet hoor" nee, maar die van mij wel!!! Die ging doodleuk in zijn bench plassen en daar vervolgens slapen :') en ik maar dekens en hond wassen.

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:49

sallandval schreef:
AniiQue schreef:
. heeft me 8! weken geduurt tot ze eindelijk 100% zindelijk was. )

Dat is nog niks; ik had een keer een 'bedplasser' en die was met anderhalf jaar pas zindelijk!!! Geen deskundige die het kon verklaren "ze bevuilen hun eigen bed niet hoor" nee, maar die van mij wel!!! Die ging doodleuk in zijn bench plassen en daar vervolgens slapen :') en ik maar dekens en hond wassen.


Dat deed die van ons ook zonder problemen :) gelukkig is hij nu met 5 maanden wel min of meer helemaal zindelijk. Terwijl onze eerste hond, waar we echt precies hetzelfde mee hebben gedaan, binnen 3 weken toen we haar kregen helemaal droog was.

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:49

hahha, ik heb er ook een REUZE taak aan om kleine mimi zindelijk te maken, ze presteert het om doodleuk het half uur dat we gaan wandelen na de nacht, niets te doen buiten en we komen binnen en Kijk eens baasje wat kan ik goed in huis plassen he?? Ik zie het somber in met Mimi :+

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:50

AniiQue schreef:
. heeft me 8! weken geduurt tot ze eindelijk 100% zindelijk was. )

Dat is nog niks; ik had een keer een 'bedplasser' en die was met anderhalf jaar pas zindelijk!!! Geen deskundige die het kon verklaren "ze bevuilen hun eigen bed niet hoor" nee, maar die van mij wel!!! Die ging doodleuk in zijn bench plassen en daar vervolgens slapen :') en ik maar dekens en hond wassen.[/quote]

Dat deed die van ons ook zonder problemen :) gelukkig is hij nu met 5 maanden wel min of meer helemaal zindelijk. Terwijl onze eerste hond, waar we echt precies hetzelfde mee hebben gedaan, binnen 3 weken toen we haar kregen helemaal droog was.[/quote]


Mimi is nu 4 maanden en ik heb haar 2 weken nu. Roc deed na één dag al niets meer in huis-(was toen 3 maanden)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:51

Miracle_ schreef:
Steffie89 schreef:
Beetje kinderachtig vind je ook niet?
Als je het niet eens bent met de topicstarter kan het topic toch ook verlaten!

Achja, want dan valt het niet in TS haar straatje. :(:)
Het moet gewoon eens een keer duidelijk zijn, hoeveel tijd er in een pup gaat zitten.


Ja, dat gaat op deze manier ook echt wel werken....

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:55

Ik vind die 6 uur nog niet eens zo heel lang om alleen te zijn. Onze hond is ook iedere dag 4-5 uur alleen thuis omdat mijn moeder partime werkt (overgens niet toen ze echt nog pup was hoor). Maar onze hond is een retriever die schikken zich vaak wat makkelijker in.

Met onze retriever hebben wij trouwens ook nog een tijdje een beetje recreatief gesport en dat ging hardstikke leuk, Retrievers leren ook enorm makkelijk en zijn echt wel te porren voor wat beweging maar ze heeft het niet perce nodig om gelukkig en gebalanceerd te blijven. Ik denk dat de gemiddelde collie het wel nodig heeft. Shows lopen kan toch in principe met ieder ras? Ik zou de TS vooral adviseren om voor toch eens goed te kijken naar andere rassen, kies een iets inschikkelijkere hond wie weet wat je over 7 jaar aan het doen bent!!

Overgens heeft onze hond echt geen respect voor kinderen onder een jaar of 15. Dat zijn pups :Y) dus ik vind het sowieso niet zo'n goed idee om als 13 jarige een hond te nemen die van ons zou over je heen blijven walsen ook al is het eigenlijk een makkelijk beest!

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:56

rocymax schreef:
hahha, ik heb er ook een REUZE taak aan om kleine mimi zindelijk te maken, ze presteert het om doodleuk het half uur dat we gaan wandelen na de nacht, niets te doen buiten en we komen binnen en Kijk eens baasje wat kan ik goed in huis plassen he?? Ik zie het somber in met Mimi :+


Nog zoiets herkenbaars... net als snel poepen onder de tafel als het vrouwtje NET even water aan is zetten voor thee en dan met een stalen gezicht net doen of jij het niet was :')

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:14

Diablo schreef:
Ja, dat gaat op deze manier ook echt wel werken....

Kom op zeg, als niemand meer tegen een grapje kan, wordt het wel een hele zure wereld hoor.

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:17

Djenna had het altijd, spelen en spelen. HOp kont omlaag en daar lag het. WErd ik weer uit bed geroepen om het op te ruimen..

