Morgen wordt mijn konijn gecastreerd!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Morgen wordt mijn konijn gecastreerd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:55

Hoi allemaal,
Morgen wordt mijn ram gecastreerd :) ben best zenuwachtig..
straks gaat er iets mis en dan wou ik perse dat hij gecastreerd werd.. ;(

Na een week of 4 mag hij dan wel samen met zijn vriendinnetje in een hele grote ren dus dat
is wel super fijn voor ze :j
Hoe kan ik het destijds het beste aanpakken?

gewoon bijmekaar zetten? of een in de ene hoek en die andere in een andere hoek?
Het vrouwtje is best wel aggressief namelijk...

Alvast bedankt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:25

Lekker dat hij gecastreerd word, is veel fijner voor beide konijnen. En het zal niet zo snel mis gaan, een castratie bij een konijn is maar een kleine ingreep.
Alsnog weet ik dat het erg spannend, heb het zelf ook meegemaakt en met je eigen konijn is het toch nog wel zenuwslopend.
Ik zou ze tot 4 weken na de castratie niet bij elkaar laten, ook niet voor de ingreep. Ik weet niet hoe oud hij is, maar anders dekt hij misschien je vrouwtje en dat is ook niet handig. Zit je zometeen met veeeeel meer konijnen. Lekker apart houden en om de beurt loslaten.
Dat ze elkaar kunnen zien maakt niet uit zolang ze maar niet bij elkaar kunnen komen. Ook niet door de tralies heen, anders gaan ze in elkaars neuzen en oren bijten, heb je zometeen een gehavend konijn.
Na de operatie moet je even kijken wat hij heeft gehad voor medicatie. Meestal krijgen ze een prik antibiotica en pijnstiller die langer werkt, maar als ze er veel last van hebben dan kun je voor de zekerheid nog medicijnen meevragen. En thuis goed in de gaten houden dat hij wel gaat eten. Hoeft niet meteen, maar nog wel dezelfde avond. Het handigste is om wat lekkers te proberen waarvan je weet dat hij er gek op is. En absoluut niet je konijn 'nuchter' naar de dierenarts brengen, je konijn MOET wel gewoon gegeten hebben voor de operatie en mag niet vasten.

Anoniem

Re: Morgen wordt mijn konijn gecastreerd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:00

mijnes is vrijdag gecastreerd :) heb al een koppeltje en hoop dat hij geaccepteert wordt. anders blijft hij alleen waarschijnlijk.

zet ze in een neutrale ruimte na dik 4 a 5 weken en rustig bij elkaar zetten.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:45

vandaag is het zover.. aaarg spannend. ik ga vrage of ik bij de operatie mag zijn zou dit mogen?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:12

Zo castratie ging goed konijn is nu aan t bijkomen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:27

Ja ik ben ook bij de operatie aanwezig geweest, heb zelfs mijn konijn mogen overbrengen toen hij in narcose lag, was wel vreemd hoor, helemaal slap alsof ie dood was maar ook interessant :j
Ik heb het wel even van te voren gevraagd