Welke hond voor mijn teef?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Welke hond voor mijn teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:23

Hoi allemaal!
Een tijd geleden heb ik hier al eens eerder gepost dat wij graag van onze
75% labrador en 25% poedel graag een nestje wouden.

Ze is een mooie zwarte teef van 2 jaar en gezond verklaard
ook is zij pas getest op HD PL en PRA Cataract en hier kwam ook een goede
uitslag uit.

Ook wil ik vast melden dat wij al voor zowieso 5 pups een huisje hebben deze mensen
zijn zeer geintresseerd en ook willen we zelf een pup houden.

Nu nog de keuze uit welke hond we zouden kiezen we willen graag een mooie sportieve hond
fokken die kindvriendelijk is trouw en speels.

De honden die wij momenteel op het oog hebben (met stamboom en getest!)
Flatcoated retriever
Golden Retriever
Weimaraner
Labradoodle

Deze honden spreken ons allemaal heel erg aan maar we weten niet wat een mooie combi zou zijn of wat leuk
is iemand ervaring of tips?

Verder hoef ik geen onnodige reacties over kruisingen op de wereld zetten etc. :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:29

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand zijn dekreu met papieren geeft voor een kruizing. Hij kan dan uit de club gezet worden.
Hou er rekening mee dat veel mensen die nu zeggen dat ze een pup willen alsnog afhaken.
Vind het netjes dat je hd foto's hebt laten maken.

Vjestagirl

Re: Welke hond voor mijn teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:31

Ik zou gaan voor de Labradoodle.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:33

Labrodoodles hebben geen stamboom en vind je amper intact, laat staan dat ze dekken op jouw kruising...

Is je hond niet getest op ED ook?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:34

Fijn dat je zoveel testen heb laten doen, toont wel kennis.
Al ben ik t niet eens met het fokken van kruisingen, dan zou ik alsnog voor de Labradoodle gaan,
dan heb je nog enigzinds een 'zuiver' fokproduct, aangezien mams in feite ook een Labradoodle is.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:43

De labradoodle waarmee we in contact zijn had inderdaad geen stamboom foutje maar is wel getest. Onze hond is ook getest op haar ogen inderdaad!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:45

ed is geen ogen volgens mij.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:47

ED is ellebogen ze is inderdaad getest op kniën en ellebogen PL

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:51

Even of topic, gaan ze daar tegenwoordig voor onder narcose? Dat is eigenlijk wat mij tegen houd om mijn hond op hd te laten testen.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:54

Nee, dat zijn toch gewoon rontgen foto's die gemaakt worden? (moeten ze wel stil kunnen liggen natuurlijk...)

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:54

Off topic. HD onderzoek gaat idd onder narcose. Hd kan nog wel eens zonder maar ED neemt behoorlijk wat tijd in beslag en moet vanuit verschillende posities gedaan worden.

On topic: zou voor de Labradoodle gaan als je dat voor elkaar krijgt.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:59

In je vorige topic had ik je ook al het advies gegeven om het bij de 'eigen rasgroep' te houden en dat vind ik nog steeds. Ga er geen staande hond (weimeraner) doorheen kruisen, maar hou het bij een labrador, poedel of labradoodle.

Complimenten dat je de hond hebt laten testen.

@kohtje de hond wordt voor hd niet onder narcose gebracht, voor ed krijgen ze wel een aardige roes.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:10

Vjestagirl schreef:
Ik zou gaan voor de Labradoodle.

:j wij hebben er ook een en hij heeft zo'n ontzettend lief karakter en boven dat zijn ze gewoon érg gaaf :j

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 13:11

Hd was niet onder narcose ED werd ze heel slaperig gemaakt..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:15

Uit je lijstje vind ik de weimaraner niet geschikt. Die past het minste op je teefje en zijn ook niet altijd het gemakkelijkste (ivm met jachtgedrag).

