Kattenspeeltjes..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Kattenspeeltjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:37

Ik heb echt rare katten... :P

Ik heb er 2.. En ik heb van allerlei speeltjes gehaald.. Niks vinden ze leuk..
Ze kijken er een keer na.. En lopen weer weg..
Maar 2 dingen zijn met STIP de favoriet:

Van de ene kat: Een wuppie (Jawel.. Van de voetbal een paar jaar terug..)
En van de andere kat: Wattenstaafjes!

En ze zijn er zo gek op.... Wuppie ligt altijd overal waar hun ook zijn... En als ik een wattenstaafje pak voor iets.. Voor ik het weet ben ik er van af, en rent mn kat er mee weg.. En leuk dat ie het vind! (Is heel leuk om aan te vallen! 8-) ) Er liggen ook elke week heeeeeel veel kattenstaafjes onder de bank, het tapijt, onder de stoel.. En onder mn bed.. :P

Hebben jullie katten ook een speeltje waar ze aan verslaafd zijn?? :P

JLLN_

Re: Kattenspeeltjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:39

Die van mij is verslaafd aan propjes papier.. Gewoon een A4tje tot een prop maken en hij vermaakt zich prima :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:40

Mijn kat is gek op wuppie's en beesie's :')
Verder doet het balletje het ook erg goed en mijn zweep is ook erg leuk! Maar meestal spelen ze met elkaar of slopen ze de bank _/-\o_
Soms vinden ze pennen ook wel leuk, of dozen daar kun je je zo leuk in verstoppen :Y)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:40

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:41

die van mij is ook gek :)
Die heeft een wormpje, ook van de AH toen, de opvolger van de wuppie, helemaal gek van :P
Daarbij hebben wij een groen lasdopje in huis liggen. 1 trap er tegen aan en ze rent het huis door als een dolle stier :P hahaha
Voetballen dat ze kan :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:42

Ghostattack schreef:
Mijn kat is gek op wuppie's en beesie's :')
Verder doet het balletje het ook erg goed en mijn zweep is ook erg leuk! Maar meestal spelen ze met elkaar of slopen ze de bank _/-\o_
Soms vinden ze pennen ook wel leuk, of dozen daar kun je je zo leuk in verstoppen :Y)

hahaha jaa dozen.. schoenendozen of een gewone kartonnen doos.. altijd leuk ja :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:45

Op mijn kamer staat een krabpaal met belletjes, ook erg leuk om midden in de nacht tegen te slaan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:46

Buigrietjes, ijsstokjes, dat kleine pastic dopje van een flesje sportdrank, een klein roze stuiterballetje en zilverpapier op een strak propje. Kan geen 'officieel kattenspeelgoed' tegenop!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:46

Ik heb 2 katten. Maar de ene is helemaal gek op kranten.
Die scheurt ze helemaal aan snippers. Dan wordt ze helemaal gek en vliegen allemaal snippers in het rond.
Helaas ook wel eens gebeurd met een krant die nog niet gelezen was :)
Nu doet ze het eigenlijk niet meer zoveel omdat ze al zo oud is.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:48

ik heb 2 katten van 1 jaar oud,

favo speeltjes: tampons ( zowel in als uit het plastic), paperclips, touuw, wattenstaafjes en kado papier ( allemaal gaten erin whahah

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:50

Kittens die hier tijdelijk rondlopen zijn meestal helemaal maf van lege wc-rolletjes. Verder vinden ze wuppies, die slangetjes van AH en plastic dopjes van drinkflesjes erg leuk. Lege plakbandrolletjes zijn ook grappig. Wat onze eigen poes helemaal te gek vindt is Homo-muis. Homo-muis is zo'n paars/lila ding ooit van de Whiskas meen ik. Ooit een keer gekregen en alle poezen groot en klein vinden homo-muis leuk. Homo-muis is zacht en gewoon leuk geloof ik. Ook van die kleine bontmuisjes vindt onze poes erg leuk. Kan hij uren mee spelen. Poes is ook gek op kartonnen dozen. die verscheurt ze helemaal tot confetti.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:51

Mijn kat is dol op papiertjes die knisperen. Dus als je bijvoorbeeld een Ferrero uit zijn jasje haalt, staat de kat al voor je neus en eist het papiertje op :+

Ook had ze heel lang (echt weken) een strookje plastic van een of andere verpakking. Dat ding was op het laatst helemaal verwrongen en stukgebeten, maar ze sleepte het overal mee naartoe.

