Bizar.. Heel Bizar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Bizar.. Heel Bizar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 23:59

Ik hoopte even dat ik aan het dromen was, maar nee ;(

Nog geen 20 minuten geleden ben ik vrolijk en gezellig met een vriendin van me aan het msnen, toen ik ineens een vage doffe klap hoorde, met daaropvolgend hele vage braakgeluiden. Ik zeg nog heel droog tegen mijn vriendin ''wacht even hoor, volgens mij is er hier een beest aan het doodgaan buiten :+''
Ik loop naar buiten en hoor ineens buurvrouw huilen en roepen, niet optillen! Hij ademt niet meer!
Ik polshoogte gaan nemen en daar trof ik een kat aan die lag te creperen van de pijn, hij was aan het gorgelen en stikken in zijn eigen kwijl ;(
Hun de kat in een doos gelegd, en met spoed de DA gebeld en alles in de auto gezet.
Nog geen 10 minuten later telefoontje van hun zoon,: de kat was ondereg overleden. Zijn hart had het begeven en hij was dood ;(
Hoe snel kan het gaan... De kat is vanaf het dak van mijn schuur op de schutting geklapt met zijn rug, en daarna op de grond gevallen.. Waarschijnlijk zijn nek/rug gebroken ;( En dat alles van misschien 3 meter hoog.. Ik ben net weer thuis, buurvrouw is ontroostbaar.. Ik hoop nog steeds dat ik droom |o

Pluttersput

Re: Bizar.. Heel Bizar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:00

Getverderrie, wat naar ;( Daar denk je ook niet aan als je zoiets hoort natuurlijk..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 00:05

Nee, ik vond het wel een heel apart geluid, maar ik dacht eerder dat hun hond zich misschien aan het verslikken was ofzo ;(

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:11

hier meld zich msn vriendin :( :( sterkte ermee ;( mijn nek haren staan recht overeind,, arme kat ;(

knuffel :+:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:12

zo das heftig istie niet onwel geworden dan dat hij zo op de schutting terecht kwam, hij was gelukkig dan wel snel weg. erg voor het baasje maar voor de kat dan beter had dan niet meer gered kunnen worden. Sterkte :(:)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 00:15

@ franka zoiets denk ik wel, want ik kan er niet bij hoe zoiets een volledig gezonde kat kan overkomen op zon p*shoogte.. Alles bij elkaar is het maar 3 meter..
Mijn buurvrouw is met een zaklamp aan het zoeken naar evt. voedsel met gif erin.. Aangezien het niet de eerste keer is dat er hier dieren worden vegiftigd voor de ''lol'' :(
Gelukkig is het voor de kat vrij snel gegaan.. Hij was al compleet in een roes en niet echt meer wakker, dus hoop alleen maar dat hij gewoon niet al teveel pijn heeft gehad :(

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:20

Jeetje dat is heftig :(:) Kwam de doffe klap wel van het vallen? Woont er niet 1 of andere gek bij jullie in de buurt? Pff sterkte ermee

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:22

meestal merken ze niet veel meer inderdaad. dat van dat gif is vreselijk maar zou wel iets kunnen verklaren en enders misschien een bloeding in het koppie hoe oud was de kat?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 00:24

Dat kwam wel van het vallen ja. Mijn buurvrouw heeft het zien gebeuren, en kwam meteen naar buiten gestormd. Er woont hier wel een een of andere gek, maar die was nu niet buiten..
Het is mij echt een raadsel hoe dit kon gebeuren :(

@franka, ze wilden niet meer doorrijden naar de DA om hem te laten onderzoeken.. Ze hebben gekozen om door te rijden naar het bos/natuurgebied verderop om hem te gaan begraven.. Dus we zullen dat nooit weten.. Hij was 10 jaar, ze hadden hem al 10 jaar en er is nog nooit wat mee aan de hand geweest.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:53

Hoe stom het ook klinkt, het is juist dat het maar 3 meter is dat het een probleem kan vormen. Als de kat verrast was door de val had hij daardoor te weinig tijd om zich om te draaien. Waarschijnlijk was hij daar mee bezig toen hij landde en landde hij daardoor extra naar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:56

Als ze willen weten of het gif is moeten ze even een sectie verrichten.
Nu kunnen ze er dus niets meer aan doen en niet meer uitzoeken.
Dus je buurvrouw moet nu geen mensen gaan veroordelen zo van: ja er is gif in mn kat gestopt.
Dan had ze sectie moeten verrichten.

3 meter is niet hoog, katten draaien zich... en op die kleine afstanden is dit lastig voor ze...

Sterkte aan je buurvrouw...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 12:51

Er is niks gevonden iig :n
En het is ook niet meteen een beschuldiging, meer dat ze het zelf wilde weten, omdat het niet de eerste keer is. Maar we zullen het inderdaad nooit weten.

@Mizora, daar heb ik indd weleens wat over gehoord, dat een kat een bepaald aantal meters nodig heeft om een inschatting te kunnen maken :j, maar hoe ongelukkig valt een kat als ie er gewoon meteen dood aan gaat :(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:45

ja van mij ook sterkte tis heel naar dit soort dingen en een 10 jarige kat is al wat ouder en wat minder flexibel...