Onverwachtse gezinsuitbreiding!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Onverwachtse gezinsuitbreiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 12:57

Tja, de titel is heel vrolijk maar eigenlijk is dit het natuurlijk niet.

Gisteravond, we hadden heerlijk gebarbequed bij mijn moeder en gingen rond half 10 weer richting huis. Nog niet eens halverwege, langs een zeer drukke 80 weg zie ik ineens wat zwarts langs de weg, kijk nog eens goed en zeg tegen mijn vriend Stoppen! Nu! Kittens!
Dus we zijn gestopt en bij nadere inspectie :+ bleek het te gaan om 3 zwarte kittens (1 met wat witte haartjes) van een week of 5/6 oud die dus angstig tegen elkaar aan gekropen langs die 80 weg zaten.
Nog 2 auto's zijn ook gestopt en na een half uur politie/buurtbewoners te pakken proberen te krijgen heb ik de beslissing genomen om ze mee naar huis te nemen en ze in ieder geval een week te houden in afwachting van eventuele eigenaren. (wat ik trouwens absoluut niet verwacht, heb daar een half uur gestaan, nergens een moederkat te bekennen en het is sowieso in the middle of nowhere, de kittens zijn wel mensen gewend.) Ik heb dierenambulance en amivedi op de hoogte gesteld en zal morgen de DA en dierenasiel in die buurt ook contacteren, hier waren overigens nog geen meldingen van vermiste kittens binnengekomen.

Ik heb ze nu in een aparte kamer in huis. voor zover ik heb kunnen zien gaat het om 2 katertjes en 1 poesje. 2 zijn vrij rustig, 1 is niet zo op mijn aanwezigheid gesteld :D maar dat komt vast goed. Als ze inderdaad zoals ik vermoed gedumpt zijn, zijn ze natuurlijk gister hun moeder verloren, met mij mee, in een vreemd huis.. niet niks voor die jonge beestjes.
Ik heb ze van gourmet van die kattenmouse gegeven (tja, heb niet altijd kittenbrokjes op voorraad) en op een schaaltje gedaan en dat was vanmorgen leeg, ook in de kattenbak vond ik wat ontlasting en achter 1 van de stoelen in de kamer helaas ook :+ maar goed want kan je verwachten van zulke jonge katten.

om jullie even een idee te geven:
Afbeelding
Afbeelding
het katje op de eerste foto is dezelfde als op de tweede foto de rechter. de derde heeft bij het foto''s maken zn snoetje niet laten zien, die vindt mij maar vervelend gezelschap :Y)

P.S. zoals jullie misschien opgevallen is heb ik de plek waar ik ze gevonden heb niet genoemd... dit is om ervoor te zorgen dat niet iedereen die een kitten/kittens wil hebben zich als rechtmatige eigenaar komt opstellen. Mocht er iemand zijn die deze kittens herkent en daarbij de eigenaar die ze echt mist mag die zich bij me melden.

Joanne1987

Re: Onverwachtse gezinsuitbreiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:59

jeetje... respect dat ze zo snel gehandeld hebt met meenemen toen je niets wijzer werd!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:09

achgossie arme hummels, lijkt erop dat ze gedumpt zijn en rechtmatige eigenaars gaan zich niet melden ben ik bang... Super dat je ze opgevangen hebt! Het zal vast niet lang hebben geduurd of ze waren plat.

