Zilfstar schreef:Paard = ook dier, dus van mij mag het meid! Gooi het in de groep! Daar zijn we voor!!!
Wat klinkt het vreselijk zeg en idd traumatisch. Heb je er nog steeds hulp bij?
Thanks.
We waren samen op kamp geweest naar Drenthe.
Op de terugweg bleek ze niet helemaal lekker en stond niet fijn meer op haar benen in de trailer. We moesten daarom ook een aantal keer stoppen onderweg.
Tijdens het uitladen wilde ik haar liever laten staan tot ze zich wat beter voelde, maar de eigenaar van de trailer wilde haar er perse uit hebben en toen hebben ze aan beide kanten van haar een longeerlijn gespannen en zo hebben ze haar achterwaarts de trailer uit geprobeerd te trekken. Daarbij is ze in paniek geraakt en gaan steigeren, maar omdat ze al wiebelig op haar benen stond, kon ze haar eigen gewicht niet op haar achterbenen dragen en is ze achterover geslagen de trailer uit. Daarbij heeft ze haar nek gebroken op de laatste trailertrede en het beton van de straat. Ze was bijna op slag dood en is in mijn armen overleden.
Ik kan nog steeds voor me halen hoe ze achterover de trailer uit kwam vallen en de klap die haar nek maakte en het bloed dat uit haar neus en oren kwam. Ik heb nog staan roepen en gillen waarom ze niet meer overeind kwam, maar toen was ze al dood. Het was gewoon niet te bevatten. Volgens de mensen die erbij waren heb ik bijna een half uur bij haar gezeten met haar hoofd in m'n handen en wilde ik haar niet loslaten, maar daar kan ik me niets meer van herinneren.
Ik heb hier jaren later nog rouwverwerking en traumaverwerking (EMDR) therapie voor gehad maar het gaat nooit meer helemaal weg.
Mijn andere paard was altijd heel braaf met uitladen, maar ik raakte soms helemaal hysterisch wanneer hij uit de trailer moest
Daarom wilde ik hem niet zelf meer uitladen omdat ik hem alleen maar van streek maakte. Meestal deed iemand anders dat dus.
Het klinkt misschien heel vreemd, maar het is nu bijna 12 jaar geleden en ik kan het nog zo voor me halen als de dag van gisteren.
Dat had ze niet verdiend en het had nooit hoeven gebeuren. Ik voel me nog steeds schuldig dat ik hen niet heb kunnen tegenhouden.

Dit is een foto van haar (Cayenne).
Hij is s'ochtends genomen rond een uur of 10, en s'middags om 5 minuten over 1 is ze verongelukt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-06-11 16:14, in het totaal 6 keer bewerkt