Op het moment is het ventje aan het wisselen en ik heb al zitten denken dat het misschien daardoor komt.
Regelmatig komt hij naar je toe, pakt echt erg heel zachtjes je vinger vast (liefst je duim) en gaat er dan mee aan de wandel, op en neer tussen je benen, omdat je arm niet verder kan
of naast je op de bank. Puppy-oogjes stand aan, oortjes plat naar achter, kwispelen met heel zijn kont ipv alleen zijn staartje en dan loopt hij maar op en neer met je vinger in zijn mond.Hij is heel onderdanig normaal, je hoeft maar naar hem te wijzen en hij ligt op zijn rug bij wijze van.
Hij is hierin ook met heel zachte hand te corrigeren en hij heeft je zo zachtjes vast dat als je je vinger ook maar beweegt hij al loslaat, dus het is absoluut op dit moment geen probleem gedrag.
Ik vroeg me alleen af of mensen het herkennen bij hun hond of toevallig een idee hebben waar het vandaag kan komen (is het een voorbode van bijten en niet meer onderdanig gedrag en is het slim om hem erop te corrigeren bv, of beter negeren, of is het alleen maar 'lief' bedoeld en kan het geen kwaad)?
Misschien ook goed om te vertellen is dat hij voor zijn speeltjes ook altijd heel lief is, daar zeult hij ook altijd zo mee en die komt hij bij je brengen en aan je geven. Niet om te spelen, maar om te bewaren zeggen wij altijd
...Herkenbaar voor iemand? Tips wat ermee te doen?
Ik kan me voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is, ik zal wel eens kijken of ik het vandeweek toevallig te pakken kan krijgen op een filmpje...