help mijn kat loopt weg!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

140509

help mijn kat loopt weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:08

ik heb een probleem

ik heb een poes die gesteriliseerd is maar ze loopt weg

ze is altijd al buiten geweest iederedag was ze buiten
en kwam gewoon terug
maar vorigeweek was ze 2 dagen niet thuis gekomen en met overal zoeken had ik haar eidelijk terug gevonden
ze kwam eidelijk terug
maar deze week is ze weer weg gelopen ze was 4 dagen weg gelopen iederedag zoeken en zoeken kon ik haar niet vinden
uiteindelijk vond ik haar en kon ik haar naar huis lokken
ze is nu pas 1 dag binnen en ze zit de heledag te mauwen omdat ze naar buiten wil maar ik durf haar niet naar buiten tedoen omdat ik bang ben dat ze weer wegloopt
maar als ik haar binnen laat gaat ze overal plassen omdat ze naar buiten wil ze doet er alles aan om naar buiten te gaan uit het raam springen en dat soort dingen
ik weet niet meer wat ik moet doen
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
want ik weet niet wat ik moet doen

alvast bedankt

gr

ship

Re: help mijn kat loopt weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:19

heb je vaste voertijden? de mijne weet precies dat ie de avond een bakje vlees krijgt en is netjes de avond thuis meestal gaat ie wel weer naar buiten maar komt zo wel dagelijks thuis even kijken.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 23:01

ship schreef:
heb je vaste voertijden? de mijne weet precies dat ie de avond een bakje vlees krijgt en is netjes de avond thuis meestal gaat ie wel weer naar buiten maar komt zo wel dagelijks thuis even kijken.

ja dat deed ze ook maar nu loopt ze gewoon weg

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:18

hum oke jah lastig miss toch laten gaan tis nu mooi weer he de mijne is ook altijd buiten maar komt zeker altijd terug je hebt katten idd die met dit weer langer wegblijven ander weet ik ook geen oplossing maar zo te lezen is het ook geen optie om hem binnen te houden

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:20

Misschien dat je poes ergens anders wordt gevoerd. Heb het zelf meerdere keren meegemaakt dat onze katten door iemand anders gevoerd en verzorgd werden en soms zelfs naar binnen werden gehaald.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:07

maar mijn kat komt niet naar andere mensen alleen bij mij
maar ik vind het ook niet erg als ze buiten is
maar dan is ze bijv 4 dagen weg maar dan laat ze in die 4 dagen niks van haar horen ze komt niet even naar huis om te eten
ze komt helemaal niet en al me katten lopen buiten en dat zijn ze gewend en 'savonds moeten ze naar binnen
en die andere katten van mij doen het wel en die lopen ook mee met de hond uitlaten en ze komen een keer thuis om te eten dus die zie ik iederedag
maar zij komt helemaal niet thuis
ik heb zelfs de dierenambulace gebeld omdat je bang bent dat er iets gebeurd is met je kat want dit heeft ze nog nooit gedaan
en ik ben gewoon bang dat ze weer weg gaat lopen en dat er iets gebeurd met haar ;(

ik weet het echt niet meer wat ik moet doen ;(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:10

Dat ze nu lang wegblijven is niet zo gek... het is 's nachts niet koud meer en dus slapen ze liever buiten.

Onze kat van 16 blijft ook vaak een paar dagen weg... dan ligt ze onder een auto te slapen, liever dat dan binnenhouden!

TanteSabien

Dan moet je je kat binnenhouden als je er zo bang voor bent dat ze niet meer terugkomt of overreden word.

Maak je niet zo druk. Katten blijven wel vaker een paar dagen van huis.

LadyMadonna

Tja, ergens het risico van je kat buiten laten. Is heel erg vervelend, ik heb er ook zo 1.
Naar mijn idee kan je maar 2 dingen doen, accepteren dat ze af en toe een paar dagen de hort op is, of kat binnen opsluiten... Ik heb voor het eerste gekozen, en tja, dan zit ik weer een paar dagen in de rats, en dan komt ie weer vrolijk aanlopen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:12

Als niks anders lijkt te werken (wij waren hiertoe gedwongen omdat onze achterbuurman dreigde onze kat te vermoorden) Bij ons werkt een onzichtbare omheining goed. Hij is niet zozeer onzichtbaar, want je krijgt er vlaggetjes bij geleverd om duidelijk te maken waar de grenzen lopen. Het halsbandje piept eerst om de kat aan te waarschuwen dat hij daar niet heen mag. Als hij toch verder die kant op loopt krijgt hij een mini stootje. Onze poes heeft dat maar 1x gehad, de volgende keer wist hij al meteen als het piepte, dat hij de andere kant op moest lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:13

Dat is nou eenmaal het risico van naar buiten laten..
Je kunt haar ook buiten aan een lijntje leggen. Dan is ze toch buiten maar kan ze de tuin niet uit.
Of je tuin goed omheinen dat ze er los ook niet uit kan.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:14

maar ik vind het ook niet erg dat ze buiten is
maar ze komt zelfs niet thuis om te eten dus als ze 4 dagen weg is komt ze ook niet thuis om te eten en dit is de eerste keer dat ze dit doet ook al was het zomers en warm ze kwam wel thuis om te eten
maar nu niet

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:19

Dat ze niet komt eten maakt toch niet uit? Muizen zat. Als ze honger krijgt komt ze echt wel terug.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:20

maar als ik haar niet gevonden had was ze nog langer weg geweest

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:24

Waar maak je zo druk om zeg?
Een kat is nou eenmaal graag de hort op. Laat haar lekker.
Als ze echt honger krijgt komt ze wel terug hoor.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:25

Ik denk idd dat je een tikkeltje overbezorgt bent ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:27

Hey TS maak je niet druk, ik heb hier een geholpen poes en kater en beide zijn zodra het voorjaar aanbreekt amper thuis.

