Hallo weet iemand wat witte alg op de bodem kan zijn bvan een net opgezet aquarium nu nog zonder vissen, tis een paar centimeter hoog maar echt wit. Iemand, die weet wat hier aan te doen is?
Anoniem
Geplaatst: 07-06-11 21:25
Ik heb hier in mijn slakkenkweekbakje ook wel eens last van. Volgens mij is het geen alg. Het is voor mij altijd een teken dat het filter weer wat verstopt zit en de stroming te weinig is.
ik zou het zo niet weten, maar het klinkt niet goed... ik zou het water wel vervangen. zeker als er nog geen vissen in zitten. gewoon even opnieuw opbouwen.
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-11 22:42
nee ff geen foto tis net schimmel maar dan onderwater
_Tara_
Geplaatst: 07-06-11 22:44
Klinkt als schimmel ofzo. Heb je wel een filter in je aquarium welke ook goed werkt? Heb je er al voer in gegooid?
dat laatste vraag ik me dan ook af... witte waas/schimmel hoort niet onderin (heb heel wat bakken gehad maar dit nog nooit gezien, vandaar mijn vraag naar de foto). "hangt" het echt in het water of zit het aan je bodem/planten/stenen vast?
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-11 23:13
het zit echt aan de steentjes vast en die zijn uitgespoeld , wel laten we vaak de loodjes en watjes zitten maar spoelen we ook uit
Die loodjes en watjes moet je er echt onmiddelijk afhalen. Die geven giftige stoffen af aan 't water.
lieniminnie
Geplaatst: 07-06-11 23:14
Kan inderdaad een schimmel zijn, ik weet even niet zo goed wat je daar tegen kan doen, mijn idee zou zijn goed van de bodem afzuigen en regelmatig het water verschonen.. edit; misschien kan je het hier vragen: lieniminnie @ [HK] [HK] Visje visje in het water, Aquagekken Deel 5!