Mijn schoonfamilie en eigen familie en vrienden geeft wel eens een feestje en vanaf dat moment is het ook mis gegaan. De oma van mijn vriend past wel eens op en eerst gaf ze mijn hond niets maar al snel had mijn hond haar verraden
Ze eet vrolijk mee met de pot, stukje aardappel en vleesje erbij... Koekje bij de thee ook voor mijn hond natuurlijk, eet ze een mandarijn of ander stuk fruit krijgt mijn hond ook.... De volgende dag is mijn hond ziek, misselijk en zit vaak te persen met poepen. Na een waarschuwing (klinkt heel erg bot maar gewoon gevraagd en verteld waarom ik het niet wil hebben) en nadat ze had gezien hoe ze zit te piepen als ze moet poepen geeft ze haar niets meer en ik neem haar niet meer mee als er verjaardagen worden gevierd. Uiteindelijk kan ik het wel blijven zeggen maar een stukje worst is natuurlijk zomaar gevallen
Dus probleem al opgelost! Maar helaas pindakaas het "gefixeerd zijn op eten" is er natuurlijk nog steeds. Op zo'n irritant debiele manier voor iemand gaan zitten als er iets te eten is, piepen, en als je niet oplet pakt ze het ook nog uit je handen! (niet bij mij en mijn vriend maar bij vreemden weet ze precies wanneer ze iets kan weggappen!)
Dus mijn vraag, hoe leer ik dit weer af? Negeren, afstraffen, hond in bijkeuken wanneer er eten is (is wel best lastig want elk crackertje, worteltje, appel, banaan, peer of iets van eten zit ze al klaar...) Of is ze voor de rest van d'r leven verpest??
Gewoon negeren