Pup bijt in haar achterpootjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Pup bijt in haar achterpootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:25

Mijn pup van ruim 12 weken beet al vanaf dat ik haar kreeg in haar achterpootjes en tussen haar achterpootjes. Ze doet dit ongeveer 1 a 2 keer per dag en meestal piept ze er ook bij. Vaak wordt dit gevolgd door sleetjerijden over de grond. Nu dacht ik zelf dat het de anaalkliertjes waren, die heeft de dierenarts uitgedrukt afgelopen woensdag toen ze haar prikje haalde, maar nu doet ze het dus nog steeds wel eens..
De dierenarts heeft haar ook goed nagekeken die woensdag toen ik vertelde dat ze last leek te hebben van haar achterpootjes/anaalkliertjes, maar hij kon niets vinden.

Verder is ze gewoon 'normaal' en gaat alles goed, alleen zit dit me een beetje dwars.
Iemand een idee wat het kan zijn?

NZ92

Re: Pup bijt in haar achterpootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:46

zou kunnen dat ze ergens allergische reactie op heeft en dan uit dit vaak op de dunne huid dus rond de anus, pootjes en vaak ook de oren. Even in de gaten houden en eens voorleggen aan je dierenarts.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:48

Mijn border collie pup deed dat ook. Waarschijnlijk wat groeipijn,spierpijn. Je ziet het heel veel pups doen.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:49

Kan een voedsel allergie zijn. Je kan hem eens op ander voer zetten kijken of het verschil maakt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:50

Ze krijgt vers vlees, dus ik denk niet dat dat het is eerlijk gezegd.. :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:04

Kunnen groeipijntjes zijn.
Rayos deed dit ook wel eens, dan masseerde ik gewoon even het gewricht bij de hak en dan was het weer goed :)
Ging na een tijdje ook vanzelf weer over, alleen bij een groeispurt wou hij het nog wel eens doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:08

Aranel: Ik denk niet dat Vers Vlees wat dat betreft geheel zaligmakend is.
Ook daarin kùnnen bestanddelen zitten waar ze allergisch voor kunnen zijn.

Maargoed, het kan vanalles zijn.
Misschien kan je voor de zekerheid een welbekend 'prikje tegen de jeuk' laten geven.
Dan kan je allergie of ander huidprobleem misschien uitsluiten.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:12

Aranel schreef:
Ze krijgt vers vlees, dus ik denk niet dat dat het is eerlijk gezegd.. :)

Wij hebben ook honden die op carnibest zitten. Al jaren en ging jaren goed. Tot dat een van de jack een allergie kreeg. Liezen kapot bijten en veel jeuk.
We zijn begonnen met een elliminatie dieet en dit helpt. Hondje is weer schoon en blijft op dit dieet staan. Is ook een volledig voer waar hij het goed op doet. daarom hebben we gekozen om niet meer te gaan provoceren.
Hond kreeg altijd verschillende soorten van carnibest voor, staat nu op kalkoen en rijst van carnibest.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 11:14

Paintlinger: prikjes vermijd ik liever zoveel mogelijk, Jady begint namelijk al te gillen als ze alleen al op de tafel van de dierenarts staat.. :')

Ik kijk het sowieso nog eventjes aan, vorige keer kon de DA ook niets vinden en om nu 40 euri neer te tellen voor een consult wat niets oplevert vind ik ook zonde.
Misschien dat het inderdaad groeipijn is, ze heeft ook regelmatig de hik en dat duidt ook op groeien, dus ze groeit iig goed dan :))

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:18

TS: Je moet toch iets doen om dingen uit te sluiten......anders blijft het gissen.
Het is toch goed voor een pup om (vooral nu ze jong is) overal aan te wennen.
Neem dan iets lekkers mee zodat 'de enge tafel van de DA' niet meer als negatief ervaren wordt.

Lijkt me niet dat vermijden de oplossing zal bieden.

Maar je kijkt het aan, dus adviezen hebben verder dan ook geen nut lijkt me.

edit: Groeipijn is hartstikke zielig, weetje hoeveel pijn dit doet?
Dus, mocht dat de diagnose zijn, is het wel zo diervriendelijk om die pijn dan iets te verlichten.

Enneh, de hik heeft daar niets mee te maken :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 11:21

Lijkt mij wel :Y)
Dat ik het aankijk wil niet zeggen dat ik benieuwd ben naar de mening van anderen over wat het zou kunnen zijn.

