hond meenemen naar Finland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisafox

hond meenemen naar Finland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 01:20

Hallo bokkers,

Ik had een vraagje over de hond meenemen naar Finland.

Ik ga misschien 2,5 maand stage lopen op een huskyfarm, maar ik heb thuis een hond zitten die ik moet meenemen.
Ik kan hem niet thuis laten en ook niet naar een pension doen.

Ik heb gekeken om te vliegen en om met de trein te gaan.
Vliegen leek het handigst, maar is dat wel te doen.

Ik heb al gekeken op de site van KLM, maar ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft.
En wat moet je dan eigenlijk allemaal doen?

ik heb gekeken op de site, maar daar staat dat je 48 uur van te voren moet reserveren. Maar moet je dan geen ticket kopen??

Heel erg bedankt voor het lezen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 01:45

Ik denk dat je het beste KLM even kunt bellen, dan kunnen ze je vertellen wat je precies moet doen ;)

chocobroodje

Re: hond meenemen naar Finland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 01:53

Thirty

Re: hond meenemen naar Finland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 02:06

Entingen zeer belangrijk, en vooral Rabies moet je waarschijnlijk laten titeren voor vertrek.
Ga dit dus heel goed na anders mag je hond het land niet in!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 05:47

wat is het voor een hond het gewicht ? dat bepaald namelijk of hij mee in het vliegtuig mag en of hij in het ruim moet onder.
Je kunt zo'n vlucht het beste bij een rreisbureau boeken aangezien je toestemming moet hebben van de piloot of je hond in de cabine mee mag vliegen.
Je krijgt dan ook gelijk een bewijs mee dat je geboekt hebt met hond.
Verder moet je de rabiés enting en een ontworming laten doen bij de dierenarts en de dierenarts een sticker laten plakken van de ontworming in zijn boekje.
Is je hond zwaarder dan moet hij onder in het ruim, maar dit moet je ook boeken dus reisburaeu is gewoon het veiligst om zoiets te boeken.

Ik ben vorig jaar naar Finland gevlogen met mijn hond voor een dekking, gelukkig was deze nog geen 5 klio en mocht ze mee in de cabine. Op het moment heb ik een reu uit Finland hier voor een half jaar die ik terug moet sturen ergens rond september. Deze boek ik ook bij een reisburaeu aangezien hij als Cargo transport gaat ;)

Als je met de trein wit gaan en je moet reizen via zweden moet je een bloedtest laten doen bij je hond, ga je rechtstreeks naar Finland dan hoeft dat niet ;)