Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Annettu_ schreef:Cursus word hier niet gedaan helaas, Zou het graag willen maar komt niet van mijn geldpotje.. en alles moet met goedkeuring van men stiefpap
Annettu_ schreef:nee hij gaat nooit mee naar de paarden. Opzich doen we niet veel, ze worden 4 tot 5 x per dag uitgelaten.
Annettu_ schreef:Het probleem is ook ik een ENORM eigenwijze stiefvader heb die hem het meest uitlaat.en de hond gewoon over straat laat rennen.. terwijl hij van mij moet zitten.
bouviers zijn top honden als je eenmaal een echte partner bent Annettu_ schreef:we lopen heen met de riem en dan mag hij los bij een bepaalde boom ( eerst zitten ) Lekker ravotten en rennen en alles voor ongeveer 20 min. terug weer de riem om
We doen ook 1 x in de 2 dagen met de balzijn ze allebei doodmoe.
Hij is misschien breed, maar hij kan door de nauwste gaatjes! (gewoon jouw benen en de tafel opzij douwen
) Wat het beste werkt is je niet aan de kant laten douwen, gewoon terugdouwen. Nee hond, dat past écht niet.
we hebben geluk met de wandelroutes die we hebben ook allemaal losloop zijn. Maar wat meer taken ? Ik kan zo niks bedenken.. mee boodschappen doen gaatniet. hij vind het echt niet leuk om alleen achter gelaten te worden buiten vastgebonden aan een paal !