TS moet inzien dat een hond hebben niet alleen leuke dingen zijn... een wandeling is leuk, maar is die nog steeds zo geweldig in de stortende regen of sneeuw?

amyz

Berichten: 6918
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:18

Pfoe, ik ben al aan het knokken tegen mezelf om 4 maandjes zonder hond te overleven := Maar maaaaaam, ik WIL het!!! :')

Ts; een Collie lijkt me niet wijs in jouw situatie.. Ik denk idd dat een herplaatser helemaal geen slecht idee is (en óók rashonden hebben soms een nieuw thuis nodig hoor!). Vergis je niet in de tijd die in een pup gaat zitten. Een hond kan overdag best wel alleen zijn, maar dan moet ie dat wel al gewend zijn en wennen doet ie niet in 6 weken.
Las ook ergens iemand die 2 pups had? Ik heb altijd geleerd dat noooit te doen, 2 pups tegelijk?

Anyway, kijk eens rond bij evt kleinere rassen (die zijn ook heel gezellig) en vooral bij was rustigere rassen. Of dus een herplaatser die al wat dingen kan en gewend is. Voor lange wandelingen enz heb je echt niet per se een Collie nodig, ik had een Boomerhondje dat onwijs goed was in behendigheid en die ik makkelijk mee kon nemen voor een lange wandeling in het bos :)

Iig; verdiep je er goed in en maak een weloverwogen keuze. Een hond heb je voor het leven, en als je het goed doet heb je een vriend voor het leven.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:28

Nou een beetje fokker geeft zijn bordercollie pup ook niet mee met mensen die fulltime werken lijkt me? Of ben ik nou naïef?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:31

Miracle_ schreef:
Diablo schreef:
Ja, dat gaat op deze manier ook echt wel werken....

Kom op zeg, als niemand meer tegen een grapje kan, wordt het wel een hele zure wereld hoor.


Jullie boren een kind van 13 de grond in, die gooit door dit soort opmerkingen alleen maar meer de kont tegen de krib. Ik vond de opmerkingen ook niet echt grappig trouwens, ik denk dat je hier alleen maar het tegenovergestelde mee bereikt.

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:32

Wat een reacties :?

Een hond moet je nemen met je gezin, iedereen is nodig om voor het diertje te zorgen want in je eentje redt je het niet. @ TS: Als je ouders je enthousiasme delen en het leuk vinden mee te werken aan de verzorging van de hond, waarom niet? Ze moeten wel goed weten waar ze aan beginnen en dan nog steeds graag een hond willen. ;)

Nog over de collies: Ik heb een bordercollie en het is een fantastisch dier. Goed op te voeden, gehoorzaam, heerlijk om mee te spelen en prima alleen thuis te laten, ook gewoon wat langer. Moet ze haar energie kwijt? Kwartiertje gooien met haar ow zo geliefde bal en ze slaapt weer een poos, ideaal! En ze komt uit hele goede werklijnen en heeft gewoon een goede conditie.

Ts: Maak deze beslissing niet alleen, wanneer je ouders het ook goed vinden je je helpen, kunnen jullie samen een leuke hond nemen en ervan genieten en zal de hond een prima leven hebben!

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:38

Wil de TS nou een Schotse collie of een border collie??

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:40

@ mooney: een schotse ;)

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:02

Ik heb er 1 en ik ben er onwijs blij mee. Maar dat zijn vaak wel honden die niet zo makkelijk alleen thuis willen blijven. Maar als je daar goed aan werkt en hem verder genoeg bied zijn het geweldige honden. Wij hebben er wel 1 met een Amerikaanse achtergrond heb ik me laten vertellen. Zijn iets groter, slanker en veel actiever.

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:29

Sarah_Elise schreef:
Nog over de collies: Ik heb een bordercollie en het is een fantastisch dier. Goed op te voeden, gehoorzaam, heerlijk om mee te spelen en prima alleen thuis te laten, ook gewoon wat langer. Moet ze haar energie kwijt? Kwartiertje gooien met haar ow zo geliefde bal en ze slaapt weer een poos, ideaal! En ze komt uit hele goede werklijnen en heeft gewoon een goede conditie.


Dat is zeker niet standaard voor een Border. De meerderheid zou compleet gestoord worden bij zo weinig beweging.

Edit: overigens niet bedoeld om te zeggen dat je hond niet aan z'n trekken komt ;) bedoel meer te zeggen dat een gemiddelde Border veel meer beweging en uitdaging nodig heeft dan een 15 min met een balletje :)
Laatst bijgewerkt door Thirty op 09-06-11 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:42

Sancha schreef:
Sarah_Elise schreef:
Nog over de collies: Ik heb een bordercollie en het is een fantastisch dier. Goed op te voeden, gehoorzaam, heerlijk om mee te spelen en prima alleen thuis te laten, ook gewoon wat langer. Moet ze haar energie kwijt? Kwartiertje gooien met haar ow zo geliefde bal en ze slaapt weer een poos, ideaal! En ze komt uit hele goede werklijnen en heeft gewoon een goede conditie.


Dat is zeker niet standaard voor een Border. De meerderheid zou compleet gestoord worden bij zo weinig beweging.


Nou inderdaad..