En hou je rekening dat een Flatcoated algemeen kwa ras helaas behoorlijk wat ziektes onder de leden heeft (bv kanker)?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:17

elke kruising geeft waarsdchijnlijk een totaal ander uiterlijk of karakter. En mij lijkt dat je 5 pups die al zeker te weten weg gaan ook 5 eigenaars krijgen die weten welk type hond ze willen? Of maakt hun dat totaal niet uit? een x met een flatcoated of een x met een weimaraner of x met poedel lijkt me nogal verschillen qua uiterlijk, vacht, jachtgedrag, felheid, enz.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:25

Geen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:27

Sancha ik heb op je getemd heb duidelijk aangegeven dat ik zulke reacties niet hoef!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:38

NienkeNiels schreef:
Sancha ik heb op je getemd heb duidelijk aangegeven dat ik zulke reacties niet hoef!

Dan moet je niets op een forum posten :') :+ Je kan niet altijd de reacties verwachten/eisen die jij leuk vind.

Weer een kruising nest heeft niets te te voegen aan het al veel te grote hondenbestand.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:46

Even offtopic; mijn hond is ook getest op HD en ED en kreeg gewoon één roes voor alle foto's.
HD kan ook zonder roes, volgens sommigen is dat beter omdat de hond dan door een hogere spierspanning de heup beter geplaatst heeft. Kennis had haar hond eerst laten testen met roes en kreeg toen een D, daarna zonder roes en toen een C. Gelukkig heeft ze besloten alsnog niet te fokken met deze hond.

Fijn dat je allerlei onderzoeken hebt gedaan. Als je besluit om er echt mee door te gaan, dan zou ik kiezen voor de labradoodle. Maar wel eentje met perfecte gezondheidsuitslagen. En laat in je contract opnemen dat de kopers, als ze ooit besluiten dat ze de hond niet meer willen, jou eerst hierover moeten benaderen, zodat de hondjes niet in een asiel of op marktplaats terecht komen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:46

Voor mij voegt het wel iets toe :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:48

Frensie schreef:
Even offtopic; mijn hond is ook getest op HD en ED en kreeg gewoon één roes voor alle foto's.
HD kan ook zonder roes, volgens sommigen is dat beter omdat de hond dan door een hogere spierspanning de heup beter geplaatst heeft. Kennis had haar hond eerst laten testen met roes en kreeg toen een D, daarna zonder roes en toen een C. Gelukkig heeft ze besloten alsnog niet te fokken met deze hond.

Fijn dat je allerlei onderzoeken hebt gedaan. Als je besluit om er echt mee door te gaan, dan zou ik kiezen voor de labradoodle. Maar wel eentje met perfecte gezondheidsuitslagen. En laat in je contract opnemen dat de kopers, als ze ooit besluiten dat ze de hond niet meer willen, jou eerst hierover moeten benaderen, zodat de hondjes niet in een asiel of op marktplaats terecht komen.

Dat doen we sws! Heb nu contact met iemand die allemaal geteste labradoodle reuen heeft met goede resultaten. We stellen zeker contract op dat als de honden ooit weg zouden moeten ivm onstandigheden dat ze dan weer bij ons komen en wij weer een geschikt huisje voor ze vinden.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 01:47

Denk dat al de hondjes die je hebt opgeschreven wel geschikt zijn alhoewel ik niet zou gaan voor een Weimaraner.
Fijn dat je de honden allemaal goed hebt laten testen, zou persoonlijk voor de Labradoodle gaan denk ik.
Vind zelf overigens een raszuivere hond minder toevoegen aan het hondenbestand dan een kruising maar dat daar gelaten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:02

Frensie schreef:

Dat contrakt heeft dus geen zin. Werd gisteren gebeld dat iemand een hond die bij mij 3 jaar geleden is gefokt over heeft genomen.
Kijk als die oude eigenaar niet beld weet ik niet dat die hond weg moet. Gelukkig heeft hij het nu goed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:09

kohtje schreef:
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand zijn dekreu met papieren geeft voor een kruizing. Hij kan dan uit de club gezet worden.

Ik denk dat jij daar nog versteld van staat. Heel veel reuen met stamboom mogen van hun eigenaar alles dekken, als je maar betaalt.

Sancha schreef:
Weer een kruising nest heeft niets te te voegen aan het al veel te grote hondenbestand.

Als het hondenbstand al veel te groot is, moet iedereen maar eens een poosje stoppen met fokken, vind je niet? Of wordt het toch al te grote hondenbestand niet nog groter met alleen maar stamboomhonden?