Werd net gebeld door mijn kleine broertje, hij werkt op een schip en daar had hij op het dek een jonge (roof?) vogel gevonden..
Het is echt nog een heel klein beestje, oogjes nog dicht.
Nu is het grote probleem dat hij nu nog op zee is en pas laat vanavond aan wal kan komen.. Wat zou hij dat beestje in de tussentijd moeten en kunnen voeren?
Ik zal ondertussen nog even informeren bij hem of hij weet wat voor vogel het zou kunnen zijn, ik heb het beestje niet gezien, dus kan niets zeggen.
Wanneer hij aan land is kunnen we zien of het beestje in een opvang terecht kan komen en zo weer in het wild uitgezet kan worden, alleen moet het kleintje het wel tot zover halen en zonder eten lijkt mij dat lastig.
Heeft iemand tips wat hij dat beestje zou kunnen voeren? wormpjes wordt eerst nog lastig aangezien ze dus nog niet aan wal zijn en ze dat niet op het schip hebben. arm beestje

EDIT
Nog even een aanvulling, net met mijn broertje gebeld.. Hij denkt zelf dat het een valk is, beestje is helemaal bruin. maar zeker weten doet hij het ook niet.. Hij heeft nu een papje van ham gemaakt en het beestje eet dat op.. weet niet of het goed is?
Maar als hij fluit, gaat het beestje op zijn achterpootjes staan met het bekje open, honger heeft het dus wel..