'Wandelen' met Stip en Streep (katten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Evanne

'Wandelen' met Stip en Streep (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:12

Wandelen met katten? Ja!
Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik dat ooit zou doen tot een tijdje terug. Vorige zomer hebben we twee hele lieve poesjes opgehaald die uit een htk-nestje komen. Twee volle zusjes dus.

Ik ben op het idee gekomen, omdat Streep mij overal achterna loopt. Zo ook wanneer ik naar buiten ging(gelukkig is de straat waaraan wij wonen een 'woonerf'(?) en ligt nog geen 100m verderop het veld). Als ze alleen gaat, gaat ze meestal niet verder dan de tuinen en opritten van ons huis en de direct aangrenzende huizen, maar met mij liep ze toch mee naar het honden veldje. En uiteraard, als Streep zo ver gaat wilt Stip ook mee(die gaat wel zelf vaker echt naar buiten).
Stip rent weer terug naar huis als er een hond, andere kat of jogger komt. Streep niet, die gaat in de struikjes zitten toe kijken en komt daarna weer eruit.

Het 'wandelen' is voor mij nu ondertussen toch wel een wekelijks iets geworden, mijn pa gaat nog wel eens vaker met ze wandelen.
Ze komen ook iedere keer heel enthousiast naar de achterdeur gerend als ik mijn schoenen aan doe en op ze roep of fluit, als ik dan de deur open doe staan ze meteen voor het poortje om de tuin uit te gaan(ze kunnen we gewoon over het hek als ze dat willen hoor).

Toen ik begin deze week ben gegaan, heb ik eens de camera meegenomen en daar zijn best wel wat leuke plaatjes uitgekomen die het delen waard zijn!

Natuurlijk dring ik het ze niet aan om mee te komen! Ze volgen zelf. Zodra zij het te ver vinden en dus op het territorium van een andere kat komen(er zitten hier heel veel katten) waar ze niet durven te komen, blijven ze staan of lopen ze terug en dan ga ik ze ook echt niet terug roepen om op, voor hen, 'gevaarlijk' terrein te komen.

1. Streep op de oprit, wachten totdat we vertrekken. Stip was op het moment van vertrek nergens te bekennen.
Afbeelding

2. Nog even twijfelen of ze wel zin heeft om mee te gaan.
Afbeelding

3. Daar komt Stip opeens opdagen vanuit de bosjes...
Afbeelding

4. En gooit zich uiteraard meteen neer voor mijn voeten, nadat ze eerst, al spinnende, tussen mijn voeten door was gelopen.
Afbeelding

5. Streep op het hondenuitlaatveldje, op de uitkijk in de bosjes.
Afbeelding

6. En we hebben het veld bereikt *\o/* (Stip)
Afbeelding

7. Streep twijfelt nog even, ze komt immers niet vaak zo ver (ahum, ver, de straat uit :P )
Afbeelding

8. Daar komt Streepje :D
Afbeelding

9. Stip is ondertussen al stoer de nieuwe plaats aan het verkennen
Afbeelding

10. En Streep heeft het graan gevonden! }:0
Afbeelding

Aangezien ze zoveel leuke stunten uithaalden en de camera niet zo snel foto's maakt, ben ik maar gaan filmen. Natuurlijk stopten ze toen met echte leuke acties, maar ik heb toch niet wat kunnen filmen wat wel leuk is.

Stip had de "waterafvoer"(geen idee hoe het echt heet) gevonden en vond het helemaal geweldig.
Afbeelding

Stip (beetje Lion king-achtig, toch? :') )
Afbeelding

Streep valt stip aan
Afbeelding

Hier zie je hoe ze bij mij blijven/achter mij aankomen (degene die aan komt rennen is Streep)
Afbeelding

Nog wat foto's van andere keren in linkjes. Ook zeker het kijken waard!
Streep:
http://94.100.122.212/1263950001-126400 ... _VYFM.jpeg
http://94.100.120.116/1263900001-126395 ... _-xG1.jpeg
http://94.100.120.195/1263900001-126395 ... _Hs_1.jpeg
http://94.100.120.204/1263900001-126395 ... _tG_Y.jpeg
Stip:
http://94.100.127.139/1263900001-126395 ... _rdxF.jpeg
http://94.100.127.134/1263900001-126395 ... _oOfg.jpeg

