Kater of poes, reu of teefje??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kater of poes, reu of teefje??

Samen met een shiz tzu teefje zou ik kiezen;
3 (2%)
1. Een poes
12 (10%)
2. Een kater
9 (7%)
3. Welk ras
2 (1%)
4. ragdoll
4 (3%)
5. maine coon
8 (6%)
6. noorse boskat
7 (5%)
7. heilige birmaan
2 (1%)
8. british longhair
2 (1%)
9. Een reu
20 (16%)
10. Een teef
17 (14%)
11 Welk ras
2 (1%)
12. Nog een shiz tzu
12 (10%)
13. Een bolognezer
7 (5%)
14. Een maltezer
9 (7%)
15. Iets totaal anders want.....
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 120

rocymax

Kater of poes, reu of teefje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 13:39

Zoals sommigen weten ben ik mijn 2 honden in een maand tijd verloren. Omdat ik het zo moeilijk heb, heeft mijn man me een pup van 5 maanden cadeau gedaan. Dit is natuurlijk een ontzettend lief gebaar, maar we werken alletwee en alhoewel Mimi goed alleen kan zijn, is ze nog een pup, jong, speels en ik vind het eigenlijk niet goed dat ze zo de mogelijkheid krijgt om verdrietig, alleen, verveeld enz te raken. Vandaar dat ik er of een poes of een ander hondje erbij zou willen kopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een kat. En dan het liefste een langharige want daar ben ik dol op.Ik houd van veel rassen, ragdoll, birmaan, maine coon, boskat en british langhaar. Als ik een kat zou nemen is het dan beter een kater of een poes?? En waarom. En zijn er misschien bokkers die nu een nestje hebben en willen verkopen zonder dat ik naar Nederland moet??Want dat zou ik wel willen maar gaat dit jaar echt niet door mijn werk.

Ik had er eigenlijk al een gevonden, maar die voorwaarde zit er aan vast, logisch ook maar ik kan echt niet.

Als ik voor een hondje zou kiezen, welk klein ras zou goed met een shiz tzu gaan?? En dan een reu of een teefje??
Laatst bijgewerkt door rocymax op 30-05-11 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Kater of poes, reu of teefje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:42

Ikzelf zou voor een poes gaan :P maar dat ben ik. Ik heb niet zo veel met katers, mijn poes is echt mijn allesje, en zo'n band zou ik niet met een kater kunnen opbouwen :n katers zijn wel vaak heel makkelijk met bepaalde zaken en poezen wat eenkennig, maar het is natuurlijk ook een kwestie van het opvoeden hoe een kat zich ontpopt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:45

Ik zou voor een kater gaan. Lekker makkelijk, geen gezeur, geen divagedrag :P Wat Renee zegt is bij mij dus hetzelfde met mijn kater, een héérlijk dier en ik zou echt niet zonder hem kunnen. Ik zou nooit zo'n band met een poes kunnen opbouwen, denk ik.

Als je toch voor een hond gaat, zou ik voor een wat ouder, stabiel reutje gaan.
Wat dacht je van een Havanezer? Een Maltezer? Een Bichon Frisé?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:39

Ja ik denk dus dat een poes misschien wat afstandelijker zal zijn maar een kater wil misschien aldoor het hondje proberen te dekken.
Als ik de poes laat steriliseren, zijn er dan meer risicos verbonden aan de operatie dan een kat castreren?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:41

Katers zullen niet proberen de hond te dekken... Katers dekken (ongecastreerd) alleen als een poes krols is. Niet bij gewoon een hond :n

Poezen zijn over het algemeen wat afstandelijker, alhoewel wij wel een paar knuffeltypes hebben gehad. Katers zijn zoiezo aanhankelijker. :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:45

behalve hier.. poes komt altijd op schoot liggen, kater slaapt bij de hond. kater is van kitten af aan honden gewend, poes niet en heeft er minder mee. van de twee poezen bij mijn moeder is er 1 een echte theemuts die de hele dag tegen je kletst en op schoot wil, de ander is schuwer, maar komt vaak op/naast je zitten als je savonds op de bank ploft. Geloof persoonlijk dus niet dat kater/poes zoveel uitmaakt, eerder dat het per kat verschilt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:46

