Ragdoll (ex)kater poept en plast op kussens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Ragdoll (ex)kater poept en plast op kussens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 10:50

Mijn ragdoll poes(R.I.P) heeft vorig jaar augustus een nest kittens gehad. Alle kittens hebben een goed thuis en ik heb nog vaak contact met de nieuwe eigenaren.
De enige cream kater is naar een goed huisje vlakbij gegaan. Ze hebben er gelijk een mooie ragdoll bijgenomen waar de inmiddels gecastreerde kater dikke maatjes mee is. Ze hebben ook nog 2 sharpei honden, en alles leeft in vrede met elkaar. En dat is natuurlijk het perfecte huis voor een ragdoll, lekker veel dieren en gezelligheid.

De eigenaar mailde me dat ze super gek zijn met de katten, maar dat de cream nog steeds vaak plast en poept op de kussens van de honden maar ook op zijn eigen kussen. Dit deed hij vanaf het begin al, maar de kattenbak wordt ook goed gebruikt.

Ze hebben alles al geprobeert, spray, castratie, verschillende soorten grit maar niks helpt nog.

Die cream heeft als kitten wel een paar keer op mijn bed geplast maar toen hij niet meer op de slaapkamer mocht komen was hij volkomen zindelijk. Hij is lang bij zijn moeder geweest, 3 maanden voordat ik er een nieuw huisje voor had.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?

Foto van de dader:
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:53

Ik heb het idee dat hij (extreem) zijn territorium afbakend. Heeft de dierenarts geen advies hiervoor?
Misschien dat naar buiten laten (omheind of met tuigje) wel helpt?

CK88

Re: Ragdoll (ex)kater poept en plast op kussens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:45

Ik weet het niet Ineke, dat zou kunnen maar dan zou castratie toch uitkomst bieden omdat hij dan de hormonen onder controle heeft? Maar dat heeft niet geholpen...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:29

Dit doen ze vaak als uiting van stress, na bijvoorbeeld een verhuizing, een nieuwe bewoner (kat,hond, mens), de komst van een baby, etc.
Kan dus goed dat hij nog moet wennen aan de nieuwe situatie.

Kijk voor goede tips en info eens op: http://kattengedrag.forumup.nl/