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 00:49

Kwartiertje bal gooien? Dat gaat voor die van mij niet op hoor :n
Dat is eerder een half uur fanatiek bal gooien, en dan nog naar huis joggen met dr. En dan nog gaat ze thuis een kwartier achter de katten aan liggen vangen hoor :j

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 01:42

Miracle_ schreef:
Kwartiertje bal gooien? Dat gaat voor die van mij niet op hoor :n
Dat is eerder een half uur fanatiek bal gooien, en dan nog naar huis joggen met dr. En dan nog gaat ze thuis een kwartier achter de katten aan liggen vangen hoor :j

vraag me af voor welke jonge hond wel.
ik heb een hond van 5 jaar oud.
en die heeft een hele strikte schema.
om half 6 in de ochtend sta ik op laat ik hem uit.
dan ben ik om 6 uur thuis (hond rent dan wel een halfuurlang)
krijgt hij eten en ga ik terug naar bed.
als zoon lief wakker is ontbijten we en heb ik de tijd om hem rustig te wassen en verschoonen om 10 uur wandelen we een uur.
dan om half 3 nog een keer een uur.
om 5 uur een kwartier en krijgt daarna brok.
als ik van me werk af kom (als ik werk is mijn man thuis) om 9 uur gaat hij weer een half uur uit.
in dat half uur gooi ik veel ballen.
en dan om een uur 12 in de nacht gaat hij weer.
dit keer 5 minuten. dan joggen we naar de uitlaat veld wandel ik rustig over het veld hen naar het einden hij poept en plast onder tussen,
en vanaf het eind van het veld joggen we terug naar huis.
dan krijgt hij nog wat brok.
laat ik hem 1 keer minder uit wordt hij echt hyper :')
op dinsdag (midag/avond) krijgt hij om half 4 brok en gaat daar na niet meer uit.
en om half 7 mag hij mee naar de waar hij om half 8 mag sporten (pakwerk en appel)
en daarna als we thuis zijn krijgt hij nog een keer brok.
op zondag laat ik hem om 5 uur in de ochtend uit en krijgt hij om half 6 brok.
want om half 9 staan we op het speur veld.
na het speuren gaan we naar het club huis en lopen we appel.
dan heeft hij een uur tot anderhalf rust en daar naar mag hij weer pak werk doen.
na het pak werk loop ik een half uur in wandel pas door om hem weer tot rust te krijgen.
dan krijgt hij brok en klets ik wat na.
we zijn dan om half 5 thuis.
en dan krijgt hij pas weer om 8 uur thuis weer eten. :j
dus je ziet zelfs een ouwe hond kan veel tijd kosten.
als je geluk hebt heb je een rustige hond heb je pech dan heb je een hond die net ze een strak schema als die van mij nodig heeft.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:56

hanny_jelke schreef:
Miracle_ schreef:
Kwartiertje bal gooien? Dat gaat voor die van mij niet op hoor :n
Dat is eerder een half uur fanatiek bal gooien, en dan nog naar huis joggen met dr. En dan nog gaat ze thuis een kwartier achter de katten aan liggen vangen hoor :j

vraag me af voor welke jonge hond wel.
\


Afbeelding
deze :') word je zelf alleen wel moe want je moet ook tellkens de bal ophalen :')

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:33

:') nu kun je mij echt op rapen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:36

Weet je wat ik nou niet snap? Dat niemand kennelijk een hond mag aanschaffen.
Zie je iemand die puppies krijgt is er gezeik, is het wel een rashond?
En dan komt er iemand die wel een rashond wil en dan is het nog niet goed. Ze moet zich kennelijk eerst maar bewijzen voor ze uberhaubt aan shows mag denken....

Ik snap de hondenliefhebbers van bokt niet, echt niet :n

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:43

stef schreef:
Weet je wat ik nou niet snap? Dat niemand kennelijk een hond mag aanschaffen.
Zie je iemand die puppies krijgt is er gezeik, is het wel een rashond?
En dan komt er iemand die wel een rashond wil en dan is het nog niet goed. Ze moet zich kennelijk eerst maar bewijzen voor ze uberhaubt aan shows mag denken....

Ik snap de hondenliefhebbers van bokt niet, echt niet :n


Nou sorry maar iemand die graag een schotse collie wil en hem/haar vervolgens 6 uu perdag alleen in een kennel stopt. En verder druk na school gaat opzoek is naar een verzorgpaard. Een hond wil vind i kdat niet kunnen nee

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:44

ze mag van mij best een hond.
en zelfs een ras hond.
maar een schotse collie is
1. geen beginners hond. (hebben echt goede begeleiding nodig)
2. barsten van de energie (zijn werk honden)

die maak je niet blij met 2 keer een uur wandelen en 2 keer een kwatier wandelen.
dus nee ik vind het geen goed idee een schotse collie te nemen.
ik denk dat ts meer heeft aan een rustige (oudere) hond.
want het beestje moet 6 uur alleen zitten.
en dat is toch een behoorlijk lange tijd.

ik ben gewoon bang dat het hondje straks de boel gaat slopen uit verveling en dan is het de schuld van het hondje maar niet van hun.

dus ja ik snap het wel.