Hebben jullie puppy's / honden het ook zo warm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Hebben jullie puppy's / honden het ook zo warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 11:57

Ahhh mijn pukkie heeft het zo warm..... Jullie hondjes ook zo lui? Ik heb een aqua coolmat voor hem die ligt nu in het water te trekken en een schelpen zwembad. Normaal heb ik ook een cooling halsband maar die ben ik laatst bij een vriendin vergeten |o
Vanavond als het koeler is dan gaan we zwemmen in een vijver hier in de buurt. Doen jullie nog iets extra's?

Mariska_D

Re: Hebben jullie puppy's / honden het ook zo warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:01

Ja hier hebben ze het ook warm. Maar dan springen ze gewoon even in de vijver. Verder doen we weinig, eerder hadden we wel een zwembadje, maar nu hebben ze gewoon de grote vijver.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:04

Die van mij heeft het ook warm ja. Hij is vorige week lekker kort geknipt, dus dat scheelt al wel iets. Verder gaat hij regelmatig met mij en mijn vriend mee om lekker te zwemmen. Ook hebben we één hoek in de tuin waar eigenlijk de hele dag geen zon komt. Aan één kant van die hoek staat een betonnen schutting en zowel aarde als schutting zijn dus lekker koel. Meestal gaat hij daar dan dus liggen als hij het echt warm heeft. Soms zet ik hem even met zijn voetjes in het water (grote emmer, 2 voetjes per keer) omdat honden net als wij warmte afvoeren via de voetzolen. Dat helpt hem dus ook wel om af te koelen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:10

mijn hond heeft er op dit moment geen last van maar die zit dan ook binnen waar het lekker koel is.
als ik ben werken zit hij wel de hele dag buiten maar als hij het warm heeft gaat hij in de schaduw liggen. verder ga ik weleens met hem zwemmen dat is meer voor de fun niet voor de warmte.

aisie

Het valt hier erg mee. Heb 3 mechelse herders, 2 puppen van een half jaar en moeders van 5. De puppen zitten in een grote buitenren met een paar parasols en mandjes en zo'n schelpje als zwembad en ze hebben het heerlijk zo. Ze zijn ook niet sloom maar ik laat ze nu ook niet lang achter elkaar rennen. Vanavond als het afgekoeld is dan mogen ze weer wat langer los op het weiland rennen.

_00_0

ik heb mijn bouvier helemaal kaal laten scheren :D en hij heeft een eigen zwembadje. Voor de rest ligt hij veel binnen. Gaat best goed!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:12

Onze border maakt er helemaal geen probleem van gelukkig! Ben gisteren zelfs rond 18uur nog een goeie 40minuten met hem gaan hardlopen. Daarna toch maar eventjes een bak drinken klaargezet voor hem, en hem meteen in de garage (waar het max een graad of 19 is) gelaten. Wat denk je? Hij vertikt het om ook maar iets te drinken en stond binnen de vijf minuten te zeuren om terug buiten te mogen, waar hij direct naar zijn bal ging om te spelen :'). Absoluut geen last dus!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:13

Gewoon niet te gek maken, zorgen dat ze genoeg drinken hebben en dan komt het best goed.
Wij hebben wel een vennetje aan in huis, wellicht scheelt dat ook iets.
Maar de mijne ligt gewoon lekker te pitten in dr mandje met een kleedje erin, dus wat is warm?
(russel)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:13

Hier zijn ze nu ook binnen. Vanmorgen zijn we een uur met ze wezen zwemmen in een nabijgelegen meertje.
Toen hebben we ze even helemaal uitgeput. Zodadelijk laat ik ze even een plasje doen in het weiland en pas tegen zessen gaan we naar het bos.
Het is nu goed oppassen voor een zonnesteek of oververhitting, dus ze mogen lekker koel binnen blijven.
Aangezien ze nog helemaal kapot zijn van vanmorgen lukt dat wel.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:14

mijn hondje ligt lekker binnen, wisselt af en toe van plek, gaat soms buiten onder de planten liggen, dan weer onder een stoel, dan weer in z'n mand. Ik zorg in ieder geval dat hij genoeg kan drinken, en af en toe kiepen we een beker water over hem heen :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:14

Hij wisselt een beetje af van zon naar schaduw. Gisteravond rond 19 uur nog wel wezen fietsen en op de helft even gestopt en daar heeft hij lekker gedronken en uitgerust. Erg veel last heeft hij niet, maar je merkt het wel wat.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:20

Mimi heeft het wel warm idd :j Maar het is hier, áls het zonnig is, zo'n 30 graden. :+ Ik ga volgende week met haar naar de trimmer, om haar lekker te laten kortwieken :)

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:21

Onze hond (bordeauxdog 70 kilo) heeft het ook warm met deze temperaturen buiten. Hij ligt daarom veel binnen op de koele tegelvloer en verder rustig aan en geen intensieve inspanningen/wandelingen etc.

