konijnen gekoppeld, mislukt ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AppelQueen

konijnen gekoppeld, mislukt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:24

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar wat ervaring met konijnen koppelen. Ik heb uit het asiel een vriendinnetje gehaald (zwaantje) voor mijn mannetje (kweetniet). IN het asiel was zwaantje helemaal de baas, thuis ook nog. De volgende dag ging kweetniet opeens op haar rijden :S
Nu gaat het wel redelijk, en rijd zij weer op hem (vooral aan zijn vacht te zien) Maar ze is nog erg "kattig" hij mag niet in het hok bijvoorbeeld, dan hapt ze naar hem. Er vallen geen gewonden hoor :) Hoort dit er even bij ? (sinds zaterdag) en moet ik het even aankijken? of passen ze gewoon niet bij elkaar ?
Hoelang duurde dit bij jullie ?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:54

Voedsters kunnen nogal eens schijnzwanger worden na een koppeling, daar kunnen ze chagrijnig van worden.
Hoe gaat het verder, ontlopen ze elkaar of zitten ze juist meer bij elkaar in de buurt, eten ze al samen?

Chichiba

Re: konijnen gekoppeld, mislukt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:23

Hier hetzelfde...De eerste paar dagen mocht mijn kereltje het hok niet in en
mocht hij niet meteen eten ed. Dit is na een week helemaal goed gekomen.
Ze zijn nu beste vriendjes.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:29

Ja hoor, hoort er gewoon bij. Zolang ze niet echt vechten gaat het goed, een keer een hap of boos doen is helemaal niet erg. Het 'rijden' is ook dominantiebepaling mannetje rijdt op vrouwtje en andersom. Meestal duurt het een tijdje voordat ze vrienden zijn. Wat ook helpt is ze veel aan elkaar laten wennen op voor beide vreemd terrein, daar vertonen ze namelijk geen territoriaal gedrag en maakt het een stuk makkelijker als je ze dan samen in het hok zet. Geduld en het zal vast goedkomen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:54

hier laat ik ze het gewoon zelf uit zoeken. Ik koppel ze op vreemd terrein met veel afleiding. Gaat het daar uren goed dan zet ik ze thuis in de normale ren met veel hokjes en dingetjes ter afleiding en dat laat ik gerust een week of langer staan. Als ik zie dat er teveel gerommel en gebijt is dan haal ik ze uit elkaar. Is er heel veel rust dan gaan er wat hokjes langzamerhand weg.
Succes verder met koppelen ik hoop over 4 maanden ongeveer weer te moeten koppelen (2 vlamen bij mijn vlaam en 3 dwergen)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:26

Wat je ook kunt proberen is een hele dag het hok dicht laten. Je hebt namelijk konijnen erbij die bij wijze van spreken aan het hok vastgeplakt zitten en er niet meer uit komen. Dan kunnen ze enorm fel worden op het hok. Wat wij met het koppelen dan altijd doen is het hok dichtlaten. 's avonds kun je het hok weer openzetten zodat ze daar kunnen schuilen voor regen enz.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:58

Zolang er geen bloed vloeit je nog geen zorgen maken. Komt vast goed.. ;)

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 23:24

Het is voor beiden vreemd terrein en een nieuw hok.
Hok dichtlaten zal ik morgen eens doen, er is hier goed weer voorspeld. Ze ie niet aan het nestelen verder.
dank voor de tips, ik kijk het nog even aan

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 08:13

mmm hok dichtdoen werkte gister heel goed. Aan de ene kant doet ze nog "kattig" maar ze gaat wel vlak naast hem liggen, en likt hem :)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:43

weet je wat wij doen?
je moet het hok schoonmaken, inspuiten met ph-neutrale stinkende deo, en een beetje laten luchten dan de konijnen in spuiten met deo want dan hebben ze dezelfde geur! werkt heel goed! en het lijkt niet fijn maar het werkt goed en de konijnen hebben er niks van gekregen!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:30

allebei de konijnen op neutraal gebied zetten en dan bij elkaar zetten.