Ze heeft 3 volwassen katten, gaat prima! Eten goed, drinken goed, plassen goed, ontlasting is goed, en ze komen echt niets te kort! Sinds een paar weken heeft mijn vriendinnetje een koppeltje konijntjes uit de opvang gehaald, Ko een mannetje dat geholpen is, en Nijn, een ongeholpen vrouwtje, deze 2 vertoeven in een 1,40m hok, en daar aan zit nog een ren. Als de baasjes thuis zijn, mogen ze los in huis, ze hebben speeltjes, goed voer, onbeperkt hooi, dingen om aan te knabbelen ect.
Nu is het volgende het probleem, 's nachts, als de konijnen in het hok+ ren zitten, zitten ze continu te stampen, en aan die ren te sjorren. Baasje ligt dus de hele nacht wakker. De katten slapen bij het baasje op bed, en de konijnen zitten in de woonkamer.
2e probleem, er is vandaag vast gesteld dat de kater 40.2 koords heeft, de dierenarts waar ze geweest is, heeft haar koordsremmers gegeven, en zegt dat het waarschijnlijk stress is van de konijnen, door stress verlaagd de weerstand, en is dit dus mogenlijk. Ik zelf heb ook nog eens 2 dierenartsen gebeld, en beide vonden dit een overdreven reactie, van de eerste dierenarts. Iets verhoging zou kunnen door stress, maar geen 40.2
Wie oh wie heeft er een oplossing of tips? Ik heb erg met mijn vriendinnetje te doen, ze is zo gek met haar beesten, en wil het liefst niets weg doen natuurlijk.
Ze wonen in een appartement, en eerlijk is eerlijk, een buiten konijn krijgt minder aandacht dan een binnenkonijn, we werken beide in een dierenspeciaalzaak, en de konijnen zitten op een stofvrije bodem, er moet toch een oplossing zijn? Ik heb zelf nooit katten gehad, dus ken de theorie wel uit boekjes, en cursussen, maar in de praktijk heb ik er zelf geen ervaring mee