Afijn, Pumba ging weer goed. Ze at goed, piepte 's ochtends net zo lang tot ze haar portie andijvie kreeg en sliep veel. Langzaam maar zeker werd ze wel wat minder. Ze werd sloom, reageerde niet altijd even scherp maar at lekker en stond nog als vanouds op haar achterpootjes als ik kusgeluidjes maakte.
Zo ook vanochtend, ze heeft lekker andijvie gegeten en toen ben ik de kooi schoon gaan maken. Toen ik terug kwam lag Pumba in haar mandje met haar achterpootjes naar achteren gestrekt. Haar in de kooi gezet om te kijken of ze daar wat bij zou trekken.
Dierenarts gebeld en via via bij de dienstdoende arts in Eelde terechtgekomen. Pumba weer in het mandje gezet, pluk hooi erbij en naast me in de auto (keurig in de gordel ) gezet. Met 140 km/h naar Eelde gescheurd
Ze lag maar apathisch in het hooi te liggen, als ze wilde omdraaien dan lukte haar dat niet. De DA had maar één blik nodig om tot dezelfde conclusie te komen, einde verhaal. Ze stribbelde met de eerste injectie tegen, daarna was ze al snel weg. Ze is heel vredig ingeslapen. Weer naar huis gegaan met een leeg mandje terwijl de tranen maar bleven stromen. Kleine dikke Pumba, ze is ± 6 jaar geworden. Haar BFF Zazou (soms wat minder, soms wat meer
) piept af en toe en lijkt op zoek naar haar te zijn. Neem morgen contact op met Stichting Cavia voor een nieuw vriendje voor Zazou, een cavia hoort niet alleen te zijn. Dag lieve Pumba, en doe je de groetjes aan Timon?