Ze krijgt vanaf vandaag trouwens ipv energique (wat ze van de fokker gewend is) carnibest, dus we zullen kijken of dat iets oplevert :j
Maar kan een allergie oid zo plaatselijk zitten? Want ze doet het echt alleen bij en tussen haar achterpoten, verder krabt ze nauwelijks ergens anders en als ze dat doet, piept ze er niet bij.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 11:23

http://www.diereninfo.com/index2o.asp?i ... oort=vraag

De hik heeft te maken met de groei van een pup.

Ik heb even gegoogeld op groeipijnen, maar ik denk toch niet dat dat het is.. ten eerste is ze van een klein ras en ten tweede loopt ze niet kreupel, maar gewoon normaal.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:26

Citaat:
Ons antwoord
Die hik is het gevolg van iets: de groei!
Het schijnt zo te zijn (ook met kinderen) althans het wordt zo aangenomen, dat door de snelle groei van het benige deel van het lichaam de andere structuren dit niet helemaal kunnen bijhouden, waardoor er onder andere rek en trek op bepaalde zenuwen komt. De zenuw van het middenrif bijvoorbeeld loopt een zeer lange weg helemaal door de borstkas (aan de rugzijde) naar het middenrif toe. Deze zenuw staat dus bij een snelgroeiende (hoogte en lengte) hond bloot aan rek: prikkeling is het gevolg en hierdoor ontstaat de hik.
Verder kunnen jonge dieren erg schrokken: ook weer prikkeling van deze zenuw via de erlangs lopende slokdarm en prikkeling van de maag tegen het middenrif, althans de randen ervan.

Het staat inderdaad wat oenig, maar gaat vanzelf weer over!

Ze zijn er zelf ook al niet erg zeker van _O-

Kreupel aan 2 achterpootjes (of voorpootjes) is ook rad......

Dat is vaak de pest met gierige hondeneigenaren........ze googlen te veel :\

Er is iets aan de hand met je hondje...... dat is het enige wat je zeker weet.
Verder zou het eigenlijk moeten laten uitzoeken door mensen die er verstand van hebben lijkt me.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 11:33

Paintlinger: als je denkt dat ik gierig ben wb mijn honden, weet je niet waar jij het over hebt!! Mijn oudste hond is verzekerd, heeft laatst een hersenscan ondergaan van 255 euro om te kijken of ze een erfelijke ziekte heeft en als ik vermoed dat zij ook maar íets heeft, gaat ze naar de dierenarts.
Toen mijn vorige hondje overleden was, hebben we 800 euro aan DA kosten gehad om haar proberen te redden en daarna voor een sectie omdat ik móest weten waaraan ze overleden was.
De verzekering van de pup gaat volgende maand in, woensdag ben ik nog bij de DA geweest voor een algeheel onderzoek en hij kon niets vinden, dus nee, ik ga nu niet weer.

Dus noem jij mij nu nog maar eens een gierige hondeneigenaar, als iemand iets voor haar dieren overheeft ben ik het wel..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:48

Staat hier dan dat ik zeg dat jij dat bent?? :?

Paintlinger schreef:
Dat is vaak de pest met gierige hondeneigenaren........ze googlen te veel :\

Maar ik vind het wel raar dat jij 40 euro veel vind voor een onderzoek.
Oké er komt dan misschien niets uit, maar het blijft een onderzoek.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:27

Is ze volgens het juiste schema ontwormd?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 17:38

Ja :j
Ik controleer haar poep ook altijd en die is gewoon hard zonder wormpjes erin.
Vandaag ben ik wel dom geweest, ik heb haar vanmorgen ontvlooit (preventief) terwijl ze morgen ontwormd moet worden.. Dat stel ik dus nog maar even uit.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:48

poten bijten heeft vaak te maken met pijn. Mijn vroegere oud duitse herder vrat zijn poten op omdat hij Eleboog dysplasy had. De pijn stillers namen de meeste pijn weg, maar toch aan zijn poten vreten.

Sleetje rijden kan vaak te maken hebben met wormen ook. Maar allergie etc ook heel goed. Vers vlees heeft zo wie zo ook conserveermiddelen. Buiten dat kan je hond ook een eiwit allergie hebben. Dus je kan voeren wat je wil, maar allergieen kunnen altijd.