Goede avond,
Al sinds een jaar hebben wij een prachtig koppeltje kauwen in onze schoorsteen. Dit jaar weer een nestje. Afgelopen vrijdag zagen we het jong uitvliegen, maar we hebben het niet meer naar het nest zien terugkomen. Onze schoorsteen komt via een buis uit op onze afzuigkap in de keuken. We hoorden echter vandaag geritsel en hebben de buis van het plafond afgehaald. Hij is waarschijnlijk door het nest gezakt en naar beneden gegleden. Hier haalden we de jonge kauw uit. Deze is naar schatting een week of 3. Zijn ouders waren al een tijdje lawaai aan het maken.
Nu zit het kauwtje in onze tuin tegen het huis gedrukt. Zijn ouders blijven maar lawaai maken en rondvliegen. Ze hebben hem gezien en gehoord. Hij zit hier nu ongeveer 2 uurtjes. Wij hebben maar een kleine tuin, de ouders durven niet goed te komen. Ben ik ongeduldig en moet ik gewoon wachten op wat er gaat gebeuren? Moet ik proberen de kauw buiten de tuin te zetten? Proberen op iets hoogs te zetten in de hoop dat hij gaat vliegen? Binnenhalen wanneer het nacht wordt?
Het is geen optie om de jonge kauw in terug in de schoorsteen te plaatsen. Deze is (zeker nu met de regen) niet te bereiken. Het beestje is levendig maar vliegt dus nog niet. Het is ook niet mijn bedoeling hem tam oid te maken.
Wie helpt mij!!