Puk kan het tegendeel bewijzen dat poezen wel aanhankelijk kunnen zijn :P ze achtervolgt me, komt altijd bij me liggen en vind het ook gezellig als er een vriendin langskomt :D drukte vind ze dan weer niet fijn en is ook best neurotisch, maar het is dan ook wel een poesje met een geschiedenis :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:49

Voor je hondje denk ik toch dat een ander hondje het leukste is. Katten zijn leuk, maar het zijn geen honden. :+ Een reutje met een teefje is naar mijn mening de beste combinatie dus vandaar dat ik dat heb ingevuld. Mocht je voor een hondje kiezen dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat je niet alsnog ook voor een kat kunt gaan. Dan wordt het alleen gezellig druk in huis. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:52

Onze kater speelt heel wat af met de honden (ook ruwe spelletjes), onze kattin trekt daar haar neus voor op. Kan toeval zijn, maar moest je voor een kat gaan, zou ik dus kater doen.

Los daarvan denk ik dat de combi hond-hond meer kans van slagen heeft. Misschien een herplaatser van 2-3 jaar die een beetje mee kan helpen in de opvoeding? En dan idd reutje met teef.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:53

Dankjullie voor alle reacties :) Het is nog best moeilijk zie ik. Dus in feite maakt het weinig uit of het een poes of een kater is :P
Goeroe dat zou natuurlijk ideaal zijn, :j Maar ik denk niet dat mijn man daar mee instemt. Hij vindt Mimi eigenlijk al genoeg }>

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:56

stikt het niet van de zwerfkatjes en hondjes in spanje? ;)
Het geslacht maakt niet zoveeluit denk ik hoor

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:01

ik zou even op dierenasiels.com kijken, hier zitten echt ontzettend veel dieren!

en inderdaad zou ik als je al een hond hebt er ook een hond bij nemen. En aangezien je al een teefje hebt (is ze gesteriliseerd?) zou ik een (gecastreerd) reutje nemen. En ik zou zeggen een Shiz tzu, merk dat mijn hond toch spelen met zijn eigen ras het allerleukst vindt. die hebben ook vaak dezelfde soort manier van spelen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:04

Geerke, ik heb mijn hele leven lang honden en ook sommige katten van de straat en andere mensen die ze niet meer wilden opgeraapt en opgeknapt en van ze gehouden en allemaal zijn ze van me weggenomen al dan niet door ziektes die ze toen al hadden etc.
dus nu probeer ik (het liefste) een pup of kitten te nemen waarvan ik zeker weet dat die op het moment dat ik hem /haar koop gezond is en waarvan ik zeker weet dat deze nog niet mishandelt is. Hier in Spanje als je een asiel binnenkomt ben je gewoon bang dat je alle virussen meeneem naar huis, en ik kan er niet meer tegen al die verdrietige dieren de je aankijken en dan kan je er maar één meenemen. Ik heb mijn portie gehad, ik kan dat mentaal niet meer aan, dus vandaar :)
Ik had trouwens na het overlijden een langharige herder aangeboden gekregen, helaas weer met verhaal en een allergie en ik had al weer bijna ja gezegd, maar mijn man was me voor, :P

Vizsla, Mimi is nog niet gesteriliseerd, ze is nu 5 maanden, ook nog geen reden toe gehad of zelfs maar over nagedacht :)
Ik ga wel zeker even op de site kijken. In Nederland zijn de asiels toch allemaal beter georganiseerd en verzorgd, en bovendien komt mijn zus begin juli naar me toe en kan ze de gelukkige meenemen :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:33

