Glin woont samen met mij, de hond, en 2 andere kattenvriendinnetjes in een appartement.
Glin is echt een schat van een beest, knuffelig, altijd aandacht willen, altijd onder mn dekbed willen kruipen, het is gewoon echt mn lievelingskat.
Echter vertoont ze al sinds ze bij mij is een aantal dingen waar ik niet zo blij mee ben.
Zo bijt ze graag de bedrading door, en niet alleen dunne draadjes van bijv mijn oplader, maar ook de kabel van de tv, het internet, mn dvdspeler etc.
Glin heeft een voorliefde voor eten en dit doet ze dan ook graag
Als ik het eten weghaal,eet ze de hondenbrokken op, haal ik die weg begint ze met janken.
Apart voeren haalt ook niks uit, de andere 2 eten dan niet.
Glin is hierdoor dus veel te dik.
Glin jankt erg veel en ook snachts.
Als ik haar dan met de andere katten opsluit in de kattenkamer, springt ze op de deurklink waardoor de deur open gaat en gaat vervolgens weer gezellig voor mijn deur staan.
Ik ben met haar naar de dierenarts geweest, gevraagd wat het probleem kan zijn en wat ik kan doen aan haar overgewicht.
Na mijn verhaal gehoord te hebben was de conclusie van de dierenarts als volgt: Ze moet naar buiten, want ze verveelt zich en is op deze manier niet gelukkig.
Ook is haar overgewicht een serieus probleem waardoor ze ziek kan worden en niet oud door kan worden.
Dus nu zit ik hier thuis achter mn computer, de reactie van de dierenarts maalt steeds door mijn hoofd.
Want wat is wijsheid?
Ik heb al een tijd gedacht dat ze zich misschien verveelde.
Glin sloopt hier letterlijk alles, als ik bijv uitslaap en ze dus langer moet wachten op haar eten dan gooit ze mn kaarsen van tafel en mn fotolijstjes etc.
Ze jankt om eten, loopt mij voor mn voeten sochtends net zolang totdat ze eten krijgt.
Ze is echt veel te zwaar en ze kan hier met geen mogenlijkheid naar buiten.
Ik wil best verhuizen naar een huis met een tuin maar ook dat is niet zomaar even te regelen.
Ik wil mn lievelingskat niet kwijt, maar ik wil ook niet dat ze ziek word of erger nog..doodgaat door haar overgewicht.
Dus vandaar dit topic, hebben jullie nog tips, adviezen?
Ze kan niet haar eigen eten pakken. Voor de hond hoeft het ook niet de hele dag te staan. Als ze weglopen bij het eten de bakjes weghalen en niet meer dan 2 keer per dag wat geven. Ze wennen daar vanzelf aan, maar jij moet daarin heel erg consequent zijn!