Verder zijn veertjes favoriet! Als ze buiten een vogelveer vindt, neemt ze die ook vaak mee. Daar kan ze echt heel leuk mee spelen :j

Oh en nog een toevoeging: haarelastiekjes! Ook garantie op succes. Vind die dingen overal in huis...dankzij poekielief.
Laatst bijgewerkt door Rhys op 29-05-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:57

Mijne vind van die plastic strookjes om vuilniszakken mee dicht te knopen helemaal geweldig en snoeppapiertjes en dozen. Ook is ze helemaal weg van de gieter als er water in zit, ze is overigens gek op water. Ook uit de kraan en douche.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 22:01

hipkippie schreef:
Mijne vind van die plastic strookjes om vuilniszakken mee dicht te knopen helemaal geweldig en snoeppapiertjes en dozen. Ook is ze helemaal weg van de gieter als er water in zit, ze is overigens gek op water. Ook uit de kraan en douche.

haha mijn ene kat vind water ook geweldig...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 22:07

apporteren jullie katten trouwens ook?? :P

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:10

Mijn kat wel.
Als ik een muis weggooi komt ze die echt terugbrengen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:14

Nee dat doet onze poes niet. Ze apporteert niks. Als je iets weggooit rent ze er wel als een dolle achteraan, maar terug brengen, ho maar.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:16

mijne ook als ik zo'n plastic dingetje weggooi brengt ze m steeds terug.

@naamloos1 wil jou kat ook steeds in de douche zijn als je doucht of bijv gaat tandenpoetsen? Mijne gaat altijd op de wasbak zitten als ik mn tanden ga poetsen en dan moet ik de kraan voor haar aanzetten.

kunnen jullie katten ook kunstjes?
ik heb de mijne pootje en highfive geleerd :D

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:20

Inderdaad die beessies van AH (alleen wel weggehaald nu, eentje begon het echt op te eten, vond op een ochtend 2 uitgekotste staartjes), een speeltje met vogelgeluid (http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... jes/151980) en natuurlijk ook propjes papier. Net bracht er 1 wel de hele tijd de propjes terug, maar dat blijft misschien tot deze ene keer.
    De ander houdt er trouwens van om papier te verscheuren. Bijv. enveloppen en zo.
    Zij vinden het ook heerlijk om uit de kraan te drinken. Ze rennen al voor mij uit naar de badkamer om vervolgens op de wasbak te wachten tot de kraan aan gaat.

Grappig om te lezen dat ze bijna allemaal papier erg leuk vinden. Misschien komt er nog wel een leuk idee langs!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:20

Wattenstaafjes inderdaad of een tampon....

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:21

mooney1 schreef:
    Mijn kat wel.
    Als ik een muis weggooi komt ze die echt terugbrengen.

:j Hier ook!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:46

suuzepuus schreef:
    Wattenstaafjes inderdaad of een tampon....

De mijne ging vorige week een keer aan de haal met een hele pak maandverband in zijn bek :')

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:48

Naamloos1 schreef:
    Van de ene kat: Een wuppie (Jawel.. Van de voetbal een paar jaar terug..)
    En van de andere kat: Wattenstaafjes!

Hier precies hetzelfde! Verder pennen, dozen, strookjes papier, elastiekjes en m'n zweep :')
    Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 30-05-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:01

Mijn ene kat is gek op water
    Gaat mee onder de douche, op je schouder..
    Vindt ie geweldig!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:04

listiglistje schreef:

Hier ook. We hebben de paarse. Hij is al helemaal bruinig en nat. :9 Maar ooooh, wat vinden ze dat ding mooi. :))
    En ja voor de rest; vieze sokken, pennen, kleine stukjes plastic, tandenborstel, de staart van een andere kat... Maar ook zo'n hengel met een pluim eraan en stuiterballetjes.