Afgelopen week is er bij onze 8 maanden oude pup (berner sennen X rottweiler) HD vastgesteld aan beide heupen. De dierenarts adviseert ons de pup te laten opereren d.m.v. een zogenaamde bekkenkanteling. Ze komt in aanmerking voor deze operatie omdat er nog geen artrose is gevormd en omdat ze nog geen 11 maanden oud is. Als je de operatie na die tijd laat uitvoeren zijn de resultaten minder. Ik heb begrepen dat de prognose na de operatie erg positief is en dat ze gewoon oud zou kunnen worden zonder pijn.
Ik heb de zoekfunctie op Bokt al gebruikt en vond wel enkele verhalen hierover. Wat ik heel graag wil weten is hoe mensen de revalidatieperiode met zo'n jonge hond hebben ervaren. Was er sprake van een hoop pijn? Hoe lang kon de hond niet lopen? Vond je het na afloop waard?
Wat ik absoluut niet wil is mijn pup een hele zware operatie door laten gaan met veel pijn en lange revalidatie als gevolg. Dus ik wil goed weten waar ik aan begin.
Tevens ben ik benieuwd naar verhalen over pups waarbij er niet is geopereerd maar enkel supplementen is gegeven. Volgens mijn DA is dat geen optie en zal onze hond dan misschien maar 2 jaar oud worden, maar ik zie toch ook andere verhalen voorbij komen. Eventueel een goed adres voor een second opinion in Noord Holland hoor ik graag

....de hond had gewoon puntgave heupen. Met de officiële uitslag een HD-A.
)..
en ze springt ook graag over onze andere hond haha)