Teefje van ruim 1 jaar oud nog steeds niet loops

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Teefje van ruim 1 jaar oud nog steeds niet loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:11

Hoi :)

Ik heb een vraagje aan de hondenkenners hier. Ik heb een Duitse Staande teefje van 14 maanden oud en ze is nog niet loops geworden. Het ziet er ook niet naar uit dat het snel gaat gebeuren. Op internet heb ik gelezen dat grote honden vaak later loops worden, maar met 14 maanden nog niet loops zijn lijkt me best laat..? Zo'n grote hond is het nou ook weer niet :Y)

8nnemiek

Re: Teefje van ruim 1 jaar oud nog steeds niet loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:50

Sja, op internet staat ook dat honden eens in de 5 tot 8 maanden loops worden, maar ik ken er meerdere die maar een keer per jaar loops worden.
Dus gewoon nog even rustig afwachten :) Het hoeft niet altijd volgens de boekjes te gaan, en 14 maanden is volgens mij nog niet echt laat om loops te worden :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:06

niets om je zorgen over te maken, de ene hond wordt eerder loops dan de ander. Soms hangt het ook af van de lijn of van het ras. Ikzelf fok spaanse waterhonden en die zijn meestal niet voor het eerste jaar loops. 1 van mijn teven was zelfs pas met 27 maanden voor het eerst loops..
Je kan altijd even aan je fokker vragen wanneer de moeder voor het eerst loops was en of de lijn waar je teefje uitkomt meestal wat later is.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:16

Ik ken de fokker niet, ze is als pup gedumpt en woont sindsdien bij mij :) Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval, dan hoef ik me niet meteen zorgen te maken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:23

kan ook nog een onzichtbare loopsheid zijn. Je hoeft niet altijd aan een hond te zien dat ze loops is. Maar het is niet heel uitzonderlijk zo laat loops zijn.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:18

Onze hond was ook pas met 13 maanden loops :) is verder helemaal gezond gewoon een latertje

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:21

Ik zit er met mn 11 maanden oude Ridgeback ook op te wachten maar begrijp ddat het net ongezond ik als ze heel laat zijn met de loopsheid?

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:24

Ons jongste teefje (mechelse herder) was ook pas na ongeveer 15 maanden loops. daarna heeft het ongeveer 10 maanden geduurd voor ze weer loops werd. Haar moeder wordt echter keurig elke 6 maanden loops dus het verschilt gewoon erg per hond ;)