Ideeen voor tegengaan ontsnappen kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Ideeen voor tegengaan ontsnappen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:35

Mijn kat vliegt elke keer de schutting over naar de buren.
Een jaar lang niet naar om gekeken en nu krijgen we het niet meer uit z'n kop
Nu ben ik hier niet blij mee maar de buren ook niet, wat ik helemaal begrijp.
Hoe kan ik dit tegen gaan? Iemand ideeen? Ben namelijk aardig radeloos en ik kan ze gewoon niet binnen houden. Want de deur staat hier vaak zat open. Ik heb zelfs al geroepen dat ik hem weg doe :oo

Ik weet er van die stroomdraden zijn? Werkt dit goed, makkelijk te bevestigen?
En welke suggesties zijn er nog meer?

Ook springt hij op het aanrecht ook nooit eerder gedaan, hier ook ieamand ideeen voor om dit tegen te gaan? Staat in principe nooit afwas of eten op, dus er valt niks te halen

HELLUPPPPP!!!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:36

Voor het over de schutting springen -> Catsafe petfence. Google er maar eens op. Werkt fantastisch

Voor het op de aanrecht springen; consequent er af halen. Duidelijk bestraffend toespreken als hij er op zit, en laten weten dat hij braaf is als hij er weer af is.

dierenfan

Re: Ideeen voor tegengaan ontsnappen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:00

catsafe dinges heb ik (onzichtbare omheining) werkt prefect als je maar een ruime tuin hebt. Want de draad kunnen ze tot voor bijv. 2 meter niet naderen en als je tuin dus niet breed is houd de kat niets of weinig over.
http://www.antiblaf.nl/petsafe-inground ... p-295.html het systeem, handleiding en recensies

Anders zou ik idd stroomdraadje doen kan heel goed werken vooral als je een dubbel draadje doet. Of gaas naar binnen toe op je omheiing. Een kat kan namelijk niet op zijn kop klimmen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:04

Die petsafe catfence kun je instellen. Dus hij kan ook pas op 1 meter van het draadje gaan piepen (staat ook in de link die hierboven wordt gegeven).
Onze kat is echt een ontsnappingswonder. Kattenluikjes sloopt hij allemaal en hij klom ook ondersteboven, het enige wat hem binnenhield was de catsafe :D

dierenfan

Re: Ideeen voor tegengaan ontsnappen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:09

deze kan je ook instellen echter werkt hij maar op 1 manier en de andere meters werken niet dan blijft het apparaat piepen. Echter omdat wij ruimte zat hebben maakt het hier niet uit maar apparaat uit mijn link is dus wel in te stellen echter werkt hij bij ons dus maar op 1 manier.