Honden mee in de bus.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Honden mee in de bus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 11:29

Woensdag gaan mijn Bouvier en Jackrussel mee naar school :)

Nu had ik wat vraagjes,

Moet ik betalen voor mijn honden?
Mag het uberhaupt wel?
Moet ik me aan regels houden of iets dergelijks

tips hoe ik het best kan pakken zou fijn zijn, sinds ze voor het eerst met de bus gaan :)

shilady

Re: Honden mee in de bus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:31

ik heb nog nooit betaalt als ik met mn hond in de bus of trein ging :)
en probeer ergens te gaan zitten of staan waar ze niet de mensen in de weg zitten

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:34

Officieel mag je hond gratis mee als hij in een tas zit. Maar onofficieel mag je hond volgens mij gewoon mee. Maar wellicht dat het wat lastiger gaat als het om twee honden gaat. Kan me voorstellen dat de buschauffeur dat iets teveel vind.. Anders even van de week vragen aan de chauffeur?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 11:37

Een vriendin van me gaat gelukkig mee :) De kleine kan op schoot maar de grote die neemt wel 2 plekken in bezit :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:38

Mijn hond hoefde ik nooit te betalen omdat hij klein is, en op schoot kan.
Een grote hond moet je misschien wel voor betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:40

Van de website ' met de hond '

Connexxion

Huisdieren mogen in draagtas, mand o.i.d. in de bus worden meegenomen. U mag een hond in de bus meenemen als het dier kort is aangelijnd. Indien het dier een plaats inneemt, is de eigenaar het gereduceerde tarief verschuldigd. Dieren mogen niet worden meegenomen als ze voor andere reizigers of personeel lastig of hinderlijk zijn, of lijden aan een besmettelijke ziekte. Een blindengeleidehond mag u (indien de hond een geleidetuig draagt) altijd kosteloos meenemen.

Artikel over honden uit de algemene voorwaarden voor het openbaar vervoer van Connexxion:
Artikel 9 - Dieren en fietsen.
1. Levende dieren mogen, behoudens hetgeen in de volgende leden van dit artikel is bepaald, in gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp die kunnen worden neergezet of op schoot gehouden, worden meegevoerd. Honden mogen evenwel ook op andere wijze worden meegevoerd, mits kort aangelijnd. Indien het dier een plaats inneemt,is de eigenaar van het dier het geldende tarief verschuldigd.
2. De in het eerste lid bedoelde dieren mogen niet worden meegenomen, indien deze op enigerlei wijze voor de reiziger of voor het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een besmettelijke ziekte.
3. Het personeel beoordeelt of een dier in aanmerking komt voor vervoer overeenkomstig het bepaalde in het eerste en tweede lid van dit artikel.
Bron: http://www.connexxion.nl

edit: Hier een linkje, staan van alle OV-bedrijven de regels omtrent honden
http://www.metdehond.nl/voorwaarden-vervoerders.php

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:41

Er stappen vaak genoeg mensen in met een labrador of golden retriever. Ze gaan dan ergens zitten waar de hond kan liggen maar niet in de weg ligt voor andere mensen. Misschien kun je op een vierplek gaan zitten of bij het balkon.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:43

zolang je hond zich gedraagt mag hij gratis mee in de bus, je moet hem dan wel kort aangelijnd houden.
in de trein moet je een toeslagkaartje kopen, net als voor een fiets

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 11:44

Nevermind ! Ik kan niet eens met de bus.. Blijkbaaar komt hij hier niet. Dat word lopen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:07

Oh dat is wel vervelend!

De trein moet je een hondenkaartje kopen, maar in de bus mag de hond tegenwoordig gratis mee! Dit i.v.m de invoering van de OV-chipkaart. Anders moet elke hond een eigen OV chipkaart hebben en dat is een ontzettend gedoe. Dit vertelde de buschauffeur mij laatst. (Ik reis wekelijks met mijn hond met de bus).

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:48

Jammer dat je niet met de bus kan. In ieder geval is het 'officieel' gezien dat je voor een groter formaat hond (lees: geen schoothond) een tarief moet betalen. Maar de meeste buschauffeurs hebben lak aan die regel en laten ze gewoon gratis meereizen. Ik heb 1 keer een zeurpiet gehad waarvan ik moest betalen, maar daarna nooit meer.
Mijn vader is zelf buschauffeur bij connexxion en hij zegt ook gewoon meenemen die honden. Dus over het algemeen is het geen probleem. Ik zou alleen wel buiten de spits rijden, het is erg vervelend als het druk is in de bus om dan met 2 honden te zitten.