Petsafe ontzichtbaar elektrisch hek voor katten,werkt het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Petsafe ontzichtbaar elektrisch hek voor katten,werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:31

We zijn verhuisd naar een nieuwe locatie met tuin, nu wil ik mijn katten wel in de tuin doen op den duur, maar de buren hebben vogels en we wonen aan een redelijk drukke 50 weg. Nu zat ik te denken aan een stroomdraad, of zo'n systeem met een elektrische halsband en een ontzichbaar (ingegraven) lijntje. Als ze dan bv een meter ervoor komen krijgen ze een piepje, en als je verder gaan krijgen ze een schokje.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Ashley5760

Re: Petsafe ontzichtbaar elektrisch hek voor katten,werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:38

Met de halsband niet, schijnt lastiger te zijn, omdat je ze aan het begin moet leren met een 'onzichtbare' draad... (snap je?)
Stroomdraadje werkt prima, hebben ze zo door dat ze daar niet meer over/onder gaan ;).

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:41

Je hebt poezenschrikdraad ( wordt ook wel gebruikt om reigers bij vijver weg te halen), kunt bij tuincentra kopen. Je hebt dan wel extra draad en pennen nodig. Basispakket in Aalsmeer bij Ranzijn kost € 25.
Mocht je willen kan ik de naam wel opzoeken

Heb het vroeger gebruikt zodat katten niet van balkon af sprongen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:42

Als je wil? Moet je dan ook een klok hebben?

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:45

Zit er allemaal al bij. Het is maar een laag voltage, anders overleeft je kat het niet hihi.

Is mooi systeem en niet duur, misschien dat jij 2 pakketten moet kopen voor je tuin. Ik heb eventueel nog wel wat draad en standaards.

Ik ga voor je kijken

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:47

de bedenking die ik mij altijd maak bij die "draden in de grond" en een halsbandje is het volgende: wat als een hond of kat toch te ver gaat een schokje krijgt en hierdoor juist naar de verkeerde kant loopt/vlucht... Want ze leren snel en vergeten niet...
zelfs al zet je de boel even uit, krijg je dan niet een dier, dat in bepaalde situatie toch gaat proberen over die "enge plek" te springen... en dus niet meer terug geraakt als je niet direct in de buurt bent?
nu ja ik heb het zelf nog nooit getest, dus het idee fascineert me wel een beetje :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:18

petitparis schreef:
de bedenking die ik mij altijd maak bij die "draden in de grond" en een halsbandje is het volgende: wat als een hond of kat toch te ver gaat een schokje krijgt en hierdoor juist naar de verkeerde kant loopt/vlucht... Want ze leren snel en vergeten niet...
zelfs al zet je de boel even uit, krijg je dan niet een dier, dat in bepaalde situatie toch gaat proberen over die "enge plek" te springen... en dus niet meer terug geraakt als je niet direct in de buurt bent?
nu ja ik heb het zelf nog nooit getest, dus het idee fascineert me wel een beetje :)

Ja dat gebeurt zeker. Hier bij de buren een mooi voorbeeld van een hond. Die dus steeds aan de andere kant loopt en dan niet meer in de vingers te krijgen is inmiddels. Ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen over.