Gisteravond, we hadden heerlijk gebarbequed bij mijn moeder en gingen rond half 10 weer richting huis. Nog niet eens halverwege, langs een zeer drukke 80 weg zie ik ineens wat zwarts langs de weg, kijk nog eens goed en zeg tegen mijn vriend Stoppen! Nu! Kittens!
Dus we zijn gestopt en bij nadere inspectie
bleek het te gaan om 3 zwarte kittens (1 met wat witte haartjes) van een week of 5/6 oud die dus angstig tegen elkaar aan gekropen langs die 80 weg zaten.Nog 2 auto's zijn ook gestopt en na een half uur politie/buurtbewoners te pakken proberen te krijgen heb ik de beslissing genomen om ze mee naar huis te nemen en ze in ieder geval een week te houden in afwachting van eventuele eigenaren. (wat ik trouwens absoluut niet verwacht, heb daar een half uur gestaan, nergens een moederkat te bekennen en het is sowieso in the middle of nowhere, de kittens zijn wel mensen gewend.) Ik heb dierenambulance en amivedi op de hoogte gesteld en zal morgen de DA en dierenasiel in die buurt ook contacteren, hier waren overigens nog geen meldingen van vermiste kittens binnengekomen.
Ik heb ze nu in een aparte kamer in huis. voor zover ik heb kunnen zien gaat het om 2 katertjes en 1 poesje. 2 zijn vrij rustig, 1 is niet zo op mijn aanwezigheid gesteld
maar dat komt vast goed. Als ze inderdaad zoals ik vermoed gedumpt zijn, zijn ze natuurlijk gister hun moeder verloren, met mij mee, in een vreemd huis.. niet niks voor die jonge beestjes. Ik heb ze van gourmet van die kattenmouse gegeven (tja, heb niet altijd kittenbrokjes op voorraad) en op een schaaltje gedaan en dat was vanmorgen leeg, ook in de kattenbak vond ik wat ontlasting en achter 1 van de stoelen in de kamer helaas ook
maar goed want kan je verwachten van zulke jonge katten.om jullie even een idee te geven:

het katje op de eerste foto is dezelfde als op de tweede foto de rechter. de derde heeft bij het foto''s maken zn snoetje niet laten zien, die vindt mij maar vervelend gezelschap
P.S. zoals jullie misschien opgevallen is heb ik de plek waar ik ze gevonden heb niet genoemd... dit is om ervoor te zorgen dat niet iedereen die een kitten/kittens wil hebben zich als rechtmatige eigenaar komt opstellen. Mocht er iemand zijn die deze kittens herkent en daarbij de eigenaar die ze echt mist mag die zich bij me melden.

de stakkerdjes..
) dan dat ze langs zo'n weg worden achtergelaten. Gelukkig heb jij ze ontdekt en krijgen deze 3 een goed leven
*
maar goed dat trekt wel bij.. ben al lang blij dat ze wel zelfstandig kunnen eten en zelfs de kattenbak al weten te vinden zonder dat ik ze erop heb hoeven zetten
En wat een geluk voor hen dat jij ze op tijd vond!