Om een lang verhaal kort te maken val ik direct maar even met de deur in huis. Als er ergens nog vragen over zijn of iets niet duidelijk is hoor ik dat graag!
Om problemen voor te zijn ben ik op zoek naar tips om mijn hond (in elk geval) de komende week rustig te houden. Afgelopen woensdag zijn we wezen zwemmen en daarna kwam ze ineens op 3 poten uit het water. Wel wou ze gewoon door spelen. Dit natuurlijk niet gedaan en vervoer gebeld of die ons op kon komen halen. Daarna heb ik haar thuis rustig gehouden en gekeken of ze in de volgende dagen beter ging lopen. Dit was maar half het geval, waardoor ik vanmorgen de keuze heb gemaakt om de dierenarts te bellen voor een afspraak. Daar komen we net vandaan en zijn er foto's gemaakt van haar poot.
Op deze foto's was geen breuk te zien, maar de orthopeed heeft ook nog even naar mijn hond zelf gekeken en de linker teen van haar linkerpoot was toch niet goed. Dit is of een ontsteking in de spier/pees of er zit een scheur in het bot die niet te zien is op de foto's. De komende week krijgt ze pijnstilling en een antibiotica kuur. Nou is mijn hond op het moment nog wel redelijk rustig, maar dit zal niet lang meer duren.
Ik ben best fanatiek met mijn hond en dus is zij gewend om veel te doen. O.a. lange wandelingen, mentale spellen (speuren, appel), fietsen, zwemmen, enz. Maar nu moet ze dus absoluut rust houden. Dit gaat vaak een dag of 3 goed en dan wordt ze drukker en moet ze echt even wat doen. Dit gaat hem dus niet worden.
Nou is ze op het moment ook nog rustiger door de pijn vermoed ik. Ik ga dus zodadelijk met de pijnstilling beginnen en vermoed dat ik dat morgen/overmorgen echt ga merken.
Dus om echte problemen voor te zijn, heeft er iemand tips om mijn hond de komende week toch in elk geval mentaal nog een beetje bezig te houden?
*edit*
Ik zag dat mijn titel in strijd is met mijn laatste zin, maar wat ik dus bedoel is lichamelijk zo goed als totale rust en haar mentaal wel bezig houden.
Laatst bijgewerkt door Talsha op 03-06-11 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt