En toen stond er een kat voor je deur....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

En toen stond er een kat voor je deur....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 00:55

.... om 1 uur s'nachts.

We waren de honden aan het uitlaten toen er een wildvreemde kat al miauwende op ons af kwam rennen, onze honden hebben we geleerd dat ze katten met rust moeten laten dus die negeerde elkaar gelukkig. Ontzettend vriendelijk beestje, begon kopjes te geven en wou geaaid worden dus ja, wat doe je als dierenvriend.. aaien.

Hij/zij is de hele weg mee gelopen, miauwede... en staat nu voor onze deur heerlijk te mieuwen en mauwen en soms een piep :o Zo schattig... en vervelend tegelijk. Om nou de honden er op af te sturen zo laat... arm beestje ;( dat kan ik ook weer niet. Maar ondertussen staat 'piep' (zo heb ik hem maar even genoemt) wel heel hard zijn serenade voor mij te houden.

Wat zou jij nou doen? bij een veels te schattige kat voor je deur?

Elma_

Re: En toen stond er een kat voor je deur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:57

Hoe oud schat je het beestje? Echt baby? geen halsbandje? Beetje lastig inschatten altijd.. Als het echt een babytje was had ik hem mee naar binnen genomen.. Een volwassen weet ik niet zo... Grote kans dat ie gewoon ergens achter je woont ofzo..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:59

dierenambulance bellen als je hem niet wil opvangen. die hebben een 24 uurs dienst (en nummer)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 00:59

Het lijkt mij een volwassen kat, geen bandje had even gekeken. Hij/zij is niet onder de indruk van honden (onze jongste stond erbij te loeren en daar gaf ie weinig om.. was wel voorzichtig) Mijn vriend is allergisch voor katten dus naar binnen kan niet. En eten geven/mandje in de schuur ga ik al helemaal niet doen want voor je het weet is hij gewoon van iemand.. en is daar de deur gewoon dicht en zoekt ie een logeer adresje :P Ik weet het niet, t'is wel een enorm schattig beest. Mijn vriend zei al "als ik niet allergisch was dan had ik er best over willen nadenken" ... wel schattig.. zal ie er morgen nog zijn? zal mij benieuwen

Dierenambulance hier rijd tot 8 uur s'avonds.. hebben we eerder al eens geprobeerd met een los lopende hond. Als piep er morgen nog zit bel ik natuurlijk direct (en haal ik hem in huis, geef ik hem wat brokjes en knuffel ik hem kaal *\o/* <3 )

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:03

Lastig. Hopen dat niet iemand zijn kat kwijt is.. Maar daar kun jij niks aan doen natuurlijk :)
Denk niet dat ie er om 8 uur straks nog zit hoor :n

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 01:05

Dat denk ik ook niet Elma, al hoop ik het stiekem wel (hou van katten.... en hij is zo verschrikkelijk schattig) maar aan de andere kant.. ben al zwaar verkouden dus inslapen is nu al lastig.. met een veel te lief, groot be-oogde piep mauw knuffel kat voor je deur word dat wel lastig. Gelukkig is het droog en warm buiten dus mijn geweten is gelukkig niet helemaal in gevaar :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:08

Oh, ik ken ZO dat gevoel :+
Maar idd, het is lekker warm buiten, en hopelijk is ie gewoon van ergens in de buurt :) Als je hem morgen weer ziet ''zwerven'' zou ik wel bellen :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 01:10

Zeker weten dat ik dan bel, ga zo lekker al rogellende en proestend in mijn bedje liggen (ik heb zo'n medelijde met mijn vriend he) en slapen. Als hij er morgen nog is zal ik wat foto's maken (en knuffelen) en hier plaatsen (en nog meer knuffelen) en natuurlijk even bellen (en.. oooww... knuffeltjes!)

echt.. ik ben mijn katten-knuffel-fix nodig..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:11

haha, ik heb het door ja :')
Ben wel benieuwd! :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:13

Ik ben wel reuze benieuwd of Piep er morgen nog is! Zoja, foto? :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:14

Als ie er goed gezond uitziet issie waarschijnlijk gewoon van iemand...
Ik geloof dat 1 van onze katten ook wel eens een paar huizen verder op 's avonds vertoeft... is een alleenstaande man die ook wel gek van dieren is en ik heb soms het idee dat ze daar wel es te eten krijgt :)

Hmm Elma_.... wat versta je onder zwerven? Onze katten zijn in de zomer heel vaal buiten, toevallig hebben ze dit jaar het idee dat ze 's avonds wel naar binnen willen om binnen te slapen, maar verder zijn ze de hele dag buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:20

Twee jaar geleden stond er hier ook ineens een broodmagere poes voor de deur, diertje liep zo naar binnen langs de hond en ging eten. Na het eten plofte ze op de bank en ging erbij liggen alsof ze al jaren hier woonde. Na een uurtje poes toch maar naar buiten gedaan maar de volgende morgen zat ze hier weer. Uiteindelijk is ze hier een jaar gebleven en toen helaas overreden anders was ze nog steeds hier geweest denk ik.

