Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En wat denk je van mensen die de pup kopen, pup wordt groot, de lol gaat ervanaf, hond naar het asiel, nieuwe pup wordt gehaald
Gebeurt ook met regelmaat..Esther schreef:Als ik zie wat voor honden er in het asiel zitten dan heeft het ook met fokken te maken.
Veel honden in het asiel zijn kruisingen waar niet goed over nagedacht is, over wat voor honden dat gaan worden. Bijvoorbeeld het kruisen van staffords met rottweilers of herders.
Mensen nemen zo'n kruising en denken er een leuke huishond aan te hebben, dan blijkt zo'n hond toch heftiger en moeilijker dan gedacht en moeten ze weer weg.
Ik denk altijd aan al die dieren die op een nieuwe baas zitten te wachten zowel in de asielen als op bijv MP. En dan nog meer honden fokken, alsof er al niet genoeg zijn..... Zelfde verhaal met katten... Breekt mn hart als dierenliefhebber. Citaat:Zelf ben ik me aan het orienteren op een nieuwe hond, ben meestal snel weg van de site van het asiel, daar zit niet het type hond wat ik zoek..
Citaat:Citaat:Zelf ben ik me aan het orienteren op een nieuwe hond, ben meestal snel weg van de site van het asiel, daar zit niet het type hond wat ik zoek..
Hier ben ik het dan niet mee eens. Van een foto af van internet kan je niet zien of de hond bij je past ja of nee. Beste is gewoon om erheen te gaan en al die dieren in het echt eens te bekijken, en desnoods een stuk te gaan wandelen (wat ze al vaak aanraden). Meestal past de hond bij je waarvan je het helemaal niet verwacht. Een paard koop je bijv toch ook niet alleen vanaf een foto![]()
Ikzelf heb een kruizing Benner Senner x Duitse Staande in huis gehaald aangezien ze afgemaakt zou worden. Superhond! Lief tegen alles en iedereen, en heeft een super karakter! Als ze er ooit niet meer zal zijn ga ik zeker een hond die geen baas meer heeft opvangen.

Het is natuurlijk fijn als er een aktie wordt gehouden voor een goedkope operatie maar het zou niet nodig moeten zijn....Chubby schreef:Elke hondenkoper die een pup aanschaft van een pretnestje, is een koper minder voor een asieldier. Het feit dat er maar relatief weinig rashonden in het asiel zitten, maar je daar meestal de 'marktplaatskruisingen' treft, zegt toch eigenlijk al wel genoeg?!
Intriest dat mensen hun huisdier zo aan de kant kunnen schuiven. Ik kan het me zó niet voorstellen
Ragebol1977 schreef:Als er gestopt wordt met lukraak fokken wordt het aanbod kleiner dus het overschot indien passend bij de vraag uit het asiel gehaald.
de mensen die goed geld neertellen voor een goedgefokte pup/kitten denken wel na voordat ze eraan beginnen.