hond eet slecht, maar toont niet echt ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

hond eet slecht, maar toont niet echt ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 10:36

Onze hond eet sinds een paar dagen erg slecht, het liefste helemaal niet. Als ik er wat water bij doe, wil hij het iets sneller maar ook niet van harte.
Koekjes en dergelijke gaan en nog goed in en hij drinkt ook goed.

Ze heeft geen koorts en toont ook niet echt ziek. Ze is misschien iets sneller moe enzo, maar zodra ik een bal pak of er iemand binnen komt is nog steeds het huis te klein ;)

Omdat ik het toch niet vertrouw gaan we vanavond naar de dierenarts, gewoon om haar toch even te laten controleren voor de zekerheid.

Denken jullie dat dit ook nodig is of komt het misschien door het wat 'warme' weer ofiets?
We gaan zoiezo naar de dierenarts, maar wilde toch even vragen wat jullie ervan vinden.

alvast bedankt voor jullie reacties.

secricible

Re: hond eet slecht, maar toont niet echt ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:39

misschien gewoon niet heel veel trek, ik heb er hier eentje die altijd zo dramatisch eet. Er staat onbeperkt eten klaar voor haar, maar regelmatig staat ze gal te braken omdat haar maag te leeg is. DA heeft er naar gekeken, kan ook niets uitrichten. Advies was om haar gewoon 's ochtends IETS te geven, maakt niet uit wat. Du tegewoordig gooien wij een scheut yoghurt door de brokken heen, dan krijgt ze wel iets binnen.
Is het normaal een schrokop of dat ook niet?
Zolang ze wel koekjes blijven eten zou ik me niet teveel zorgen maken, maar even bij de DA na laten kijken is nooit gek natuurlijk.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:43

Mijn hond heeft dat ook wel eens, maar bij haar is het omdat ze dan geen zin meer heeft in haar brokjes (kwa smaak).
Want wij kopen altijd zo'n grote zak en daar doet ze dan 4-6 maand mee, en na 5 maand ongeveer heeft ze opeens dat ze gewoon niet zo veel trek heeft een paar dagen. Maar dat is gewoon omdat ze wat variatie wilt/andere smaak. Kan ik me ook wel een beetje voorstellen. Ze eet bij elke maaltijd wel wat brokjes, maar niet zo veel en ook niet van harte.

Maar wij geven haar gewoon eten en als ze het niet na 10 minuten op heeft halen we het weer weg en krijgt ze de volgende maaltijd precies hetzelfde. Na een dag of 1/2 heeft ze wel aardig honger en eet ze gewoon haar hele bak leeg. Dan is het ook gewoon 'afgelopen' en eet ze weer gewoon.

We hebben ook wel eens gehad dat ze haar brokjes aan het 'eind van de zak' helemaal niet lekker meer vond (ze at helemaal niets meer toen), toen hebben we er wat van een soort vitamine drankje overheen gedaan (alleen voor de smaak dan)
Dit: http://www.agradi.nl/productimages/5002683.jpg
Dit vond ze erg lekker en zo had ze een soort sausje waardoor ze haar brokjes weer gewoon op had.

Dit was even tijdelijk en toen we een nieuwe zak kochten, namen we dus niet meer dat merk/smaak want die vond ze echt gewoon vies.
Laatst bijgewerkt door shetties op 26-05-11 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:45

Is het een intacte Reu ?
Dan kun je eraan denken dat er een loopse teef in de buurt is
Dan gaat de eetlust en gedrag ook vaak zo

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 10:50

Het is een teef van nu net 1 jaar. Ze heeft deze brokken al best lang en nooit problemen mee gehad. Meestal is de bak in 1 minuut leeg, maar heel soms heeft ze een dagje dat ze er wat langer over doet. Maarja nu dus helemaal niet meer. We hebben nu net een nieuwe zak gekocht, dus zou toch wel erg zonde zijn als we dat weg moeten gooien omdat mevrouw het niet meer lust.... Maarja geen eten is natuurlijk ook geen optie ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:55

al eens kvv geprobeerd? meestal eten honden dan binnen 10 sec hun bak leeg... (plus dat het ook nog eens veel gezonder is voor je hond)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:59

Zit de loopsheid er niet aan te komen?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 11:00

Samm schreef:
Zit de loopsheid er niet aan te komen?

