arme arme puppy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

arme arme puppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:32

Zoals jullie misschien weten is er bij ons op 10 maart een nestje pups geboren, wel 10 stuks.
Na heel wat rare mensen over de vloer gehad te hebben dacht ik voor alle 9 een leuk tehuis gevonden te hebben. zie ook topic
[BB] puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Helaas werd 1 hondje, door de eigenaren die haar met 5 weken gereserveerd hadden, na 3 dagen al terug gebracht. Ze was toen 9 weken. En had haar 9wk enting niet gehad, dus dit hebben wij in orde gebracht.
Toen ze terug kwam hebben wij een week werk met haar gehad om haar weer een beetje op de rit te krijgen. Maar na een week was ze weer een heel happy hondje.

Toen op bokt en marktplaats een advertentie gezet dat ze klaar was voor een nieuw tehuis. Daar kwamen tonnen reacties op. Waar er een paar uitsprongen.
Een gezin kwam kijken en heeft haar uiteindelijk mee genomen, afgelopen zaterdag zijn wij daar gaan kijken, alles zag er heel goed uit, al hadden ze ipv de 3 andere honden die ze zeiden te hebben 10 andere honden (voornamelijk chi's) Maar puppy was vrolijk, zag er goed uit en verder nog steeds hele aardige mensen.
Ze vertelde dat ze heel erg graag zwom en heel speels was enz... Maandag kreeg ik nog een heel blij mailtje met allerlei foto's van haar en haar nieuwe gezin tijdens de wandeling.

Helaas woensdag een telefoontje. Ze waren naar puppy cursus geweest en daar had de instructeur gezegt dat ze niet goed liep, en dat ze dit wilde laten onderzoeken omdat ze dachten aan HD (ik schrok behoorlijk) Gelijk mijn DA gebeld, die onze honden goed kent en nog een hele dag op mijn honden en de pup heeft gepast omdat ik onverwachts een hele dag weg moest. Dus die had het pupje wel vandicht bij gezien en die schrok er zelf ook van gezien zij vond dat het netjes groeiende en bewegend pup was.

Vanochtend weer telefoon, ze waren bij de DA geweest en pup had pijn in zijn botten en piepte heel erg van de pijn bij het onderzoek. Ze wilde de pup komen terug brengen. Ik heb meteen gezegt dat ik eerst een onderzoek bij mijn DA wilde. En s middag's is ze gekomen. Het verhaal van de HD veranderde nog wel in groeipijnen.
Idd liep de pup niet helemaal zuiver. Grondig onderzoek gedaan en ook mijn DA concludeerde groeipijn en waarschijnlijk te weinig rust tussen het spelen / wandelen door, ze gaf tijdens het onderzoek 1piepje en mijn DA deed de onderzoeken echt niet voorzichtig.
Ze was ook de kleinste van het nest dus kan best zijn dat ze een inhaalspurt met groeien aan het maken was.
Mijn DA zei met een weekje rustig aan doen, veel laten slapen enz alles weer helemaal goed zou zijn. Maar die mensen wilde haar niet meer hebben. Want ze wilde een gezonde hond want hun zoon wilde behendigheid gaan doen en volgens hun DA kon groeipijn wel aanhouden tot 2 jr oud en daar hadden geen zin in.

Natuurlijk wilde ze hun geld terug. Ik heb toen het voorstel gedaan om ieder de helft te doen, gezien we er allebij kosten aan hebben gehad (en ik opnieuw kosten ging maken). Ik had haar voor een symbolisch bedrag weg gedaan voor goed tehuis.
Maar nee dat wilde ze niet. ze zei letterlijk "als ik mn geld niet krijg neem ik haar mee naar huis en zet ik haar op marktplaats"
Nog geprobeert te overleggen, gezien in ons contract stond dat bij herplaatsing met een andere reden dan erfelijke ziekte de pup altijd naar ons terug MOET komen en daar geen vergoeding tegen over staat. Maargoed, zij had de papieren van de pup nog...
Ik heb haar uiteindelijk het geld helemaal terug gegeven gezien ze zo keihard was daarin en ik het beste wil voor het pupje. En in deze situatie is bij ons het beste voor haar!

Nu is pupsol heerlijk aan het pitten en ik zit met een wrang gevoel dit te schrijven.
Ik ben er zo verdrietig van, 12 weken oud en al twee eigenaren gehad. Ik probeer het zo goed te doen voor haar en heb gewoon al twee keer een inschattingsfout gemaakt betreft de baasjes, dit verdient ze niet. Het is zo'n schatje :)
Voorlopig laten we haar eerst een week tot rust komen en dan zien we wel weer.

(sorry voor het lange verhaal moest het kwijt)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:37

Wat verschrikkelijk sneu voor het pupje. :(:) Is ze of hij nog wel gewoon vrolijk en blij??Groeipijnen gaan vanzelf over hoor, Roc heeft er als pup ook zo'n verschrikkelijke last van gehad. Wat s het voor hondje?

