Handgemaakte honden halsbanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Handgemaakte honden halsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:58

Omdat onze oudste hond doof begint te worden, en sinds kort het leuk vind om alleen de hort op te gaan (waar ze eerder al alles bij elkaar gilde al ze jou niet meer zag) moet ik een halsband met adres gegevens hebben. Nu ben ik ontzettend kieskeurig... en zoek ik dus een leuke halsband, leer en halfslip (ivm bouw nek hond) en op haar maat ipv iets wat ik op maat moet maken met lelijke gespen (zoals je normaal ziet bij halfslip leren banden)

Weet iemand van jullie een adresje van iemand die ze op bestelling en naar wens voor mij kan maken?

Mizora

Re: Handgemaakte honden halsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:35

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:37

Hoezo laat je een oudere dove hond alleen de hort op gaan?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:41

Een klein jack russeltje word al gouw over het hoofd gezien.. kun je er niet voor zorgen dat ze niet weg kan?!
als ze doof zijn horen ze ook geen auto aan komen dus kan erg gevaarlijk zijn!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:48

Tuurlijk laat ik een dove hond niet de hort op gaan, denk je wel niet. Ze is alleen in 3/4 weken tijd behoorlijk verandert waardoor ze al een paar keer kwijt was. Dit is een hond die 13 jaar lang aan me vast geplakt zat he die ligt voor de WC deur te wachten tot ik klaar ben, ligt voor de douche.. tot ik klaar ben en ga zo maar door. Die ene keer dat ik de wc deur niet goed dicht had en ze gewoon naast me kwam zitten... .ja.., die hond kleeft. Mijn vriend heeft afgelopen week spullen gehaald om de achtertuin helemaal dicht te maken zodat ze er niet meer uitkan, zelfde gaat ook voor het huis gebeuren. Verder is de hond gewent om los te lopen, en ziet de lijn als een straf/doodvonnis/geheel einde van haar bestaan en marteltuig (t'is klein beetje een aansteller, zal je niet vervelen met dat soort verhalen), vandaar dat we een halsband met naam/adres/telnr willen voor het geval ze toch tijdens het lopen zoek raakt. We doen natuurlijk onze best dit te voorkomen, maar ook wij zijn maar gewoon mensen en hebben al een hond die je sterk in de gaten moet houden. Dus voor het geval dat ze tijdens het wandellen ons kwijt raakt willen we een band met gegevens :) thats it. Ze is nog niet volledig doof, je moet alleen best hard praten wil ze woorden als 'bal, poesje, koekje' horen. Morgen word er een afspraak gemaakt voor de DA voor een APK'tje.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:50

Benfan schreef:
Omdat onze oudste hond doof begint te worden, en sinds kort het leuk vind om alleen de hort op te gaan (waar ze eerder al alles bij elkaar gilde al ze jou niet meer zag) moet ik een halsband met adres gegevens hebben. Nu ben ik ontzettend kieskeurig... en zoek ik dus een leuke halsband, leer en halfslip (ivm bouw nek hond) en op haar maat ipv iets wat ik op maat moet maken met lelijke gespen (zoals je normaal ziet bij halfslip leren banden)

Weet iemand van jullie een adresje van iemand die ze op bestelling en naar wens voor mij kan maken?

Dat schrijf je toch echt zelf.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:58

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:14

telefoonnummer kan bij hun zover ik weet

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:21

Er staat dat ze het sinds kort leuk vind, niet dat de ts het toestaat. Het lijkt me logisch dat de hond hem dan peert (en later legt de ts dat ook uit, maar het is ook uit het stuk te halen)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:27

@Ninjajojo, ontzettend bedankt voor de link! die had ik nog niet gevonden :D En ze hebben halfslip :) onze jack heeft een enorm gespierde nek, normale halsbanden moet je of te strak doen of ze glipt er zo uit.

@Sancha, je leest niet goed meid, er staat dat de hond het leuk lijkt sinds kort.. niet dat wij het toelaten. Ze is nooit langer dan 4/5 minuten weg. Helaas vind ze het spannend in de bosjes rond te rennen dus zie je haar niet zo best. Ze gaat nooit verder dan 2/3 huisrijen bij ons vandaan (wat nog geen 200M is) Maar even serieus, je maakt van een mug een olifant, ik snap je volkomen dat dit niet moet kunnen, maar begrijp me als ik zeg dat de hond is verandert.. ik nam haar overal altijd los mee naartoe en ze ging nooit verder dan 5 meter bij me vandaan, als ze me niet meer zag rende ze al gillend (ja echt, net een speenvarken) naar me toe omdat ze me kwijt was. Sinds een kleine maand gaat ze in ene weg, en reageert ze niet als je roept (ja duh, ze hoort nu wat minder) Maar goed, als je wilt blazen, zeuren, mekkeren en klagen PB dan even, dan blijft het hier lekker rustig en kunnen andere bokkers.. die ook wat apparts willen.. hier ook informatie vinden ipv mekkerende vrouwen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:53

Blij te horen dat er aan de omheining word getimmerd :) en wat sneu dat ze zo snel achteruit gegaan is.
zolang je nog niks gevonden hebt kun je natuurlijk ook zon plastic naam labeltje schrijven en om hangen.

succes!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:58

ik heb goede ervaringen met halsbanden.net :j