Bedelende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Bedelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 19:55

Help... Mijn lieve hond bedelt verschikkelijk... En echt het is geen smoes maar van mij krijgt ze dus niets en ze bedelde ook nooit, ze taalde gewoon niet naar "mensen-eten" ik beleef echt geen lol aan het geven van mensen eten aan mijn hond, ze krijgt gewoon haar eigen voer en botten in haar eigen bak.

Mijn schoonfamilie en eigen familie en vrienden geeft wel eens een feestje en vanaf dat moment is het ook mis gegaan. De oma van mijn vriend past wel eens op en eerst gaf ze mijn hond niets maar al snel had mijn hond haar verraden ;) Ze eet vrolijk mee met de pot, stukje aardappel en vleesje erbij... Koekje bij de thee ook voor mijn hond natuurlijk, eet ze een mandarijn of ander stuk fruit krijgt mijn hond ook.... De volgende dag is mijn hond ziek, misselijk en zit vaak te persen met poepen. Na een waarschuwing (klinkt heel erg bot maar gewoon gevraagd en verteld waarom ik het niet wil hebben) en nadat ze had gezien hoe ze zit te piepen als ze moet poepen geeft ze haar niets meer en ik neem haar niet meer mee als er verjaardagen worden gevierd. Uiteindelijk kan ik het wel blijven zeggen maar een stukje worst is natuurlijk zomaar gevallen :')

Dus probleem al opgelost! Maar helaas pindakaas het "gefixeerd zijn op eten" is er natuurlijk nog steeds. Op zo'n irritant debiele manier voor iemand gaan zitten als er iets te eten is, piepen, en als je niet oplet pakt ze het ook nog uit je handen! (niet bij mij en mijn vriend maar bij vreemden weet ze precies wanneer ze iets kan weggappen!)

Dus mijn vraag, hoe leer ik dit weer af? Negeren, afstraffen, hond in bijkeuken wanneer er eten is (is wel best lastig want elk crackertje, worteltje, appel, banaan, peer of iets van eten zit ze al klaar...) Of is ze voor de rest van d'r leven verpest??

Elma_

Re: Bedelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:57

Consequent op de plaats (in de mand, kussen, wat heeft ze) sturen als jij gaat eten. De aanhouder wint. de eerste keren moet je misschien 80 keer opstaan om haar terug te sturen, maar niet opgeven, want er is niks irritanter dan een schooiende hond aan je voeten. Leer ze dus eerst ''plaats'' af en blijf aan. en ja, elke hond kan dat leren.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:57

Heeft ze geen vaste plek in huis waar je haar naartoe kan sturen als je iets eet?
Zo niet, dan moet je dat creeren.

Edit: haha, zelfde idee als Elma dus ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 20:00

Elma_ schreef:
Consequent op de plaats (in de mand, kussen, wat heeft ze) sturen als jij gaat eten. De aanhouder wint. de eerste keren moet je misschien 80 keer opstaan om haar terug te sturen, maar niet opgeven, want er is niks irritanter dan een schooiende hond aan je voeten. Leer ze dus eerst ''plaats'' af en blijf aan. en ja, elke hond kan dat leren.

Plaats, blijf, wachten, eruit, zit, af, hier en terug kent ze allemaal uit d'r koppie! En ze luistert verder heel erg goed, iedereen zegt altijd dat ze nog nooit zo'n brave terriër hebben gezien die gewoon komt als ik "hier" roep! :D

Is het dan ook erg als ze blijft kijken? Ze kan echt, zonder te knipperen, je blijven aanstaren in de hoop dat er wat valt. Moet ze dan in een andere ruimte zodat ze ons niet ziet?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:02

Dan moet je niet naar haar kijken en haar net zo lang daar laten totdat ze het opgeeft en rustig gaat liggen.
Maar dan mag je haar ook echt niet eerder roepen dan dat ze echt rustig is.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:03

Kijken mag,. zolang ze maar niet aan je voeten zit.. Kijken geeft ze vanzelf wel op hoor, als die van mij eenmaal weet dat ik niet opgeef is het ZUCHT... en dan gaat ze maar lekker liggen :P Gewoon negeren :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:06

Inderdaad, de mand in sturen op het moment dat ze bedelt. Preventief de mand in sturen vind ik wat overdreven.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:08

Ik bedoel ook niet bij elk koekje dat je eet natuurlijk ;) Maar bij de hoofd maaltijden dat ik zelf aan tafel zit gaat ze echt wel dr mand in. Vind echt niks irritanter dan een zeikende hond die om je heen drentelt en het eten uit je hand kijkt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:11

Mijn hond mag blijven waar hij is als hij niet bedeld......komt hij wel opeens bij me zitten of gaat ie me aan zitten kijken (echt bedelen doet hij niet), dan stuur ik hem naar zijn mand.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:12

haha das netjes, mijn hond niet hoor, die springt nog even omhoog om het te grijpen ook :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:16

Haha, maar mijn hond (ook een grote dog) is al bijna 6 jaar ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:17

Die weet het al, zegmaar :P Maar goed TS jou hond kan het ook nog leren, een hond is nooit te oud om te leren, als je maar consequent bent. en belonen natuurlijk, dat geld voor elke leeftijd als je er iets in wil krijgen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 20:42

Elma_ schreef:
Die weet het al, zegmaar :P Maar goed TS jou hond kan het ook nog leren, een hond is nooit te oud om te leren, als je maar consequent bent. en belonen natuurlijk, dat geld voor elke leeftijd als je er iets in wil krijgen.

Gelukkig! Ik was echt bang dat ze nu voor altijd als bedelende hond waarbij het lijkt alsof ze noooooit te eten krijgt door het leven gaat...

Dankjewel voor alle tips! Ik (en hondjelief) gaan ermee aan de slag! :D

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:47

Elma_ schreef:
haha das netjes, mijn hond niet hoor, die springt nog even omhoog om het te grijpen ook :P

Ach, de mijne vraagt nog net niet om een bord bij :o

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:14

die van mij schooit ook ( sinds ze erg ziek geweest ik en ik ervan overtuigd was dat ze niet lang meer zou leven... ) Maar ik heb haar wel geleerd dat als ik zeg: "klaar nu. wegwezen" dat ze dan vertrekt.
( dit heb ik geleerd door dan ook consequent te negeren. "wegwezen" wil zeggen da tje er voor mij niet meer bent. en als ze dan gaat liggen of wegloopt dan krijgt ze na een tijdje wel iets, maar wel als ik haar roep. en daarna kan ze weer gaan. )

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:19

Mijn hond bedelt ook wel door onafgebroken naar je te staren.
Een bedelende kat is trouwens erger.
Mijn kat kan soms ongemerkt achter je stoel komen en slaat dan zo haar poot uit naar het eten. :)
Bedelen is heel moeilijk af te leren, vooral dat staren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:30

Mijn hond heeft ook een vorm van bedelen ontdekt.
Helaas... doordat mijn vriend haar regelmatig iets toestopt.
Ze komt bij je liggen en ligt gewoon met haar hoofd plat op de grond.
Maar ze kijkt wel uit haar ooghoeken wat je aan het doen bent. Ik hoef maar 'Senn' te zeggen of ze draait zich al om of als ik het iets gebiedenderwijs zeg dan staat ze op en loopt ze weg. Als ik al tegen haar zeg dat ze niet bij me mag liggen als ik aan het eten ben dan is er ook geen probleem. Ik bedoel, de kamer is groot genoeg om niet bij de tafel te liggen als ik aan het eten ben. :)