Kady1

Re: arme arme puppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:39

Pupje is heel erg vrolijk, ze was erg blij haar moeder weer te zien, probeerde gelijk weer te drinken, maar dat vond mams niet zo' n goed plan haha.
Het is een bordercollie

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:39

Sjee zeg, ik volgde jouw vorige topic inderdaad al over die vreemde mensen. Wat een gedoe toch he?!

Edit, zag dat het een Border Collie was.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:40

Jeetje, wat zijn er toch een rare mensen op deze wereld... :/ Vervelend zeg! Doe je zo je best, maken andere er zo'n bende van!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:41

wat sneu zeg.
Kun je haar niet (voorlopig) zelf houden?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:41

Ja dat is waar heb even je topicje opgezocht. heel jammer dat mensen altijd zo sollen met dieren. En voor jou is het natuurlijk ook erg moeilijk inschatten :)
Het is een prachtig beestje, hoop dat ze snel een baasje vindt die haar verdient :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:43

Drie keer is scheepsrecht nietwaar, ik denk dat je wel een geschikte baas voor haar zal vinden :j

Tot die tijd mag ze iig lekker bij jou blijven, vind het goed van je dat je haar niet mee terug hebt gegeven...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:43

Jammer dat mensen hun huiswerk niet doen. Hondjes hebben soms nu eenmaal groeipijntjes. Die van ons ook. Ik schrok zo hard, tegen het plafon aan, maar dan nog... Beetje masseren, en je hebt weer een vrolijk gezond hondje. Jammer dat er zulke mensen zijn. Ik vind het ook sneu voor het pupje. Ik hoop dat er nog een goed gezin langskomt die veel liefde kan geven!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:45

achossie, arm pupseltje :(:) hoop dat 3x scheepsrecht is :(:)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:48

voorlopig mag ze bij ons blijven tot dat ze zich weer goed voelt. Ik hoop haar straks te kunnen plaatsen bij mensen die echt verstand hebben van de border collie en die dus ook weten dat een bordercollie zich zelf kan doodlopen en echt VERPLICHT RUST moet hebben en dat dat met 10 honden in huis niet vanzelf gebeurd.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:49

Jeetje wat een verhaal. En wat sneu voor de pup...! Wij hebben zelf een border collie. Het zijn nu eenmaal energieke honden, maar zo leuk! Het lijkt me inderdaad wel heel moeilijk om een geschikte baas voor ze te vinden. Wij moesten een 'sollicitatiebrief' schrijven voordat we op 'sollicitatiegesprek' mochten komen. Pas na dat gesprek kregen wij de bevestiging dat we de nieuwe baasjes van Attila mochten worden. Misschien een ideetje? Ik hoop dat je een leuke baas voor de pup vindt! En anders moet je hem/haar gewoon lekker zelf houden joh... ;)

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:51

ach gos :( :(
ik voel sterk de drang; breng maar hier! maar, ik denk niet dat dat in het leven van ons past...nog een hond (hebben een aussie).

Veel sterkte ermee.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:51

Ik kan haar op de lange termijn niet zelf houden, dan word ze nummer 5 en dat word toch echt te veel.
4 borders gaat net :)

Mijn DA zei later nog tegen mij dat als ik het hondje niet had terug genomen (waar ze niet van uitging hoor- ze kent me goed) dat zij dat geld dan wel had gegeven en haar tijdelijk had genomen, dat vond ik wel heel lief.

Veel mensen die het horen hebben zo iets van "aaaa breng maar hier" logische reactie... maar ik wil wel dat ze naar mensen gaat die er goed over gedacht hebben en niet in een opwelling omdat het zo naar verhaal is.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:55

Ik herken het wel.
Heb ooit een hondje gekent die met 9 weken al 4 eigenaren heeft gehad :=

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:56

Ik heb net de foto's in jouw vorige topic gezien, wat een knap hondenkind! <3
PS: misschien kan je contact opnemen met een fokker van border collies. Soms hebben ze een wachtlijst en kunnen jullie elkaar op deze manier helpen...
Laatst bijgewerkt door nikkigioa op 03-06-11 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:56

Jeetje wat een verhaal en wat ontzettend sneu voor het pupje en voor jullie natuurlijk :(
Ik hoop echt dat ze een heel leuk huisje zal krijgen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:58

Nou meid wat een verhaal. Hier heb ik een border collie kruising van 20 weken. Ook hij heeft (vermoedelijk) last van groeipijnen. Hij is ook enorm gegroeid de laatste tijd. In overleg met mijn DA heb ik pijnstillers gekregen begonnen met een korte kuur van 5 dagen en nu alleen op dagen dat hij echt nog last heeft (op dit moment krijgt hij al een aantal dagen niks meer *\o/*) En krijgt hij speciaal voer met gewrichts ondersteuning (RC mobility). Over een aantal maanden gaan de heupen zeker nog op de foto maar voor nu ziet het er vrij goed uit. Ik hoop dat je een mooi definitief huis voor haar vind.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 16:11

Ik denk ook wel dat ons puppekind best groot gaat worden, haar voor poten zijn nu al even groot als de voorpoten van onze blue merle volwassen border, ok dat is wel een kleintje van maar 12 kg (getraind vlees haha) maar toch...