Even ontwormen en ontvlooien en over paar weekjes enten en dan op zoek naar goede nieuwe butlers? Zijn vast wel bokkers die zich er over willen ontfermen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:11

Fijn dat je ze in ieder geval tijdelijk onderdak geeft! :j
Veel succes met de katjes, ik blijf even volgen hoe het afloopt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:12

Agossie,wat zonde van die prachtige beestjes..
Super dat je ze opvangt! :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:34

Ach arme kleintjes! Wat fijn dat je ze hebt opgevangen!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 13:48

ik ga sowieso van de week even met ze langs de dierenarts maar heb nog geen vlo kunnen ontdekken.

het is de bedoeling dat 1 van de kittens naar een vrouw gaat die gisteravond ook gestopt is, maar zij heeft een jong kindje dus ik ga eerst de karaktertjes even goed bekijken. waarschijnlijk blijft er hier ook 1 en dan is er nog 1 over maar daar ga ik dan een heel goed en betrouwbaar baasje voor zoeken :j

en @cissy.. ik ben bang dat ik het met jou eens moet zijn.. al hoop ik dat iemand per ongeluk een deur of iets dergelijks heeft open laten staan maar dan blijft het vreemd dat in dat half uur er geen moederpoes te bekennen was....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:28

Oeh dat is schrikken! Fijn dat je ze hebt opgevangen, ook ik denk dat ze gewoon gedumpt zijn.. Succes nog ermee!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:31

ach-gos :(:) de stakkerdjes..
wat ben je geweldig ! +:)+

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:34

Goed dat je ze opgevangen hebt zeg!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:51

Ah wat een scheetjes.... je bent een held! Succes :-)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:01

ach gut..... dat mensen nou nog niet doorhebben he dat poezen én katers geholpen moeten worden....
fijn dat jij ze hebt opgevangen voordat ze doodgereden zouden zijn, kleine hummeltjes!!
Ik hoop echt dat iedereen nou eens zo slim wordt om hun katten te laten helpen.... kleine moeite lijkt me... dit zou absoluut niet nodig moeten zijn!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 17:03

Ja, je snapt het inderdaad niet...

Mijn vriend vroeg ook al wat de motivatie geweest moet zijn om ze wel eerst 5/6 weken te houden en nu te dumpen, dus toen zei ik al: geld? nu gaan ze vast voer eten en dat kost geld... dus dan maar weg.

Mijn katten worden altijd direct geholpen zodra het kan.. kost je een keer 100 euro maar op latere leeftijd geen nare ziektes en niet dit soort situaties dat je kittens van een 80 weg af moet plukken... moet er niet aan denken dat we 2 minuten later waren geweest.. dan waren ze misschien wel plat -O-

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:09

al kost het veel meer dan 100 euro.... dat moeten mensen gewoon incalculeren bij het nemen van een kat.... of geen kat nemen....
maar inderdaad! wij hebben gisteren 2 katertjes opgehaald bij een cattery en die worden zodra het kan gecastreerd.... gewoon bijgeteld bij het bedrag wat we voor ze moesten betalen :)

Maar triest inderdaad.... ze gaan voer eten en dus moeten ze weg.... belachelijk! en om te huilen....

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:55

Super goede actie! +:)+
Vreselijk dat mensen dat doen.. Ik snap dat echt niet!
Maar fijn dat jullie ze hebben meegenomen en dat ze goed verzorgd worden! :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:02

wat super dat je ze hebt gered joh +:)+

Het is helaas de tijd van het jaar weer dat jonge kittens worden gedumpt, ik zie dan liever dat ze in een doos bij het asiel worden gezet (als er toch gedumpt moet worden, ik ben het sowieso niet eens met dumpen :( ) dan dat ze langs zo'n weg worden achtergelaten. Gelukkig heb jij ze ontdekt en krijgen deze 3 een goed leven

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:06

Goed van je dat je ze meegenomen hebt!
Zijn vast idd gedumpt, want anders vindt je ze vaak niet zo langs de weg.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:07

Hmm. Ik hoop dat eerlijk gezegd dat de katjes niet meer teruggaan naar de rechtmatige eigenaar, of ben jij dat nu ? * :o? *

Ik vind het super wat je hebt gedaan, en ik hoop dat je een goed huisje vind voor de katjes :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 18:29

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat zit.. misschien dat iemand dat hier weet? :o?
Ik weet wel dat een asiel na twee weken de rechtmatige eigenaar wordt van dieren die daar gebracht worden, maar hoe het in dit geval zit.. geen idee!

