Ow kom er eens kijken wat er door mijn tuintje liep...!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jana_en_Ik

Ow kom er eens kijken wat er door mijn tuintje liep...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 01:22

Tja, ok het is geen Nederlandse tuin, maar een Canadese, maar laat ik je zeggen dat ik als Hollandse dame toch eventjes van mijn stuk gebracht was...

Op bezoek bij de ouders van vriendjelief in Vancouver, zat ik op mijn gemakje op de bank thee te drinken met de moeder. Vanuit mijn ooghoeken zie ik opeens een donkere vlek langs het raam lopen. In de halve seconde dat ik dacht "Hey, dat is een wel een erg grote hond die hier losloopt...", realiseerde ik me dat het geen hond was, maar dit:

Afbeelding

Voor al u ongelovigen... ja het is een beer, ja het is een echte beer en ja, hij liep door de tuin.

Helaas was ik in de eerste 2 seconde dusdanig met stomheid geslagen door de schrik en gegrepen door het beeld van een wilde beer in de achtertuin, dat ik niet besefte dat mijn camera (gelukkig! want anders had niemand me geloofd!) op de tafel lag. Beerlief had zich inmiddels dus al een beetje richting bosjes begeven en staat er dan ook niet volledig op -O- Maar toch, hij is herkenbaar en ik zit nog na te trillen van de opwinding :')
Laatst bijgewerkt door Jana_en_Ik op 22-05-11 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NiKip

Re: Ow kom er eens kijken wat er door mijn tuihuintje liep...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:27

Jeumig! Dan schrik je wel ff ja!!! :P
Schrikdraad misschien een goed idee? :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:37

pas er maar mee op, die beer zal wel vaker in de buurt zijn,
het huis zal waarsch binnen zijn territorium liggen..

vast wel meer mensen daar in canada die met hetzelfde te maken hebben, wat doen die in zo'n geval?
het zijn niet de meest grappige huisdieren, doe mij maar een eekhoorn haha
vos, wolf, ook goed.
maar geen beer, that's one step to far!

Jana_en_Ik

Re: Ow kom er eens kijken wat er door mijn tuintje liep...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 01:44

Tja... het schijnt inderdaad dat hier dus wel vaker beren rondwandelen. Schoonouders wonen direct aan een stuk bos en het is niet de eerste keer dat beren gespot zijn. Nu zaten we allemaal binnen, maar ik ga toch een stuk minder lekker BBQ-en of buiten een boekje zitten lezen denk ik >;) Het probleem met een dier als een beer is dat het zo surrealistisch is dat je amper beseft waar je mee te maken hebt. Hij zag er dan misschien best lief en schattig uit zo vanachter de ruiten, maar als ik buiten had gestaan en die gesmoorde gil had gegeven, was beertjelief misschien not amused geraakt... Ik ben hier zelf net pas een maand, dit is mijn tweede weekendje waarin we een bezoek brengen aan zijn ouders, dus had er helemaal geen idee van. Ik had niet het idee in ieder geval dat zij er echt van onder de indruk waren...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:45

Wow, een beer!
Kan me voorstellen dat je daar even van onder de indruk bent..
Be careful, hij zal daar wel vaker rondlopen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:54

Jakkie, dat lijkt me toch wel griezelig als je ineens een beer door je tuin ziet lopen.
Toch hoop ik stiekum dat hij nog een keertje voorbij komt zodat je hem helemaal op de foto kunt zetten.
Wel zoals nu veilig vanuit binnen natuurlijk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:54

chetsie eng man maar wel supergaaf

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 01:57

blensink schreef:
Jakkie, dat lijkt me toch wel griezelig als je ineens een beer door je tuin ziet lopen.
Toch hoop ik stiekum dat hij nog een keertje voorbij komt zodat je hem helemaal op de foto kunt zetten.
Wel zoals nu veilig vanuit binnen natuurlijk.

Stiekem hoop ik dat ook (en dat komt natuurlijk omdat het zo surrealistisch is dat je niet beseft dat het eigenlijk best gevaarlijk is eigenlijk als dat beest hier 'gewoon even aankomt', zeker als hij dat vaker doet :P). Schoonmoeders meldde later nog dat ze hem van de week ook al eens rond deze tijd gezien had.. dus wie weet!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 05:03

En ik dacht dat ik het zwaar had met wilde ezels _O-

Sterkte :D Al lijkt me wel echt super gaaf om een beer in het wild te zien :))

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:08

Wauw wat ontzettend gaaf! En vaak zijn beren banger voor jou, dan jij voor hen. Tenzij ze al 'tam' zijn geworden door vuilnis te schooieren enz. Lijkt me wel een hele mooie ervaring, en juist helemaal niet eng.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:13

Wow, n heuse beer! Men, ik zou me ook een hoedje zijn geschrokken!

