HELP, vogeltje vast op werk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

HELP, vogeltje vast op werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:33

Hoi Bokkers,

even een berichtje van m'n werk..
sinds gister zit er een jong musje in het plafon.
De dierenambulance wilde niet komen helpen, wel is het plafon op 2 plaatsen opengemaakt.
Hij is er na 2 dagen nog niet uitgevlogen maar we horen hem wel, soms heel dicht bij de opengemaakte stukken.
Het is een hoog plafon en zelf met een ladder komen we er niet bij. (en vanwege de electriciteitskabels ook geen goed plan)

Iemand nog ideeen??

zonnebloem18

Re: HELP, vogeltje vast op werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:41

Geduld hebben.
Onze afdeling van de dierenambulance (waar ik werk) zou ook niet komen, we hebben geen tijd om uren te gaan zitten vangen, als jullie er niet bij kunnen kunnen wij dat ook niet.
Ik zou zeggen het plafond op meer plekken open maken (als dat kan) en lager voer en water neerzetten.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:44

Oh jee..
Vogeltjes hebben een eigen willetje, en wanneer zij bang zijn kunnen ze 'verstijven'
Ik heb toevallig een soortgelijke situatie meegemaakt.

Het enige wat je kan doen is proberen het vogeltje te lokken met wat zaadjes/voer,
En soms een beetje fluiten (haha, ja het ziet er belachelijk uit als je dat doet, maar het is voor een goed doel he)
Vaak als het vogeltje echt honger krijgt wil hij naar de zaadjes komen en dan krijgt hij nét iets meer lef om dus door het gat heen te komen.
Als hij niet wilt, of al te zwak is zal hij niet komen. Het is en blijft een wild dier en neemt zijn eigen keuzes.
Maar het is fijn om te horen dat er in ieder geval mensen zijn die zich dan om zo een beestje bekommeren, en dus wel moeite willen doen! =)

Wel een nare situatie zo! Hopelijk is het vogeltje slim genoeg om door de gaten te komen!!
Succes ermee!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:19

het is nog een jong beessie ook, hopelijk zitten daarboven voldoende spinnen om op te eten.
Maar hoelang kan hij zonder water??

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:26

ik vind de dierenbescherming echt waardeloos
hebben we geen tijd voor pff , waar dan wel voor iets wat andere mensen ook kunnen 8)7 ?

Hij kan niet lang zonder water, je kan het iniedergeval proberen een bakje neer te zetten en dan weg gaan en hopen dat hij erheen gaat en wat drinkt ?
Als het gebouw al ouder is als 4jaar neem ik aan dat er een hele spinnenfamilie zit :P .

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:31

Nope gebouw is 1,5 jaar pas :P
Ik heb al meerdere malen (echt bij gewonde dieren) op de ambulance kunnen rekenen, dat een klein jong vogeltje minder belangrijk is dan zwaargewonde (huis)dieren kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Frustratie is dat ik hem er zelf niet uit kan halen...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:35

sannikita schreef:
ik vind de dierenbescherming echt waardeloos
hebben we geen tijd voor pff , waar dan wel voor iets wat andere mensen ook kunnen 8)7 ?

Rij eens een dagje mee dan piep je wel anders hoor.
Er zijn dagen dat je dienst om 10 uur is afgelopen en je om half 1 nog aan het rijden bent ('s nachts).
We hebben geen tijd om een vogel te vangen die op een plek zit waar mensen er zelf ook niet bij kunnen.
Als hij ergens echt vast zit zoals in een kachel of in een kamer wordt het een ander gebouw, maar bedrijfspanden zijn vaak zo hoog en groot dat het geen beginnen aan is.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:37

Weer even een update
Aan het eind van de werkdag zat hij op het stukje waar hij er ook in gevlogen was (op een zoldertje achter op kantoor)
Even hadden we hoop hem te vangen tot jawel er net op dat moment een fax binnenkwam, toen schoot hij het plafon weer in.

We hebben wat broodkruimels en een bakje water achtergelaten want op zondag is er natuurlijk niemand.
Hopelijk weer hij dat zelf te vinden (en anders nog genoeg dode vliegen...bah)
Maandag wordt er opnieuw een poging gedaan hem te pakken.

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:39

toch met voer naar die openingen lokken,

vervelend zeg

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:44

Beestje is toch overleden, heeft de weg naar het voedsel/water niet weten te vinden.

Hier kan een slotje op.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:10

He wat jammer. Jullie hebben in ieder geval je best gedaan.