@Verafjord: ik snap wat je bedoelt, als er niemand voor deze kittens gestopt was waren ze gewoon platgereden... als je ze dan toch dumpt doe het dan inderdaad op een manier dat ze een overlevingskans hebben.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:44

oh wat een mopjes!!!! wat goed dat je ze hebt meegenomen!!
pas op trouwens met die moeder met kidjes, 1 katje is meestal ook geen strak plan en een kitten is geen speelgoed...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 18:50

die mevrouw had thuis ook al een kat:) en dat meisje was er gister bij en wist goed hoe er mee om te gaan. Daarbij geef ik ze echt niet aan jan en alleman mee..daar zijn ze me nu al te dierbaar voor, ze hebben al genoeg meegemaakt in hun korte leventje dus alleen het beste baasje is goed genoeg :j

Het zijn echt schatjes. morgen haal ik kittenbrokjes dus ze doen het nu nog even met van die fijne brokjes in saus. 2 durven al te eten als ik er ben, 1 is toch beetje schuw en vind het nodig om naar me te blazen zo af en toe }> maar goed dat trekt wel bij.. ben al lang blij dat ze wel zelfstandig kunnen eten en zelfs de kattenbak al weten te vinden zonder dat ik ze erop heb hoeven zetten :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:05

Update :)

Vanmorgen ben ik met de Daltons (zoals mijn vriend ze liefkozend noemt :+ ) naar de dierenarts geweest. Hij schatte ze rond de 5 tot max 6 weken en ze hadden allen een gezond gewicht. Het blijken alledrie katertjes te zijn.
Ik heb ze nu ontwormd met pasta van de DA en zal nu volwaardig kittenvoer voor ze halen.

Ik heb nog steeds niks vernomen van een eventuele eigenaar dus ik denk dat ik er toch wel voorzichtig vanuit mag gaan dat ze nu echt van mij zijn. 1 blijft hier, 1 gaat naar die andere vrouw die gestopt is en de derde... tja daar ga ik het allerbeste personeel voor zoeken :j

Ze zijn wel vrij bang en 1 blaast regelmatig maar nadat ik ze vandaag hun eten had gebracht kon ik zonder dat ze alle kanten opstoven ook meteen het verse water brengen dus dat is al een hele vooruitgang!

de Daltons gisteravond:
Afbeelding

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:11

Wat een hummeltjes :+: En wat een geluk voor hen dat jij ze op tijd vond!
Wat betreft angstig zijn: ik heb alweer 8 jaar geleden 2 kittens in de bosjes gevonden, waarvan 1 poesje slechts 3 weken een een katertje 4 weken oud was. Waarschijnlijk ook gedumpt uit 2 nesten, al waren ze volgens de dierenbescherming en het asiel wild en zouden ze ingeslapen worden als ik ze bracht.

Katertje is naar een vriendin gegaan en altijd een beetje 'vreemd' gebleven, maar poesje is bij mij gebleven en de meest lieve, kroelerige kat ooit geworden, terwijl ze in het begin toch ook echt wel blies en angstig was :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:19

Ik denk ook wel dat dat goed komt hoor, ze hebben ook een hoop achter de rug en kennen dit huis en ons natuurlijk nog totaal niet!
Ik heb zelf een jaar geleden een 6 maanden oud poesje uit het asiel gehaald dat behoorlijk agressief was maar nu, een jaar later, is het nog steeds geen schootkat maar ze haalt niet uit en ligt altijd heerlijk tegen ons aan te pitten :) Als dat bij een 6 maanden oud katje lukt, moet dat bij deze jonkies zeker wel goed komen!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:30

Ohhh...als je met die laatste foto geen lief baasje vindt voor het overgebleven katje dan weet ik het ook niet meer!
Ons aanlopertje was al wat ouder dan deze en in het begin ook erg schuw, dat is helemaal goed gekomen dus deze kleintjes raken vast snel gewend aan mensen.