Ik heb ze een paar weken geleden naar een vriendin gedaan toen ik op vakantie ging zodat ze er ook nog uit kwamen, die had een vrouwtjes rat. Ze zijn daar even in de kamer los gelaten, hebben elkaar via de tralies ontmoet en vaila, dat was het. Daarna zijn mijn ratjes naar een kamer ernaast verhuist, en sindsdien zijn ze gaan knokken blijkbaar. Toen ze terug kwamen gingen ze elkaar ook te lijf.
Het is niet echt heel erg, ook zeker niet tot bloedens toe en als ze slapen liggen ze ook gewoon bij elkaar. Dat is het probleem dus niet zo. Maar het lijkt erop dat ze er niet echt uit komen wie de baas van het stel is, en daar zoeken ze dus ieder tijdstip uit om daar achter te komen. vervolgens racen ze door de kooi die heen en weer schud en zo word ik elke keer wakker... Uiteindelijk na de 4e keer rond 5 uur smorgens heb ik een mep tegen het hok gegeven en toen was het over
Uiteraard weet ik nu dat het stom was om hun in de kamer van het vrouwtjes ratje los te maken maar toch...
Ik dacht zelf ook aan castreren maar ik ben bang dat dat hun avontuurlijke karakter indeukt, en doe het ook liever niet zolang het niet echt nodig is.
ik heb hier 6 mannen bij elkaar zitten en die hebben ook wel eens afentoe mot, maar das meer kabaal dan dat ze echt wat doen.