Nee die heeft ze eind maart al gehad.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:02

Als ze verder goed levendig is en geen zieke indruk maakt zal ik me niet zo gauw ongerust maken
En van voer veranderen is ook niet zo'n goed idee, dan blijf je bezig
Dan wil ze iedere week wel wat anders hebben
Wat je bv wel kunt doen is een maaltijd vervangen door iets van Smuldier of Rodi
Dat is vers zonder rommel, vinden ze vaak heel lekker en is een hele goeie vervanger voor de brok
Kun je gewoon bij de supermarkt in de diepvries vinden

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:03

er heerts op dit moment een buik griep onder de honden. hier heb ik er ook eentje die niet zijn brokjes eet maar wel koekjes en goed drinkt. toevallig had ik van de week een vriendin aan de telefoon en zij is dierenarts

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:04

Als ze wel koekjes eet, zou ik me er niet echt zorgen om maken. Zeker niet wanneer ze wel drinkt.
Wij hebben shiba's. Dat zijn echt mega zeikerds wat betreft eten.... :P We zijn al meerdere keren van voer veranderd, omdat ze hun 'oude' voer gewoon niet meer aten... Wanneer ze echt niet lekker zijn, dan moeten ze werkelijk niets (ook hun favoriete snack, een chickenwing, niet).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:05

smuldier is kvv...en zijn complete maaltijden ( en ook nog eens voer waar een hond veel meer aan heeft als aan brokken,zou zeggen 2 vliegen in 1 klap ;) )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:11

Kentaro schreef:
Als ze wel koekjes eet, zou ik me er niet echt zorgen om maken. Zeker niet wanneer ze wel drinkt.
Wij hebben shiba's. Dat zijn echt mega zeikerds wat betreft eten.... :P We zijn al meerdere keren van voer veranderd, omdat ze hun 'oude' voer gewoon niet meer aten... Wanneer ze echt niet lekker zijn, dan moeten ze werkelijk niets (ook hun favoriete snack, een chickenwing, niet).

ooh goed om te weten, gok dat dat bij akita's dan hetzelfde zit. Hier zit ook zo'n zeurpiet qua eten! Moe wordt je er af en toe van.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:12

Mijn hond at ook altijd slecht. Maakte niet uit hoelang je met hem liep, veel meer ging hij niet eten.

Heb hem nu op vlees staan (mengeling van Smuldier en Carnibest) en z'n bak wordt nu zelfs helemaal uitgelebberd :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:30

secricible schreef:
Kentaro schreef:

ooh goed om te weten, gok dat dat bij akita's dan hetzelfde zit. Hier zit ook zo'n zeurpiet qua eten! Moe wordt je er af en toe van.

:D We hebben ons er in het begin echt druk om gemaakt. Vooral Taro is nogal aan de ranke kant, en dan vind ik het helemaal vervelend wanneer hij niet eet. Bijvoorbeeld Duck vinden ze heel lekker. Maar wanneer je het een paar dagen achter elkaar geeft, trekken ze er ook hun neus voor op... :P We proberen altijd iets lekkers door hun brokjes te doen zoals bijvoorbeeld stukjes rodi worst, een paar frolikjes en iedere ochtend een schapenvet bonbonsje (dat blijven ze lekker vinden :D ) en meestal werkt het wel, eten ze eerste het lekkere op en dan gaan ze door met hun brokjes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:22

Als ze altijd normaal eet dan kan het zijn dat er zich wat ontwikkeld, maag en darmproblemen, barmoederonsteking enz.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:01

Heb je ook al eens naar d'r tanden gekeken?? Heeft ze geen pijn ofzo in haar mond??
Roc was trouwens sinds zijn maagkanteling ook altijd een slechte eter. Dan deed ik ook vaak wat yoghurt of zelfs van die cesarblikjeseten gemengd door zijn brokjes en dan at hij het meestal wel op.Hier hebben ze helaas niet alle produkten die er in Nederland zijn.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:06

die van ons is ook erg kieskeurig. we geven dr farmfood met van die pens-prut er doorheen geroert. nu eet ze alles wel, maar eerst was ze ook kieskeurig. ze was toen ook rond die leeftijd volgend mij. laatst had ze ook weer even geen trek maar dat was al gauw over. misschien als je het aantrekkelijker maakt door het voor haar gevoel wat completer te maken dat ze het dan wel eet?