asiel hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

asiel hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 15:39

Hallo,
Ik en mijn vriend zijn al een lange tijd opzoek naar een hond.
Nu hebben wij vandaag een prachtige asielhond op proef, we vinden haar allebij geweldig maar..
Ze is gevonden aan een boom en heeft vreselijke verlatingsangst.
Aangezien wij allebij werken is ze genoodzaakt een paar uur alleen te blijven.
De vrouw van het asiel zegt dat het over Kan gaan, maar ik wil graag een beetje zekerheid, niet dat als we aan dr gehecht zijn terug moeten doen omdat ze de
Tent afbreekt.
Hebben jullie ervaring of weet of zoiets over kan gaan?
Bedankt

Eske_B

Re: asiel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:45

Wat mijn ouders onze hond leerde,was steeds langer alleen te blijven.

Dus begin met bijvoorbeeld een kwartiertje weg gaan.
Bouw dat rust op naar een uurtje, drie kwartier, een uur, anderhalfuur, twee uur enz.

Onze hond kan met gemak 5 uur alleen thuis blijven.

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat honden kalmeren als je een bandje opneemt met je stem erop(lees bijvoorbeeld iets voor) en dat dan afspeelt als je weg bent.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:46

Nee, dit krijg je niet makkelijk afgeleerd. Dus, óf oppas voor haar zoeken of niet doen. Hoeveel uur in de week moet je haar alleen gaan laten? Ga er niet vanuit dat je dit afgeleerd krijgt.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:47

Dan kan ik je een tip geven, neem er nog een hondje bij. Dan heeft ze altijd iemand om zich heen. En de beste vriend voor je beste vriend is een hond!
Heeft bij mij prima geholpen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:48

EskeGirl schreef:
Wat mijn ouders onze hond leerde,was steeds langer alleen te blijven.

Dus begin met bijvoorbeeld een kwartiertje weg gaan.
Bouw dat rust op naar een uurtje, drie kwartier, een uur, anderhalfuur, twee uur enz.

Onze hond kan met gemak 5 uur alleen thuis blijven.

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat honden kalmeren als je een bandje opneemt met je stem erop(lees bijvoorbeeld iets voor) en dat dan afspeelt als je weg bent.

Zo gaat het hoogstwaarschijnlijk niet met een hond die vreselijke verlatingsangst heeft. Jullie hond was waarschijnlijk pup toen jullie haar kregen en dan is het heel wat anders dan verlatingsangst afleren. Ook niet alle herplaatsers waar verlatingsangst op wordt geplakt breken het huis af oid. Onze hond kun je ook slecht alleen laten, dan maakt hij dingen kapot uit paniek, jankt en huilt (beagle hè :')) de hele boel bij elkaar. Wij hebben er een oplossing voor gevonden, maar dat werkt lang niet bij alle honden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:49

Sieppus schreef:
Dan kan ik je een tip geven, neem er nog een hondje bij. Dan heeft ze altijd iemand om zich heen. En de beste vriend voor je beste vriend is een hond!
Heeft bij mij prima geholpen.

Dat is ook een goede oplossing.
Het hondje van mijn opa en oma heeft ook verlatingsangst, zit gelukkig bijna nooit alleen.
Maar als bij bij ons logeert zit hij wel eens alleen, maar hij is dan samen met onze hond, dan gaat het heel goed.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:51

Hhilde schreef:
Nee, dit krijg je niet makkelijk afgeleerd. Dus, óf oppas voor haar zoeken of niet doen. Hoeveel uur in de week moet je haar alleen gaan laten? Ga er niet vanuit dat je dit afgeleerd krijgt.

Dit dus. Het kan beteren maar ga der zeker niet van uit als er gesproken word van vreselijke verlatingsangst.

Je zal wsl al blij mogen zijn als je zonder problemen kan gaan douchen, laat staan gaan werken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:53

Mijn herplaatser kreeg ik met 2 jaar met ernstige verlatingsangst.
5 jaar later overleed hij met nog altijd dezelfde verlatingsangst...
We hebben er hard aan gewerkt en hiet IETS kunnen verminderen, maar over ging het totaal niet.
Onder begeleiding van gedragstherapeute met pillen, zonder pillen, met bench, zonder bench, helaas allemaal met weinig resultaat.
Hondje ging daarom eigenlijk bijna altijd mee naar werk, visite, paarden enz.
Gelukkig was hij heel makkelijk en rustig in huis, zodat hij overal welkom was.
Maar nu heb ik een hond zonder verlatingsangst en dat is toch wel erg makkelijk zeg!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:13

Bij de juiste aanpak kan het wel degelijk helemaal weg gaan. Een hond leeft namelijk in het heden, en niet in het verleden. Lees het boek van Gesar Milan maar eens, dan word het heel wat duidelijker hoe een hond denkt :) .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:16

Bloesem therapie werkt hier erg goed,voor meer info PB.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:57

Onze collie was een jaar toen we haar in huis haalde en had extreme verlatingsangst. Verschillende gedragstherapeuten wilde ons niet helpen, omdat het toch niet meer goed zou komen. Ze hadden het nooit zo extreem gezien, er was 1 therapeut die ons wilde helpen. Nu ruim 3 jaar laten hebben wij de meest lieve en geweldige hond die we ons wensen kunnen. Het heeft onze hond heel erg geholpen dat ze door de uitlaatservice opgehaald werd en als ze haar thuis brachten bleven ze nog een kwartiertje bij haar voor ze weg gingen. Daarnaast heeft ze 2,5 jaar clomicalm gekregen en heeft sinds november er een vriendje bij. Ik zou het zo weer doen, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar het was mij meer dan waard.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:02

