2 jaar terug reed ik zelf een muisje dood onderweg naar mn werk. Ben gestopt en heb het diertje in het bos gelegd. (om vervolgens huilend mn moeder op te bellen dat ik een dier had doodgereden
) Afgelopen najaar zijn er 2 zwijntjes doodgereden vlak voor mijn ogen, eentje leefde nog. Ik was de enige in de buurt om 23.00 uur 's avonds en ik had de politie gebeld omdat ze ook in het midden van de weg lagen. Gelukkig stierf het zwijntje vrij snel. Ik ben blijven wachten op de boswachter die ze uiteindelijk meegenomen heeft. Had ze inmiddels wel aan de kant gekregen 
Laatst rijd ik mn route 's avonds en ik zie dat er een egel ligt. Ik dacht nog ik haal hem zo weg, eerst mn client doen. Ik kom terug beestje was helaas helemaal plat gereden (lag in het midden van de 2 baansweg, op de sergeantstrepen, denk dat iemand het expres gedaan heeft.
En nu net een jong konijntje

Ik reed ook weer mn route en dacht dat een auto, paar auto's voor mij, iets verloor, totdat ik dichterbij kwam en zag dat het een konijntje was en nog leefde. Kon gelukkig mn auto op de busbaan zetten en heb hem opgepakt. Ik stond echt even te twijfelen wat ik moest doen, erover heen rijden vind ik smerig en het idee alleen al creeps me out. Op Bokt gelezen: stoeptegel, tja nergens te zien natuurlijk. Werd op dat moment ook nog gebeld door een collega dus ik het diertje even in de berm gelegd. Gelukkig was hij vrij snel dood, heb hem na het telefoongesprek onder een boom in het struikgewas gelegd.
In het verleden heb ik ook al een een dood vleermuisje van een trappenhuis afgehaald en neergelegd in de bosjes

En een muisje op mn andere werk gevangen en helaas buiten moeten zetten, deze uitzondering was levend. Was zo' n lief beestje
Maar ik dwaal af.Ik kan dus echt niet een dier zo laten liggen. Kijk als het een drukke weg is snap ik dat je je prioriteiten moet verleggen. De zwijntjes bijvoorbeeld lagen levensgevaarlijk op een 80 km weg en 1 ervan lag precies in het midden van de rijrichting, ik moest er ook omheen zwenken, de egel lag aardig aan de kant en het konijntje lag in het midden van een 2 baansweg, beide binnen de bebouwde kom.
Zijn er meer mensen die stoppen en de beestjes wegleggen of rijden jullie gewoon door? (verkeersomstandigheden buiten gelaten)

. maar een haas wel.

).