01San

Re: 'Wandelen' met Stip en Streep (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:04

Wat leuk zeg dat ze zo mee lopen!!
Mooie katjes!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:15

Ahh... wat leuk!!!
Mooie kat!!! :)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:22

leuk hoor , onze katten , 2 stuks doen dat ook , lopen iedere morgen met mijn jongste dochter van 7 mee naar school achter d'r fiets aan.
ik heb ze zelfs al eens uit de klas moeten halen ,toen de juffrouw opbelde dat ze zelfs binnen in school zaten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:24

Mijn katten liepen vroegâh, toen ik nog bij mijn ouders woonde, ook altijd mee als ik de hond uit ging laten. Best een apart gezicht als je er over nadenkt... :D

Mooie katten heb je! Ik hou wel van dat grijs-geteigerde... :j

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:25

Hihi mijn kat heet ook stip.
Maar die loopt niet zo leuk mee ;)

Leuke foto's

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:27

Geinig die katten , en dat ze met je mee gaan wandelen, harstikke leuk :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:30

Mooie katten zijn het.
Ik heb ook 2 katten die meewandelen als ik de hond uitlaat.
's Ochtends gaat de ene altijd een stukje mee, en 's avonds de andere.
Zo apart en als ik 's middags met de hond uit ga, gaan ze geen van beiden mee :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:37

Mijn kat loopt ook mee, laatst kwam ik ergens was ze in de auto gesprongen :+ Kon ik weer terug :=

mooiste is dat ze bij ons nooit de straat oversteken :n gelukkig :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:40

Leuk! Onze vorige kat liep ook altijd mee als we met de hond gingen wandelen, meestal leuk, behalve als we echt ver weg gingen (wegen over steken etc...).

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:48

Leuk zeg! Wat lijken die katten ook onwijs veel op elkaar, hoe hou je ze uit elkaar?
2 van de 3 katten hier lopen bijna elke dag mee met de honden uitlaten. De één is bang voor vreemde honden, de ander totaal niet. Die kleine terroriseert de honden juist, met name de honden die bang voor hem zijn. Klein krengetje....
@ yessy: dat ken ik, dan ga ik met de honden naar het bos en kan ik 2 keer teruglopen om de katten thuis te dumpen. Ik neem ze niet mee daarheen, we moeten een viaduct onderdoor met daarboven een drukke weg. Vind ik niet zo veilig. Buiten dat lopen er veel honden in het bos, wie weet wat die met katten doen.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:34

Leuk!
Als ik s'avonds het laatste rondje met me hondje loopt, loopt mijn kat ook altijd mee.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:39

haha wat grappig! Onze kat liep ook altijd hele stukken mee.. Als ze buiten was en de honden werden uitgelaten kwam ze uit de bosjes gesprongen en liep ze mee.
Zelfs als we naar de supermarkt liepen met de honden, bleef ze netjes bij de honden wachten tot we terug waren!!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:05

De katten die nog bij mijn ouders wonen, lopen ook altijd mee als we met de hond uit gaan.
Ik werd er eerlijk gezegd wel eens gek van, want kon ze altijd weer terug brengen. Moest met
de hond altijd oversteken over een drukke weg. En dat vond ik voor die katten niet zo'n goed idee.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:09

Mooie katten! Gezellig zo!

Vroeger hadden wij 4 katten, waarvan er 3 mee liepen met de honden uitlaten. Mooi gezicht! Nu hebben we 1 kat, die loopt ook mee maar onopvallend. Oftwel door de bosjes en heel hard blêren! :')

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:52

ik heb er hier ook twee die altijd mee gingen wandelen
nu woon ik 3 hoog op flat dus nu niet meer helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:57

Hé wat leuk! :D
Streep is echt precies mijn kater,geweldig!