zielige diertjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

zielige diertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 13:56

Hallo bokkers,

Het valt mij op dat er op bokt heel veel mensen zielige/mishandelde diertjes vind. Terwijl ik(en de rest thuis) juist zielige diertjes willen helpen, maar die niet tegenkomen. Behalve als je naar een asiel gaat :Y)

Rennie89

Re: zielige diertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:15

wees blij dat je niks tegen bent gekomen :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:17

En? Ik snap je vraag niet goed.

Wanneer is een dier zielig en wat wil je er mee doen? En wat voor dieren gaat het over, paard, hond, konijn?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:22

Wees blij dat je ze niet tegenkomt, het zijn soms echt zorgenkindjes.
Als je een diertje een plezier wil doen ga dan naar het asiel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:34

Ik denk dat ze bedoeld met kleine zielige vogeltjes, zwerfhonden/katten, etc.
Hier ook niet hoor. Maar er lopen hier eel katten rond dus alle lieve babyvogels zijn al langdood.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:45

Mijn Nemo heb ik ook gevonden ( zie profiel ) ik moet zeggen dat ik het idd zo weer zou doen.

je kan het ook positief zien idd
wees idd blij dat je nix vind, dan is er ook niet een beestje in de steek gelatan. ;)

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:48

lief van je dat je zielige diertjes wil helpen :) wilde ik ook altijd en dan komt er een punt waarop je daarmee stopt.. saw too much ;)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:40

ik droomde vroeger altijd dat ik in de zomer ( woon in t bos) heel veel hondjes zou vinden aan een boom en dan mee naar huis zou nemen. Nooit gebeurt gelukkig!

Wel 1 jaar stage gelopen op het dierenasiel en daar veel ellende gezien.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:11

heb hier regelmatig wat zieligs rondlopen maar toevallig het laatste half jaar niet, dacht net van dat valt mee en ja hoor bingo. een stel kittens wat me al 2 weken constant bezighoud ;)

Een vriendin van me woond in een gebied waar heel veel dieren gedumpt worden (bos aan rond van stad) en met grote regelmaat met een hoop dieren thuiskomt, gelukkig is ze nu in contact gekomen met een duitse bemiddelings organisatie die haar helpt. anders werd het daar wel heel erg vol!

Bij een asiel moet je toch ook betalen als je een dier wil addopteren? geloof me, een dier vinden kost echt meer aan dierenartskosten! al heb ik wel een hele lieve DA die het altijd afrond als ik weer met een dier aan kom zetten! (zelfs een operatie van een mishandelde hond zelf betaald!)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:51

tja ik heb een week geleden 3 kittens gevonden en natuurlijk geeft het een goed gevoel dat je kan helpen maar eigenlijk is het natuurlijk vreselijk dat je ze moet vinden omdat er blijkbaar mensen zijn die ze dumpen. Het kost veel tijd en geld (mijn kittens zijn nog steeds behoorlijk mensenschuw) en ik snap je bedoeling hoor, hartstikke goed natuurlijk dat je zielige dieren wilt helpen! maar wees aan de andere kant maar blij dat dat nog nooit gebeurt is :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:26

kom er veel teveel tegen op mijn werk (asiel). Echter vind ik altijd zoiets wat is nu zielig? Een kat op drie poten is niet zielig een kat met 1 oog ook niet. Een dier vind ik zielig als hij/zij leidt onder hetgeen wat het dier heeft. Mensen met een afwijking/allergie/beperking zijn toch ook niet altijd zielig?
Moet eerlijk zeggen dat ik zelf moeite heb met mensen die komen "wij willen een zielig dier adopteren"
Mijn antwoordt daarop is: kies het dier uit waar je een klik mee hebt. Dan zijn alle partijen tevreden. Een dier adopteren omdat je hem zielig vind werkt niet want als er nooit een klik komt dan is het pas zielig voor de mensen en het dier dat ze jaren met elkaar samen (in dat geval) MOETEN leven.
Vaak willen mensen een dier met een raar pootje, 1 oog of half oor zo adopteren. Maar een dier met dieetvoeding wat behoorlijk prijzig is mag wel in het asiel blijven.......

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:33

ik heb die aantrekkingskracht ook inderdaad ik snap wat je bedoel. Ik kijk bijv. ook altijd overal rond in 't bos of in sloten of er bijv. geen gedumpte katten zijn of hond vastgebonden aan 'n boom, of 'n gewond vogeltje of eendje ofzo. noem maar op.

gelukkig kom ik 't ook niet vaak meer tegen.
Paar jaar gelden wel... viel er heeeeel erg veel regen. Ik zei tegen m'n broertje; kom we gaan op de fiets rondrijden kijken of we dieren in nood vinden. Raar maar waar, we kwamen altijd wel wat tegen. Toen deze ene keer 'n kat die aan 't verdrinken was en zijn kop boven water hield door zich aan 'n boom vast te houden. De kat schreeuwde net 'n klein kind wat aan 't huilen was, maar mijn gevoel zei dat ik moest kijken. Had ik het katje mooi kunnen redden, drooggemaakt, warme melk gegeven, advertentie in de bode gezet dat ik die poes heb gevonden en waar. Toen belde de eigenaresse mij op en kwamen hun kat weer ophalen.

had ik weer 'n voldaan gevoel :P