Ik was onderweg naar een klant toen ik een jonge vogel in de goot zag zitten. Het kleintje lag onder wat hoge bomen en is verzwakt, toen ik hem oppakte gaf hij een kraai en meldde de ouders zich boven in de boom, hij zal uit het nest gevallen zijn. Hij kan niet vliegen en zag er ook wat waggel uit (het was best een val) en ik heb hem mee naar huis genomen. Hij lijkt geen verwondingen te hebben en zijn pootjes en vleugels functioneren verder goed, alleen kan hij ze nog niet gebruiken om te vliegen.
Hij zit nu thuis in een doos met wat water en vogelzaad (weet niet of hij dat al mag?). Net heb ik al even gegoogled naar de vogelopvang in Breda, maar daar stond op de website dat alle Europese vogels naar het dierenasiel gebracht moesten worden. Hebben jullie tips of adresjes waar ik dit kleine rakkertje kan brengen?
Stond laatst een stuk hier op beestenboel dat je jonge vogeltjes moest laten, vooral wanneer de ouders in de buurt zijn omdat die ze eten brengen op de grond..
lynne_berna
Geplaatst: 06-06-11 15:09
Naja ik gok dat er dan niets anders opzit om hem dan naar een dierenasiel te doen
Hij lag in een plas op de autoweg langs de stoep, misschien een verkeerde inschatting geweest, maar ik dacht niet dat hij het ging redden als ik hem zou laten spartelen.
Ik zal het dierenasiel eens bellen.
_Mikey_
Geplaatst: 06-06-11 15:12
tja, zolang de ouders er bij zijn en voeren, was laten liggen beter geweest. Dat station is helaas al gepasseerd, dus nu googelen naar een vogelopvang bij jou in de buurt?