Als het echt lang warm blijft leg ik wel eens 2 klamme handdoeken in de diepvries. Die laat ik lekker koud worden en dan leg ik ze binnen neer, vind ie heerlijk koel om op te gaan liggen :D .

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:25

Mijn oudste jack russell is zo slim om de schaduw op te zoeken als dat nodig is. Mijn jongste jack russell ligt graag te 'bakken' terwijl die helemaal niet tegen warmte kan. Hij loopt altijd te hijgen als een locomotief! Ze zijn afwisselend binnen en buiten. Laat ze zo nu en dan zwemmen/afkoelen in de singel of visvijver hier vlakbij, vinden ze heerlijk :P . Als het echt te gek wordt dan hou ik ze binnen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:26

Chantall,Ja deed ik ook met Roc, werkt fantastisch :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:29

Onze hondjes hebben 't ook warm inderdaad... Zeker Leila, met d'r zwarte vacht.
Ze liggen nu allebei binnen, onder de bank, op de houten vloer.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:33

Onze Sjors heeft het ook warm, ipv de middag een lange wandeling doen we dat nu in de avond.
En hij heeft zijn eigen zwembadje waar hij dan verkoeling zoekt.
In de garage is het lekker koel op de tegels, daar ligt hij dan ook af en toe.

water regelmatig verversen doen we ook.......dat vindt hij dan ook erg lekker!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:36

nee,hier geen van de honden, die last heeft van de warmte... :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 12:40

Je merkt het vooral door de dag heen, dan slaapt hij wat meer dan normaal. Maar gelukkig hebben we hier een stuk landbouwgrond waar eigenlijk altijd wel een briesje staat. Hij heeft vanochtend met een ander puppy-beest gespeeld en dan merk je wel dat ie eerder hijgt dan anders :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:42

Die van mij gaat juist in de zon liggen op de tegels (heet). Iedere keer probeer je haar in de schaduw te leggen, maar na een paar minuten gaat ze weer in de zon liggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:00

ja hier is t ook warm ze liggen alle drie lekker buiten in de schaduw bij mn voeten, Zuci de am staff wisseld af en toe van schaduw naar zon die vind lekker in de zon liggen heerlijk :))

De dober en de chinees willen gewoon bij mij liggen waar ik ook zit zon of schaduw, ik ga voor hun express in de schaduw zitten :))

We hebben een zwembad achter thuis dus af en toe daarin om af te koelen en voor de honden staat er een zwembadje daar gaan ze ook met veel plezier in als t te warm word :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:03

Mijn Amerikaanse Bull ligt het liefst met haar kale buikje in de felle zon. Dus we smeren haar buik in met zonnebrandcrème. Na 10 min vind ze het dan genoeg en gaat binnen op de koude tegels liggen. Na 10 min is ze dat ook weer zat en gaat ze weer naar buiten. :')
De andere 2 houden het buiten niet lang uit dus die liggen lekker binnen.
Ons huis is heel goed geïsoleerd dus ik denk wel dat het 10 graden koeler is dan buiten.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:04

Onze hond ook. Ik ga lekker met water spelen. Hij wordt dan lekker afgekoeld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:04

kimmie261 schreef:
nee,hier geen van de honden, die last heeft van de warmte... :)

Hier ook niet hoor, hond ligt het liefst zelfs nog te bakken in de zon :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:10

De mijne heeft het ook wel warm, de Amerikaanse Bull dan, die is 9. De Stafford (7 maanden) heeft er een stuk minder last van. We wonen in een flat, dus de deur staat wel de hele dag open dat ze op het balkon kunnen. De zon draait hier rond 12 uur wel weg, dus dan wordt het balkon weer lekker koel.
Verder doen we het gewoon wat rustiger aan. Niet te ver wandelen, maar toch wel blijven lopen, anders ontploft die kleine van drukheid ;)

Ondanks dat de bull het warm heeft, gaat hij soms toch nog met z'n domme kop midden in de zon liggen. Ik moet hem dan ook echt naar binnen sturen.