Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en dan met je rechter hand kan je het flesje ondersteboven, met de dop naar beneden dus vastnemen, en met de rug van je hand de haren wegduwen en het oog openhouden. Let op dat je niet met het flesje tegen de oogbol komt, dat doet ze pijn.
. 
(vind ik)
) En terwijl ik dan bezig was met druppelen, beloonde ik haar wel voor het blijven, dus ondertussen zeggen hoe flink en hoe braaf ze is. Dan hoef je dat ook niet pas achteraf te doen, want er is al iets om voor te belonen
Ik weet niet of je hond snel genoeg leert, maar dat kan al wel een grote hulp zijn.
en als hij weg probeert te komen, even streng terug op de plek zetten en dan weer losjes vasthouden, meestal hebben ze dan wel snel door dat als hij gewoon netjes blijft, jij hem ook niet klemt of tegenhoudt. In het begin moet je er wel rustig je tijd voor uit trekken, maar zo leren ze het best
zeker als hij nog snel in paniek raakt. Ik doe het trouwens ook altijd op dezelfde plaats, zodat ze weet wat er komt, verrassingseffect heeft bij mijn hond ook geen nut
Wat je nog kan proberen is hem in een hoek zetten, dus dat je al 2 muren hebt, je gaat zelf langs zijn andere kant zitten en dan kan hij alleen nog maar naar voor, dan kan hij al niet zoveel kanten proberen uit te gaan.