@ chocobroodje - Mijn DA verwacht geen problemen met de heupen als ze nu voldoende rust gaat krijgen, maar het is natuurlijk altijd verstandig om foto's te laten maken. Dat doe ik bij al mijn honden om zeker te weten dat er niks zit. Zeker omdat ze bij mij bij de schapen lopen en ik dingen zoals behendigheid ook heel leuk vind om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:14

Jemig, beide topics (de OP) helemaal gelezen.. wat een rotmensen lopen er toch op de wereld. :\
Je gaat toch van zo'n diertje houden? Na een aantal dagen wil je hem toch al helemaal niet meer kwijt?

Ik snap wel dat mensen die een goed hondje aanschaffen, raar op kijken als hij ineens ziek wordt of pijn krijgt.
En ik snap ook dat ze hem terug wilden brengen áls hij HD had gehad, maar als de DA die het hondje al kent zegt dat het groeipijnen zijn, dan is het toch niet erg om even te wachten?
Om het even aan te kijken..

Je verstand had iets moeten doen (aangeven? contractbreuk?), maar je gevoel zegt natuurlijk iets totaal anders, aangezien het hondje via Marktplaats misschien nog wel terecht komt bij net zulke mensen.

Arm hondje.. :(:)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:16

Je mag zoiezo niet voor het 2e jaar behendigheid gaan doen.....maar oké gewoon gel*l dus.
Wat ontzettend sneu voor zo'n hondje.
Ik begrijp dat je nu helemaal niemand meer vertrouwd met de beestjes.
Ze zijn er wel hoor, is alleen moeilijk vinden tegenwoordig(blijkbaar)
Zit er een papiertje bij en is het een werkhond?
Een vriendin van mij zoekt nog een teefje, ze gaat er mee naar de schapen.
Ze heeft nu ook een border collie van 2 jr en die gaat elke week naar de schapen.
Wandelen uren elke dag etc. samen met mij onder andere :D
Ze wil hem wel pas na augustus ivm vakantie enzo, ik kan het haar wel zeggen als je wilt.
Ze wil wel graag met een stamboom.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 16:23

KoudbloedKim schreef:
Jemig, beide topics (de OP) helemaal gelezen.. wat een rotmensen lopen er toch op de wereld. :\
Je gaat toch van zo'n diertje houden? Na een aantal dagen wil je hem toch al helemaal niet meer kwijt?

Ik snap wel dat mensen die een goed hondje aanschaffen, raar op kijken als hij ineens ziek wordt of pijn krijgt.
En ik snap ook dat ze hem terug wilden brengen áls hij HD had gehad, maar als de DA die het hondje al kent zegt dat het groeipijnen zijn, dan is het toch niet erg om even te wachten?
Om het even aan te kijken..

Je verstand had iets moeten doen (aangeven? contractbreuk?), maar je gevoel zegt natuurlijk iets totaal anders, aangezien het hondje via Marktplaats misschien nog wel terecht komt bij net zulke mensen.

Arm hondje.. :(:)

Wat ik ook echt erg vond was nog dat ze zei " mijn zoontje van 12 wilde niet mee, die zit thuis tranen met tuiten te huilen want het was zijn hondje"

Ik had mijn vader mee gevraagt omdat hij in zulke situaties altijd heel kalm kan blijven en ik ben nog best jong (23) en eerste eigen nestje. Hij zei van te voren tegen mij, het belangrijkste is en blijft het welzijn van het diertje, je gaat niet voor een paar rot centen contractbreuk enz... aangeven want dan haal je alleen maar meer elende op je hals en dat komt wss niet ten goede van het hondje.
Dat vond ik wel goed advies.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:26

Het is dat ik geen zuivere border collie wil, maar anders...

Ik snap ook niet dat me sen dit doen met zo'n kleine baby!
En dit ras staat er ook nog eens om bekend dat je een pup verplicht moet laten rusten in hun puppy tijd.
Mijn buurvrouw heeft er nu 1 van 2 jaar en haar hebben we iedere dag een aantal keer apart gelegd zodat ze niet geprikkeld werd terwijl ze eigenlijk doodmoe was.

Heb zelf een hondje van 1 jaar en je wilt niet weten hoe vaak ik dr s'nachts uitmoest voor een plasje.
Zelfs nu af en toe nog als ik haar s'avonds ff snel uit laat, nou je kunt de klok erop gelijk zetten dat mevrouw s'nachts even roept voor een bezoekje aan de tuin.

Ik heb daar totaal geen problemen mee, gaat vanzelf wel over.

Heel veel succes maar vooral geluk met dit schaapie en ik hoop dat ze baasjes krijgt waar ze heel gelukkig en heel oud bij gaat worden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:53

Je heb ze het geld terug gegeven, en hun hebben het hondje gehouden? Dan heb je je echt een poot laten uitdraaien, HD is op die leeftijd sowieso nog niet te constateren, en met groeipijnen ed. moet je gewoon rekening houden als je een pup koopt. Ik vind het een beetje Aso van ze.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 17:00

nee, ik heb ze hun geld terug gegeven en IK heb het hondje terug