De hond van een vriendin van me heeft dit ook, nog steeds trouwens. Ze doet veel aan wedstrijden en kan haar hond niet alleen laten want dan gaat ze gillen, echt keihard gillen. Maar thuis gaat het goed want ze hebben nog 2 andere honden, zolang er een soort genoot is gaat het super goed. Dus ik denk ook dat een tweede hond erbij het beste werkt.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:48

nowornever schreef:
Onze collie was een jaar toen we haar in huis haalde en had extreme verlatingsangst. Verschillende gedragstherapeuten wilde ons niet helpen, omdat het toch niet meer goed zou komen. Ze hadden het nooit zo extreem gezien, er was 1 therapeut die ons wilde helpen. Nu ruim 3 jaar laten hebben wij de meest lieve en geweldige hond die we ons wensen kunnen. Het heeft onze hond heel erg geholpen dat ze door de uitlaatservice opgehaald werd en als ze haar thuis brachten bleven ze nog een kwartiertje bij haar voor ze weg gingen. Daarnaast heeft ze 2,5 jaar clomicalm gekregen en heeft sinds november er een vriendje bij. Ik zou het zo weer doen, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar het was mij meer dan waard.

Dat het het waard is, ben ik zeker met je eens!
Ookal kregen we het bij mijn hond er niet uit, ik ben zo een bofkont geweest dat die hond op mijn pad kwam, wat een kanjer!
En het is gewoon heel fijn dat je een hond een tweede (in ons geval zesde :( ) kans kan geven.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 03:19

Niet doen als je geen weken/maanden tijd hebt om dit te begeleiden. Want het is een lang proces en herstelt zich niet in een week of twee. ALS het al overgaat, ooit.

Zeker geen tweede hond erbij zetten, die kan het angstgedrag veel te makkelijk overnemen. Of het moet een hond zijn die altijd al bij jullie heeft gewoont en heel erg stabiel is. In dit geval geen goed idee, nee.

Hoeveel uur zou de hond per dag alleen moeten zitten?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 09:22

We hebben haar gister met pijn in het hart terug gebracht en denken hard na of we haar nog een dag op proef willen.
Zodra ze bij ons in huis was wist ze echt niet wat ze moest doen, ze raakte helemaal in paniek.
Ze is nog maar 10 maanden dus misschien is ze vanaf haar geboorte nooit in een huis geweest, maar toen we met haar in het bos waren was ze weer totaal anders, aanhankelijk, lief, steeds kijken of we er nog wel liepen.
Toen gingen we wat drinken in het bos op een terras en ging ik naar binnen om een emmer water te halen en toen raakte ze al in paniek terwijl mn vriend erbij was.
We vinden het zo moeilijk want het is echt een super lieve en mooie hond.
Een 2e erbij nemen is echt geen optie, we wonen best klein.

@sancha ik werk geen regelmatige diensten, dus het kan zijn 5 uur per dag andere dag 8 uur en een andere dag ben ik heel de dag thuis.
Ik denk dat dat wel zielig is want z'n beesie heeft denk ik gewoon regelmaat nodig en een baas die elke dag thuis is of hooguit opbouwend 2 uur weg.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:20

Als ik dit zo lees zou ik het echt niet doen, ze zal best veel alleen moeten zijn.. Helaas! Jullie vinden vast wel een ander geweldig hondje!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:24

Denk niet dat het de hond voor jullie gaat worden. Eerder een oudere (ouder dan een jaar) hond die stabiel is. Maar dan nog moet je er een aantal weken bij blijven om de hond te laten wennen aan jullie ritme, en huis.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:56

Desperado_ schreef:
@sancha ik werk geen regelmatige diensten, dus het kan zijn 5 uur per dag andere dag 8 uur en een andere dag ben ik heel de dag thuis.
Ik denk dat dat wel zielig is want z'n beesie heeft denk ik gewoon regelmaat nodig en een baas die elke dag thuis is of hooguit opbouwend 2 uur weg.

Dan zou ik het persoonlijk niet doen, want het allerbelangrijkste voor zo`n hond is rust en regelmaat. Heb je toevallig een foto van het hondje, ben heel benieuwd geworden.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:57

Freggle_Edge schreef:
nowornever schreef:

Dat het het waard is, ben ik zeker met je eens!
Ookal kregen we het bij mijn hond er niet uit, ik ben zo een bofkont geweest dat die hond op mijn pad kwam, wat een kanjer!
En het is gewoon heel fijn dat je een hond een tweede (in ons geval zesde :( ) kans kan geven.

Ik heb er sinds november een nieuwe herplaatser bij en die heeft bij ons geloof ik een 5de kans. En die benut hij meer dan, wat een geweldig dier.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:59

Sancha schreef:
Zeker geen tweede hond erbij zetten, die kan het angstgedrag veel te makkelijk overnemen.

Eindelijk iemand die daar ook zo overdenkt. Wij hebben juist eerst het probleem bij onze collie opgelost de afgelopen 3 jaar en nu ze vrij stabiel, heeft ze er een maatje bij gekregen. Want het kan goed gaan een tweede hond, maar ook heel erg fout. En twee honden met verlatingsangst bij elkaar kan niet goed komen.