Tweedehands aquarium kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tweedehands aquarium kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:43

ik ben van plan om weer te beginnen met vissen, gewoon een paar guppies en dwerg algeneters. eerst hadden we een vissenkom en nu begrijp ik pas waarom het altijd eindigde op zieke en dode visjes. want we hadden een koude vissenkom en verschoonde die elke week, (wat dus niet goed is voor de water waardes, kom ik nu achter :') )
en nu heb ik dit aquarium op het oog:
http://dieren.marktplaats.nl/vissen-aqu ... 4VB4M&df=1

ik mag hem woensdag komen bekijken en heb al gevraagd of ik hem ook gevult mag zien. (lekkage enz.) en dan wil ik ook gelijk de filter en pomp testen. kan iemand uitleggen hoe je kan checken of de filter en pomp goed werken? heb daar geen ervaring mee.

en weet iemand verder waar ik nog op moet letten behalve dat er geen belletjes tussen de kitranden moeten zitten enz. want ik wil geen kat in de zak kopen.
ik heb me er al aardig in verdiept maar wil toch nog iets meer duidelijkheid.

alvast bedankt!,

Groetjes, Frederieke

_Tara_

Re: Tweedehands aquarium kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:27

Dat je daar zo mee bezig bent. Ik ging een aquarium altijd gewoon ophalen zonder eerst alles te testen :P Een pomp heb je niet nodig, die blaast alleen luchtbelletjes en dat wil je niet hebben, dan gaan je planten achteruit in hun groei.
Een filter werkt als er water uit 't uitstroompijpje komt.
Zit er wel een thermostaat bij? Dat is toch wel nodig voor guppies en dwerg algeneters (Otocinclus hoop ik?).
Verder tja opletten of de verlichting 't doet, dat is ook wel handig :P

Je weet ook dat je een aquarium 3 weken in moet laten draaien enz? Het klinkt alsof je je er nu wel goed in hebt verdiept enzo, maar je weet 't nooit natuurlijk :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:34

Lijkt me voor de hand liggend wat er moet gebeuren als het werkt :+

BTW; ik heb hier een volledige set staan; juwel rekord 70, incl filter, thermostaat, dubbele verlichting(zeer goede kwaliteit), inrichting (div. planten, stenen, hout, vis) onderkast met ingebouwde stekkerdoos en héél veel toebehoren (testsetjes, extra inrichting, schoonmaak enz enz).
Als je serieus bezig wilt is dit een super set om te beginnen, helemaal compleet.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:34

Met de techniek kun je langs een aquariumspeciaalzaak, wordt dan helemaal nagekeken en evt gerepareerd. Kleine lekkages zie je pas na een paar dagen of weken. Met een tweedehands aquarium weet je het dus nooit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:36

Meganyr schreef:
Met de techniek kun je langs een aquariumspeciaalzaak, wordt dan helemaal nagekeken en evt gerepareerd. Kleine lekkages zie je pas na een paar dagen of weken. Met een tweedehands aquarium weet je het dus nooit.

Nah dat lijkt mij persoonlijk echt te veel van het goede. Met de techniek langs een speciaalzaak.
Als er echt een klein lek in zit, zie je dat inderdaad pas na een tijdje. Ik heb zelf echter al een stuk of 5 aquaria van marktplaats gekocht (en ook weer verkocht hoor, heb er nog 1 over :P ) en nog nooit een lek gehad of dat er een filter/thermostaat stuk was ofzo.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:37

Als je de boel laat controleren bij een aquariumzaak kun je net zo goed nieuw kopen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:55

Nou wat toevallig dat ik dit topic zie zeg!
Ik ben ook begonnen aan een aquarium, heb toevallig gister 1 tweedehands gekocht in Harderwijk.
Ik heb opgehaald, mensen blij dat ze er van af waren.
Achter in de koffer bak gedaan en naar huis gereden. Kom ik thuis, is ie met de zijkant tegen een uitsteeksel in me kofferbak gekomen. Een van de zijkanten is dus helemaal in scherven. Zo stom! Met me vader nog gekeken of we een plastic plaatje er tegen aan kunnen doen maar dat wordt nooit meer waterdicht. Gelukkig kostte ie maar 15 euro maar t is erg zonde. Als je hem gaat vervoeren moet je hem dus goed inpakken of iemand laten vast houden!!

Nou ik gister chagerijnig en kon niet echt wat vinden op marktplaats, dus ik heb maar een nieuwe gekocht via internet. Alleen dit is een aquarium zonder bovenkap, dus dat is wel jammer. Hopelijk kan ik die nog apart vinden of een ander systeem voor licht bedenken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:57

Die lichtkappen kun je ook los kopen via internet. Zou je even moeten googlen. Al is dat wel bijna net zo duur als een nieuw compleet aquarium dus wat dat betreft had je beter gewoon in 1 keer een compleet aquarium kunnen kopen :P

Wel zwaar balen dat die ene stuk is gegaan in de auto. Maar zat daar geen kap bij dan?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:59

Ja daar zat wel een kap bij. En toen dacht ik dan koop ik een aquarium met dezelfde maten zodat die bovenkap er op kan. Maar dit nieuwe aquarium is 2 cm breeder..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:00

Maar waarom heb je dan niet een aquarium met dezelfde maten gekocht? Of stond er op internet andere maten dan 'ie in werkelijkheid is?

Edit: Is het anders geen optie om dit aquarium weer terug te brengen? Moet kunnen toch, dat je je geld terug krijgt.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 24-05-11 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:03

EvitaHitalia schreef:
Met me vader nog gekeken of we een plastic plaatje er tegen aan kunnen doen maar dat wordt nooit meer waterdicht.

Tuurlijk wel, met siliconenkit kan dat prima hoor, is te krijgen bij de bouwmarkt of aquaspeciaalzaak.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:10

[LZP] -> [BB]

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:00

Nee er was geen aquarium met dezelfde maat.. Ik kijk wel hoe ik het doe!
En nee denk niet dat ik hem nog terug kan brengen. Was tweedehands en t is uiteindelijk mijn eigen schuld. Die mensen waren net zo blij dat ie ein-de-lijk weg was haha.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:01

Nee ik bedoel of je dat nieuw gekochte aquarium nog terug kan brengen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:03

dankjewel allemaal, ik heb inmiddels een mailtje gehad dat ze garandeert dat het aquarium waterdicht is dus dat zullen we wel zien dan ;) en filter wil ze testen in een emmer. dus dat is mooi! ik laat woensdag wel weten of het gelukt is. :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:34

Ja ik heb ondertussen inderdaad het nieuw gekochte aquarium geannulleerd en heb vanmiddag een ander aquarium gekocht. Deze was natuurlijk wel met lichtbak en er zat een filter bij. Net nog een verwarmer gekocht en plantjes erbij en nu maar wachten..

@Fieke: Ben benieuwd of het wat is en of je hem koopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:26

Nou de koop is doorgegaan *\o/*
het is een mooi aquaruimpje. en ik ga van de zomer samen met mijn vader een achterwand zelf maken voor mijn bak, dus het gaat nog wel even duren voor deze bak kan gaan draaien, ik wil graag ook wat javamos op de aachterwand laten groeien en mooie grote stukken kienhout en veel plantjes op de bodem, ik zie het al helemaal voor me :P hahah

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:11

Leuk!
Hoe groot is t aquarium? :D