De kwestie is de volgende. Mijn hond, een Duits/Mechelse herder, heeft de laatste tijd bijzonder vaak last van een dikke bobbelneus. Hij krijgt dan op zijn lange snuit allerlei dikke bobbels. Die voelen zo hard aan, dat het wel bot lijkt.
De laatste keer dat het echt zeer erg was, zijn we ermee naar de dierenarts geweest. Zij vertelde dat het een bepaalde allergie is, eentje waar je waarschijnlijk toch niet achterkomt wat het is. Hij kreeg een spuit en een paar uur later was het weg.
Nu vraag ik me in sommige gevallen af of het wel een allergie is.
Zo heeft hij bijvoorbeeld vaak als ik 's ochtend beneden kom al een dikke neus. Als we dan gaan wandelen, trekt het weg.
Als hij alleen thuis is geweest (wat hij overigens PRIMA kan), heeft hij het soms ook. Als hij gewoon lekker op de bank ligt te slapen en ik ben erbij, krijgt hij het soms ook!
En van de week was ik buiten aan het wandelen, er komt een andere hond langs, meneer schiet in de stress en gaat blaffen en PLOP er schiet een bult uit zijn neus.
Eerst dacht ik aan stress, maar wat is er stressvol aan lekker in je mandje slapen totdat je baasje komt?
Het is echt iets van de laatste tijd.
Er is qua voeding niks veranderd, hij krijgt al jaren Carnibest. Ook zijn we niet recentelijk verhuisd. Enige dat veranderd is, is dat mijn vriend (aan wie de hond zeer gehecht is) een aantal maanden geleden is ontslagen. Hij zit dus elke dag thuis, lekker bij de hond.
Herkent iemand dit? Veel last schijnt de hond er niet van te hebben, het ziet er alleen niet uit, zo'n bobbelneus!