Maar zo vanachter het glas kan hij je niets doen! Wel gaaf dat je daar nu je eerste beer hebt gezien!
Wie weet zie je m nog wel vaker en als je 'schoenmoeder' al verteld dat ze m van de week ook al heeft gezien zal hij gegarandeerd nog wel vaker langskomen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:16

Beren vallen je zo maar niet aan om niks hoor.. En ze houden ook niet van mensenvlees.
Gaaf beest zeg! Snap dat je schrok.

Thokkadisje

Haha, heel herkenbaar! Ik heb een jaartje in Canada gezeten ('in de buurt' van Vancouver) en wij zagen dagelijks beren daar. Die zaten in de weilanden bij de paarden, naast de bak, en knabbelden van de bessenbosjes die om de huisjes stonden. Beetje opletten wel natuurlijk, vooral als ze babies hadden, maar je raakt er aan gewend. Heel gaaf, en ik bleef het die dieren indrukwekkend vinden :D

justkid

wow gaaf joh :j
Toen wij in de USA waren hebben we ook beren gespot
Je hebt zwarte en grizzly beren.
Voor beide moet je uitkijken maar de grizzlys zijn veel gevaarlijker.
Ons werd geadviseerd om juist lawaai te maken zodat ze je horen aankomen en zelf weg kunnen gaan.
Als ze te vaak bij mensen in de buurt komen en weten dat ze daar voedsel kunnen vinden worden ze gevaarlijk en werden dan afgeschoten.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:23

Helaas die zullen wij niet snel aanschouwen hier in ons kikkerlandje,prachtige beesten vind ik het.
Jij kan je leven lang vertellen dat je een echte beer hebt gezien ;)

Ik ging even in je profiel spieken,opzoek naar meerdere canadafoto's {dieren} maar las alleen je onderschrift waar ik heel erg om heb zitten lachen{en dat op zondagochtend :D } omdat je schrijft dat je bij je schoonouders was?
Is dit vriendje niet de ware man? :o Of is hij het die ergens vreselijk mee treuzeld {aanzoek misschien?}

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:24

Wow wat gaaf !!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:27

Wat gaaf om dat eens in het echt te zien! (al heb ik liever een vos in de tuin ;) )
Ben benieuwd of hij/zij nog eens langskomt en je hem/haar dan helemaal op de foto kunt zetten.
Dat van beren met jongen had ik inderdaad ook gehoord, dat ze op dat moment gevaarlijk (kunnen) zijn. Logisch ook, ze moeten immers hun jong beschermen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:33

Ik denk/hoop dat ze er in Canada wat relaxter mee omgaan dan in de USA.
Echt heel gaaf, van achter een raam :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:19

@binky: Dat onderschrift van de TS is gewoon briljant he.....
Verder is ze zoals je hebt kunnen lezen pas 1 maand in Canada, ik ken de TS persoonlijk (is mijn beste vriendin) en kan je vertellen dat ze haar vriend nog niet zo lang kent.... Dus hij is het in ieder geval NIET die zo treuzelt :P

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:03

Brrr.. moet er niet aan denken. Fijn idee ook, ik ga in juli 3 weken door (west) Canada rondreizen. :+

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:38

Wel gaaf, mijn zus is nu in Canada op huwelijksreis en die had er ook al een paar gespot. Ik vind het echt heel indrukwekkend.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:41

Ik vind het supergaaf en spannend :j Ik hoop dat hij terugkomt en dat je dan een goede foto van de beer kunt maken :D Wel achter glas natuurlijk ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:43

Gaaf!! :)

Gelukkig zaten jullie wel veilig binnen.

Ik heb ook Familie in Canada wonen..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:44

Wat cool :D Haha, ik zou ook zo hard hopen dat hij nog eens langskomt! Hier ben ik al blij als ik een eekhoorn zie, jij ziet gewoonweg een beer! Da's pas natuur!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:37

Wowww :wow: