Ik zit met een situatie waarvan ik denk dat het nu toch wel een probleem aan het worden is.
Ik heb een hond van inmiddels 20 weken, en een kat. De hond is bij mij gekomen als pup, de kat was er al. In het begin ging het redelijk goed tussen beide. De hond jaagde wel wat achter de kat aan, maar dit alles ging op een speelse manier.
Echter gaat dit steeds harder en harder. De hond duikt nu echt bovenop de kat, het is geen spel meer, de hond heeft een houding van ''Liggen jij'' en het baart mij nu toch wel zorgen. Dan zou je zeggen, als het echt te hard gaat grijpt die kat de hond wel. nee dus. De kat haalt niet uit, en heeft ook al een paar keer echt pijn gehad. Het dubbele is, zodra de hond moe is en ligt te suffen laat ze de kat wel gewoon bovenop haar liggen, de kat heeft ook echt een atttitude van ''jij vind mij heus wel lief'' en blijft maar kopjes geven. Wat de hond ook doet.
Ik laat ze uiteraard niet alleen. Als ik erbij ben en de hond duikt eropaf corrigeer ik haar (sinds een tijdje, eerder negeerde ik het,maar het gaat mij nu gewoon TE hard) Ze houdt dan op, maar zodra ze de kans ziet duikt ze er weer bovenop.
De kat heeft boven een eigen slaapplek, waar de hond niet bij kan komen, maar hij wil gewoon beneden zijn, bij mij zijn, hij vind het helemaal niks om naar boven gestuurd te worden.
Ik hoop eigenlijk op tips en ervaringen. Ik wil mijn kat het liefst niet herplaatsen, maar zoals ik er nu tegenaan kijk gaat mijn kat hier niet gelukkiger op worden
Groetjes
Edit: ik wil mijn kat dus NIET herhaal NIET herplaatsen, dus nee die moet NIET wijken, maar ik vind het niet fijn dat hij zich ongelukkig voelt.

arme kat.