Ik ging eerst ook altijd zoeken maar vinden doe je ze toch amper, ik heb ze maar laten chippen voor als er iets gebeurd maar verder maak ik me er niet meer druk om hoor, een buitenkat binnen houden word een ramp.....ik spreek uit ervaring.

Soms zie ik ze door de weilanden struinen maar thuiskomen ho maar.
Mijn poes is ook meestal 3 a 4 dagen weg en komt dan weer eens aangewandeld voor een bakkie voer en is daarna direct weer weg.
Mijn kater komt soms een week niet thuis,als ie thuis komt loopt ie alles af te struinen voor voer,vreet als een gek en veel,slaapt een paar dagen achter elkaar door en gaat weer op pad.

Ik ben in het begin ook naar de DA gegaan omdat ze in dit seizoen zo mager werden, ik dacht echt gebrek aan voedsel maar dat blijkt dus te komen omdat ze kikkers vreten :?
Lekker laten gaan, als je ze binnen gaat houden word jij op den duur ook gestoord, houd er maar rekening mee dat je je kat zo rond de herfst weer wat meer zult zien.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:42

140509 schreef:
maar mijn kat komt niet naar andere mensen alleen bij mij
maar ik vind het ook niet erg als ze buiten is
maar dan is ze bijv 4 dagen weg maar dan laat ze in die 4 dagen niks van haar horen ze komt niet even naar huis om te eten
ze komt helemaal niet en al me katten lopen buiten en dat zijn ze gewend en 'savonds moeten ze naar binnen
en die andere katten van mij doen het wel en die lopen ook mee met de hond uitlaten en ze komen een keer thuis om te eten dus die zie ik iederedag
maar zij komt helemaal niet thuis
ik heb zelfs de dierenambulace gebeld omdat je bang bent dat er iets gebeurd is met je kat want dit heeft ze nog nooit gedaan
en ik ben gewoon bang dat ze weer weg gaat lopen en dat er iets gebeurd met haar ;(

ik weet het echt niet meer wat ik moet doen ;(

Hoe weet je dat zeker dat ze niet bij andere mensen komt? Een kat gaat vanzelf zijn neus achterna. Dus als iemand hem extra voert en ook nog eens de nodige aandacht erbij geeft, blijft je kat daar schooieren.
Ik zeg verder niet dat het zo hoeft te zijn hoor :) , maar het is wel een optie.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:54

Tja, binnenhouden ;).

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:00

lekker binnen houden.
ik snap toch al niet dat katten bijna altijd buiten lopen.
ik heb zelf ook een kat maar die blijft binnen.
enn dat heeft veel voordelen.
*je bent ze nooit kwijt
*je ziet meteen waneer ze ziek zijn
*anderen hebben geen last van jou kat (want hoe je het ook went of keert elke kat schijt in de tuinen van andere mensen)

en daar bij een hond moet vast blijven en daar betaal je honden belasting voor en een kat mag doen wat hij wil en je hoeft nog geen belasting te betalen ook niet.
jij koos voor een kat zorg er dan ook voor en hou hem binnen

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:02

Je zegt dat je haar gevonden hebt, was ze ver weg?
Ik kan me goed voorstellen hoor dat je je zorgen maakt, vooral omdat ze dit eerst niet deed.
Maar zoals je hier ook kunt lezen zijn er meer katten die het doen.
Het enige dat ik er nog bij kan bedenken is een halsbandje met naamkokertje en chippen.
En als je haar niet binnen kunt houden of zo'n stroomdraadje aan wilt leggen dan zou ik haar laten lopen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:02

hanny_jelke schreef:
*anderen hebben geen last van jou kat (want hoe je het ook went of keert elke kat schijt in de tuinen van andere mensen)

Amen. :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:03

onze katten lopen buiten aan een lijntje die kunnen niet bij de buren komen.
snap niet dat mensen hun kat gewoon los buiten laten lopen
moet er niet aan denken dat ik me kant een keer langs de weg tegen kom

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:05

_helga_ schreef:
onze katten lopen buiten aan een lijntje die kunnen niet bij de buren komen.
snap niet dat mensen hun kat gewoon los buiten laten lopen
moet er niet aan denken dat ik me kant een keer langs de weg tegen kom

ja die van mij loopt in de zomer inderedaad ook aan een lijntje kan hij lekker genieten van het weer
en niemand heeft last van hem :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:06

klopt. hier zijn ze er aan gewend. en als ze een keer uit het tuigje schieten omdat ze vast zaten ofzo dan komen ze meteen bij de deur mauwen :P