Ik denk dat je een poes moet nemen As :j .
Makkelijk als je eens ergens op bezoek gaat en ze is gewend aan poezen ;) .
Nee even zonder gekheid zoals ik weet wil je al heel lang een poes.
Mimi vermaakt zich buiten wel met de hond van Monique en zo heeft ze thuis een maatje.
Ik snap dat je hier geen kat van straat wilt halen of de afdankertjes van anderen.
Qua dat is het niet zo makkelijk en goed georganiseerd als in Nederland helaas.
Misschien kan je zus inderdaad een poes (misschien zelfs wel die je op het oog hebt) meenemen.
Ben benieuwd wat het tenslotte gaat worden.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:35

zou trouwens geen maine coone nemen denk ik, volgens mij is je oliebol dan plat als de kat er een keer op gaat zitten :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:40

Als je eigen voorkeur uitgaat naar een kat, laat dan meteen de optie hond weg zou ik zeggen. Hoeven wij ook niet 15 keuzes door te lezen :')

En als het een kat wordt, rijd dan lekker langs het asiel en zoek daar een leuke, lieve kat uit ;)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:40

goeroe schreef:
Voor je hondje denk ik toch dat een ander hondje het leukste is. Katten zijn leuk, maar het zijn geen honden. :+ Een reutje met een teefje is naar mijn mening de beste combinatie dus vandaar dat ik dat heb ingevuld. Mocht je voor een hondje kiezen dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat je niet alsnog ook voor een kat kunt gaan. Dan wordt het alleen gezellig druk in huis. :D

Mijn gedachte :j

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:43

Ik zou geen kat doen uit speelzigheid halen ze soms uit en daardoor heeft een van onze 1 oog en past hij wel wat beter op. We hebben zelf twee boomers

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:48

Goof schreef:
Als je eigen voorkeur uitgaat naar een kat, laat dan meteen de optie hond weg zou ik zeggen. Hoeven wij ook niet 15 keuzes door te lezen :')

En als het een kat wordt, rijd dan lekker langs het asiel en zoek daar een leuke, lieve kat uit ;)

Suus een beetje aardig zijn voor mijn vriendinnetje he!
Ze heeft het niet makkelijk op het moment ;)
Asiel zoals in Nederland zijn hier niet :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:58

Oh excuus, heb helemaal zo snel niet gezien dat TS in het buitenland zit :D
Bedoelde het goed hoor haha.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:04

ik zie nu pas dat je in het buitenland woont, dat is wel lastiger natuurlijk :P
en anders zou ik voor een hond van bijvoorbeeld een of twee jaar gaan. anders wordt het verschil weer of heel klein of heel groot.

of natuurlijk een lieve kat als je dat liever wil :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:48

Goof schreef:
Oh excuus, heb helemaal zo snel niet gezien dat TS in het buitenland zit :D
Bedoelde het goed hoor haha.

Hahhah het is je vergeven :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:43

Hahaha, ik moet er wel om lachen hoor, ik heb idd een hele hoop opties neer gezet en toen dacht ik dat het misschien beter zou zijn om die hele poll weg te doen en gewoon ervaringen te vragen en toen kon ik het niet meer wijzigen :') Dus sorry :')
KLfan, wat erg :(:)
Ik ga zometeen eerst eens even op dierenasiels.com kijken :)
En ik ga dan voor katten kijken ;)
Dus nu ben ik dan wel benieuwd naar de verhalen van pups met kittens :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:04

Misschien ben ik een ietsie pietsie bevooroordeeld omdat ik absoluut geen kattenmens ben en absoluut wel een tevenmens.. (je kunt dus al raden welke optie ik gekozen heb.. :+ ).

Ik heb voor de optie teefje gekozen omdat ik denk dat een andere hond voor jouw hondje het gezelligst is :j Ik heb, zolang als ik twee honden heb, altijd 2 teven samen gehad en dat gaat altijd goed. Heb ze ook nooit gesterilliseerd.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 21:49

Ja dat is dan niet moeilijk raden Aranel :+ Gaat dat wel altijd goed 2 teven??