Poes was overigens van mensen die hemelsbreed hier nog geen 300 m vandaan wonen en wij hebben poes, door ons Teuntje genoemd, nooit vast gehouden zodat ze alle kans had om terug naar huis te lopen ( vanuit onze tuin 1 rechte lijn naar haar "eigen" huis) maar Teuntje had duidelijk haar huis zelf gekozen en wilde liever bij ons wonen.
Wie weet heeft dit diertje ook wel besloten dat hij graag bij jullie wil wonen ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:24

Air: ik vind dat heel moeilijk inschatten. Toen ik hier 4 jaar terug kwam wonen stond er een kat voor mijn deur, en ik zou zweren dat het een zwervend zieltje was, zo zoekend. Hij had gelukkig een kokertje om, en daarop stond nr 15, ik woon dus op nr. 9 :') maar heel snel met het schaamrood dat briefje naar ze toegebracht. Mijn kat is momenteel erg mager, omdat ie wormen heeft gehad en daar lang voor behandeld moest worden. Ik zie mensen ook echt soms kijken van jeetje das een zwervertje! Heb hem dus ook een bandje met adreskokertje omgedaan en hij is sowieso gechipt :j maarja dat doet lang niet iedereen, helaas.

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:59

Snap je je afvraagt wat ie op straat doet maar er lopen toch meer katten rond die tijd op straat?
Of haalt iedereen z'n kat binnen?
Denk dat het beestje gewoon een eigenaar heeft.
Om nou na nog geen 12 uur de dierenambulance te bellen vind ik een beetje overdreven.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 09:06

En hij is er nog! ik opende de deur, laat de honden naar buiten en uit een tuin komt piep aangesnelt. Niemand in de straat kent de kat, hij is erg aanhankelijk en zoekt iedereen op voor aandacht. ik ga zo nog even bij iemand aanbellen, als hij niet van hun is bel ik even rond of iemand hem mist. Het is overgens een schitterende schildpad :) zal zo wat foto's online zetten.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:09

Je kan ook nog op internet bij vermiste huisdieren kijken. Misschien staat Piep daar wel tussen...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:10

Wij hebben hier laatst ook een aanloopkat gehad, en ik wens je succes met de dierenambulance/asiel als ze hem op moeten komen halen. Dat was hier toch zo'n gedoe, dus ze hebben hem ook niet opgehaald.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:15

aguttie! dat beestje heeft zich verdekt opgesteld, zodra jij naar buiten kwam dacht ie "jaaaa baasje" haha! Even amivedi contacten, en de dierenambulance. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:16

Oh wat leuk!
Ik zou gewoon nog even rondvragen en anders: houden die hap :+
Als mensen hem missen hangen ze uiteindelijk wel briefjes op toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:16

achgossie, arme poezel, ik zou het ook zo doen als jij hoor, ik kan ze dan ook niet uit mn kop zetten.

Overigens, mocht je het met buren/asiel over poezel gaan hebben, is piep een zij als het een schildpad is.... :) (dat je niet over een hij begint als ze een zij kwijt zijn)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 09:16

Ben al druk bezig, helaas wil het niet zo vlotten omdat er steeds een kat in mijn gezicht zit. T'is overgens een mannetje :) en ENORM lief :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:20

Een mannetje en nog schildpad ook? Dat is apart..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:20

Dat kan volgens mij niet, tenminste, als schildpad hetzelfde is als 'lapje' is het niet mogelijk.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:21

Die poes is vast haar huis kwijt :j
Ik denk dat ze mee is gelopen toen ze (het baasje) de honden gingen uitlaten en toen de weg is kwijt geraakt.
En toen kwam ze jou met je honden tegen en is maar met jou meegelopen.
Is ze al kaal geknuffeld? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:21

_Kiki_ schreef:
Dat kan volgens mij niet, tenminste, als schildpad hetzelfde is als 'lapje' is het niet mogelijk.

lapjes is anders dan schildpad, maar ook schildpad bij katers komt bijna niet voor.

edit: Het kan natuurlijk wel maar is heel onwaarschijnlijk, maarja ik kan er niks over zeggen: Ik ken de kat niet en TS heeft gekeken :)