Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EskeGirl schreef:Wat mijn ouders onze hond leerde,was steeds langer alleen te blijven.
Dus begin met bijvoorbeeld een kwartiertje weg gaan.
Bouw dat rust op naar een uurtje, drie kwartier, een uur, anderhalfuur, twee uur enz.
Onze hond kan met gemak 5 uur alleen thuis blijven.
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat honden kalmeren als je een bandje opneemt met je stem erop(lees bijvoorbeeld iets voor) en dat dan afspeelt als je weg bent.
) de hele boel bij elkaar. Wij hebben er een oplossing voor gevonden, maar dat werkt lang niet bij alle honden. Sieppus schreef:Dan kan ik je een tip geven, neem er nog een hondje bij. Dan heeft ze altijd iemand om zich heen. En de beste vriend voor je beste vriend is een hond!
Heeft bij mij prima geholpen.
Hhilde schreef:Nee, dit krijg je niet makkelijk afgeleerd. Dus, óf oppas voor haar zoeken of niet doen. Hoeveel uur in de week moet je haar alleen gaan laten? Ga er niet vanuit dat je dit afgeleerd krijgt.
nowornever schreef:Onze collie was een jaar toen we haar in huis haalde en had extreme verlatingsangst. Verschillende gedragstherapeuten wilde ons niet helpen, omdat het toch niet meer goed zou komen. Ze hadden het nooit zo extreem gezien, er was 1 therapeut die ons wilde helpen. Nu ruim 3 jaar laten hebben wij de meest lieve en geweldige hond die we ons wensen kunnen. Het heeft onze hond heel erg geholpen dat ze door de uitlaatservice opgehaald werd en als ze haar thuis brachten bleven ze nog een kwartiertje bij haar voor ze weg gingen. Daarnaast heeft ze 2,5 jaar clomicalm gekregen en heeft sinds november er een vriendje bij. Ik zou het zo weer doen, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar het was mij meer dan waard.
) kans kan geven. Desperado_ schreef:@sancha ik werk geen regelmatige diensten, dus het kan zijn 5 uur per dag andere dag 8 uur en een andere dag ben ik heel de dag thuis.
Ik denk dat dat wel zielig is want z'n beesie heeft denk ik gewoon regelmaat nodig en een baas die elke dag thuis is of hooguit opbouwend 2 uur weg.
Freggle_Edge schreef:nowornever schreef:Onze collie was een jaar toen we haar in huis haalde en had extreme verlatingsangst. Verschillende gedragstherapeuten wilde ons niet helpen, omdat het toch niet meer goed zou komen. Ze hadden het nooit zo extreem gezien, er was 1 therapeut die ons wilde helpen. Nu ruim 3 jaar laten hebben wij de meest lieve en geweldige hond die we ons wensen kunnen. Het heeft onze hond heel erg geholpen dat ze door de uitlaatservice opgehaald werd en als ze haar thuis brachten bleven ze nog een kwartiertje bij haar voor ze weg gingen. Daarnaast heeft ze 2,5 jaar clomicalm gekregen en heeft sinds november er een vriendje bij. Ik zou het zo weer doen, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar het was mij meer dan waard.
Dat het het waard is, ben ik zeker met je eens!
Ookal kregen we het bij mijn hond er niet uit, ik ben zo een bofkont geweest dat die hond op mijn pad kwam, wat een kanjer!
En het is gewoon heel fijn dat je een hond een tweede (in ons geval zesde) kans kan geven.
Sancha schreef:Zeker geen tweede hond erbij zetten, die kan het angstgedrag veel te makkelijk overnemen.