Ik heb op korte tijd een hele boel nieuwe "projectjes" lopen. Ik ben een grote dierenvriend, en in tegenstelling tot sommigen andere mensen kunnen alle dieren mij beroeren, alsook vogels. Vrienden noemen mij al lachend "vogelvrouwtje". Nu ja vogelvrouwtje heeft veel actie ondernomen de laatste paar dagen. Hieronder het nieuws

Feel good vogel-nieuws:
De ganzenpas
Der was ne keer een witte gans. Die witte gans woonde bij de buren, tot ze op een dag besloot dat ze liever wilde verhuizen naar een plek met een groot zwembad. Dus gans vloog over de draad en kwam bij ons (zeer grote vijver) wonen. Gans was wel eenzaam zo zonder vriendjes, gelukkig maakte ze snel kennis met een ander soort van ganzen, een koppeltje. Maar dat was toch niet het zelfde, gans had geen man en geen kindjes. Dat wou gans wel. Helaas heeft gans nooit seksuele opvoeding gehad en wist ze van de bloemetjes en de bijtjes weinig af. Gans ging een nest maken met 8 eieren. Maar gans was wellicht vergeten dat ze wél een man nodig had voor de bevruchting. Gans hoopte stiekem dat ze Maria was en dat God haar wel zou bevruchten. Na 7 weken hopeloos op de nest zitten werd gans wel beetje vies en mager. Gans kon onmogelijk haar nest verlaten dus ze wou haar niet wassen en niet eten. Maar dan na 7 weken geschiedde het wonder! Ineens kwamen mensen naar gans, en gans stond recht om de mensen al blazen en smijtend met haar vleugels weg te jagen. Ze zag de mens iets 'gooien' in haar nest, ze draaide zich weer om naar haar nest en OHHHH daar was het dan, haar eigen babygans!
God had haar gebeden aanhoort en had een baby gezonden. Gans was mega blij met de baby. Ook de baby (die vrij dom is) dacht: whoehoe daar is mijn mama. Nu is gans blij want ze heeft een baby!
(we zijn dus gewoon een ganzenjong gaan kopen op de markt en dat hebben we onder die gans gestoken en die vind dat perfect normaal en denkt dat dat haar eigen baby is
We hebben dat 10 jaar geleden ook al eens gedaan met een tamme gans en die was daar ook meteen mee weg)

-------------------------------------------------------------------------
11 in een dozijn
Er was ne keer een kip die verhuisde (ik heb de kip gekregen van een vriendin). Op haar nieuwe thuis kwam ze de perfecte man tegen, groot, slank, oplettend, zorgzaam,... helaas was die man bezet, maar dat vond kip niet erg, ze zou de man wel afpakken van zijn vrouw... Man liet inderdaad zijn vrouw zitten en ging samenhokken met kip. Kip trok snel bij man in. Ze waren zo gelukkig samen.

Op een dag was kip verdwenen. Na even zoeken werd kip gevonden, lekker veilig achter planken tussen het hout had ze een nestje gemaakt voor baby's
Kip ging broeden. Na 21 dagen kwamen de baby's.Man was ook heel content want als de mensen kip en de baby's aan het vangen waren, kwam man wel kijken wat ze daar aan het doen waren met kip. Kip verhuisde tijdelijk naar een kleine ren (met kleine gaasjes) om zo haar baby's veilig te kunnen opvoeden. Alle 11 de baby's kwamen uit het eitje.

-----------------------------------------------------------------
Roekoekoe de domme duif
Der was ne keer een domme duif, geboren in Wetteren (gemeente tegen Gent). Die domme duif werd groter en dacht dat ze wel eens kon gaan vliegen. Helaas landde ze beetje debiel, net op Wetteren brug aan het rondpunt. Daar zat ze dan op straat, dus kroop de domme duif in de goot dicht tegen het fietspad. Op 10cm van haar zoefden de auto's voorbij. Helaas was de duif dom dus kwam het niet in haar op om even het fietspad op te wippen en zo terug te gaan naar haar familie, nee ze bleef gewoon zitten wachten tot ze plat gereden werd....
Gelukkig voor de domme duif was er daar een meiske die net langs kwam en over Wetteren brug reed en de domme duif daar zo zielig zag zitten. Het meiske deed haar vriendje de auto langs de kant zetten en rende zo snel (en schaamtelijk) als ze kon de brug op om domme duif te gaan halen. Ze ving domme duif en zag dat domme duif nog erg jong was. Geen erg, ze besloot domme duif mee te nemen naar huis en eten te geven.
Helaas was domme duif zo dom dat ze nog niet had leren eten. Dus moest het meisje domme duif altijd met de hand gaan voederen, anders zou domme duif zo dom zijn dat ze zou sterven van de honger.
Hopelijk leert domme duif nu wel snel eten en kan ze snel gaan rond fladderen!

---------------------------------------------------------------------